امام جمعه رودسر: دشمنان از حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف کشورمان بهت زده‌اند

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران به نقض حقوق زنان توطئه غرب است، گفت: دشمنان از حضور فعال زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور بهت زده‌اند.

امام جمعه رودسر: دشمنان از حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف کشورمان بهت زده‌اند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام “تقی روحانی” در یادواره هشت شهید زن شهرستان رودسر با بیان اینکه این یادواره در نوع خود بی‌نظیر است، اظهار کرد: علاوه بر این‌ها شهرستان رودسر ۱۰ جانبار و ۳۰۰ رزمنده خانم هم دارد که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند.

وی نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و در جنگ با ویروس منحوس کرونا را تعیین کننده خواند و افزود: هر کجا مردان ما فریادی زدند زنان در کنارشان فریادی رساتر داشتند و در تمام میدان‌ها حضور داشتند.

امام جمعه شهرستان رودسر ملت ایران را ملتی استثنایی در عرصه جهانی دانست و با تاکید بر اینکه در اوایل انقلای سیل خروشان زنان و فریاد مرگ بر شاه آنان کاخ رژیم ستم شاهی را به لرزه درآورد، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از شهدای میدان ژاله که به خاک و خون کشیده شدند از زنان بودند و وقتی جنگ آغاز شد زنان دوشادوش مردان به صحنه آمدند. نقش زنان ایران اسلامی در کل تاریخ بی‌بدیل است، امام خمینی(ره) بی مبالغه فرمودند که ملت ایران از ملت پیغمبر اکرم(ص) در حجاز و ملت امیرالمومنین علی (ع) در کوفه بالاترند زیرا امام راحل در جبین زن و مرد این جامعه دیده بود آنچه را که باید می‌دید و تا امروز این حضور استمرار پیدا کرده است.

“روحانی” با بیان اینکه زنان ایران اسلامی پا در جای پای زنان بزرگ عالم که در قرآن کریم جایگاهی بسیار والا دارند گذاشتند اضافه کرد: آسیه همسر فرعون تمام امکانات زندگی را در کاخ فرعون و در حد اعلایش داشت که برایش فراهم شده بود اما طبق کلام خداوند دست به دعا بر می‌دارد تا خدایا او را از فرعون و ظلمش نجات بدهد.

وی عضویت در پایگاه‌های بسیج را افتخار بزرگی که نصیب بانوان کشورمان شده دانست و ادامه داد: هر کجا که پایگاه حوزه بسیج خواهران در این کشور تشکیل شده است مبادا خانم و دختری در اطراف آن پایگاه باشد و عضو آن نباشد زیرا در این صورت باید جوابگو باشد که چرا عضو نشده است زیرا عضو نشدنش هیچ توجیهی ندارد. دشمن چشم دیدن فعالیت گسترده بانوان ایران اسلامی را در پایگاه‌های بسیج ندارد، بانوان ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی حتی اسلحه به دست گرفته و رژه رفتند که این موضوع تعجب دشمنان را برانگیخت زیرا انتظار نداشت مرد و زن این سرزمین قیام کرده و در برابرشان مثل کوه بایستند.

امام جمعه شهرستان رودسر با اشاره به اینکه دشمن دائما سخن‌پراکنی می‌کند و می‌گوید انقلاب و اسلام نقشی برای زنان قائل نیست، اذعان کرد: منظور دنیای غرب از آزادی و ارزش برای زنان، برهنگی و وسیله قرار دادن آنان برای تبلیغات کالاهاست اما زنان ایران اسلامی خودشان اجازه نمی‌دهند که وسیله و ابزار تبلیغات باشند.

“روحانی” نقض حقوق زنان و محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران را توطئه غرب خواند و با بیان اینکه دشمنان از حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف کشورمان بهت زده‌اند خاطرنشان کرد: بانوان ما چه در حوزه‌های مدیریتی و چه در زمان ایثار و مجاهدت در راه خدا همیشه حاضر بوده و هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه