مردم سرگردان خلف وعده مسئولان؛

چرا “برکت” به گیلان نمی آید؟!

این روزها موعد تزریق دوز دوم واکسن برکت به بسیاری از گیلانی هایی که دوز اول این واکسن ایرانی را دریافت کرده اند، رسیده است اما برخلاف انتظار خبری از رسیدن محموله واکسن برکت به استان نیست این در حالی است که مسئولان علوم پزشکی همچنان می گویند: «مردم نگران نباشند به زودی برکت به گیلان می آید!».

چرا “برکت” به گیلان نمی آید؟!

به گزارش هشت دی، این روزها، بسیاری از کسانی که دز اول واکسن برکت را تزریق کرده‌اند منتظر آمدن این واکسن برای دریافت دوز دوم آن هستند اما گویا خبری از رسیدن محموله واکسن برکت به گیلان نیست. هر چند مسئولان استان گاه و بیگاه درباره واردات واکسن از مبدأ تهران یا کرج خبر می دهند اما این اظهارات تنها در حد حرف باقی مانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۲ شهریور ماه گفته بود بر اساس توانمندی استان‌ها در تزریق، واکسن مورد نیاز در اختیار استان‌های مختلف قرار می‌گیرد ولی اجازه ذخیره واکسن نمی‌دهیم.

حالا با توجه به کمبود و عدم وجود واکسن برکت در گیلان طی یک ماهه اخیر و تأکید مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام بر تولید روزانه این واکسن، این شائبه به وجود می‌آید که یا مسئولان استان در اعلام نیاز واکسن به وزارت بهداشت اهمال‌کاری می‌کنند یا وزارت بهداشت واکسن‌های تولید شده را درست توزیع نمی‌کند یا اینکه اصلا میزان تولید این واکسن ایرانی جوابگوی دوز دومی ها نیست که بعید به نظر می رسد زیرا در همین روزها که گیلانی ها در انتظار رسیدن واکسن برکت روزها را سپری می کنند شاهد تزریق این واکسن در استان های دیگر هستیم.

حسن جلیلی مدیرعامل کارخانه شفافارمد ۲۰ شهریور ماه با اعلام خبر بهره برداری از خط دوم تولید واکسن برکت گفت: خط جدید ظرفیت تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و ظرفیت خوبی به توان واکسیناسیون کشور اضافه خواهد کرد.

اما در گیلان گویا تنها وعده‌ها به مردم می‌رسد. ۳۰ شهریورماه، دکتر فردین مهرابیان، سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه به زودی واکسن برکت وارد گیلان می‌شود و شهروندان می‌توانند این واکسن را تزریق کنند، گفت: طی روزهای آینده دوز دوم واکسن برکت وارد گیلان می‌شود.

حالا هفتم مهرماه، مهرابیان بار دیگر در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرده است مردم نگران نباشند! برکت به زودی می رسد!

وی در پاسخ به این سؤال که «نگرانی مردم از نبود دوز دوم واکسن برکت کی برطرف می‌شود؟»، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استعلام از وزارتخانه بهداشت پیگیر واردات واکسن برکت به استان هستند و به محض رسیدن واکسن به دست ما طی روزهای آینده، واکسیناسیون را آغاز می‌کنیم.

مهرابیان تأکید کرده است: به زودی واکسن برکت وارد استان می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان امکانات و پایگاه‌های لازم را جهت تزریق دوز دوم آماده می‌کنیم و مردم نگرانی نداشته باشند!

در همین خصوص، یکی از مراجعه‌کنندگان به پایگاه واکسیناسیون مهدیه رشت در همین خصوص به خبرنگار هشت دی گفت: بنده از مدت‌ها قبل تصمیم گرفتم واکسن برکت را تزریق کنم اما هر بار که به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنم می‌گویند برکت نداریم؛ این در حالی است که بیش از سه هفته قبل تعداد بسیار محدودی برای دوز دومی ها واکسن داشته‌اند.

یک مراجعه‌کننده دیگر در پایگاه شهید روزبهان سرخبنده رشت نیز در گفتگو با خبرنگار هشت دی می گوید: در صداوسیما برای واکسن ایرانی تبلیغ می‌شود اما این حجم تبلیغات برای واکسن ایرانی و عدم وجود آن در سبد توزیع واکسن‌ها مردم را سرگردان کرده است. اکنون بسیاری از مردم منتظر واکسن ایرانی هستند اما در پایگاه‌ها تنها واکسن‌های خارجی ارائه می‌شود.

به نظر می‌رسد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در زمینه‌ی نحوه واردات و توزیع واکسن برکت در استان پاسخگو باشند و علت مشکلات به وجود آمده برای کسانی که دوز اول این واکسن را تزریق کرده‌اند و اکنون در انتظار دوز دوم به سر می برند برای افکار عمومی به صورت شفاف توضیح دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
در این بی برکتی چه کار کنیم؟؟؟؟؟
مریم
یک ماه و نیمه که از تزریق دوز اول واکسن برکت به مادرم میگذره اما دوز دوم نیست برای تزریق!!! چه کار کنیم؟! چه خبره واقعا تو این شهر😐
مطالبه گر
جای تاسف هست این وضع مدیریت ... محاسبات کوانتوم و معادله ی چند مجهولی یا وضعیت اقتصاد نیست که به عوامل مختلف بستگی داشته باشه، دز اول تزریق شد یک ماه بعد دز دوم هست، اگر موجودی نبود چرا اصلا دز اول رو زدید ؟! چرا اردبیل و قزوین و ... جاهای دیگه هست ؟! سامانه هست راحت میشه بررسی کرد ... اگه موجود هست و بی کفایتی شما باعث این وضعیت هست چرا استعفا نمیدین یا چرا دستگاه ناظری نیست که در لحظه نه 10 سال دیگه ! شما را پاسخگو یا محاکمه کنه ؟! واکسن، رای دادن، تخم مرغ و روغن و ... اصلا میشه یه روندی باشه از اول تا آخرش بدون دردسر باشه ؟! خجالت نمی کشن ؟ اصلا انگار دوست دارن این مردمو اذیت و نارضایتی ایجاد کنند ... ! الان این شکلی میگیم میگن اوه! طرف مسئله داره، آره با این مسئولین بی کفایت 100% مسئله دارم که با این روند فقط گند می زنند به کشور، این نوع مسئول و مدیریت در سطح جمهوری اسلامی نیست ... و بدتر از عدم پاسخگویی مسئولان نباشه کمترم نیست، عدم مطالبه گری درست توسط حوزه ی رسانه هست، بخش خبری گیلان مسئول مرتبط رو دعوت کرده می پرسه چرا نیست ؟ مسئول فقط تکرار می کنه میاد ... ما داریم پیگیری می کنیم، این شد جواب ؟!! یا فقط برای رفع مسئولیت هست ؟ باشگاه خبرنگاران جوان همین اخیرا در گزارشی گفت که سفیر ایران در چین میگه واکسن دو هفته ای بعد از ثبت سفارش می رسه، بعد از تهران تا رشت 2 3 هفته گذشته نمیاد ؟! آخه چه طوری ؟ با الاغم واکسن میومد تا الان رسیده بود !!!! مجری باید مسئول رو به چالش بکشه نه اینکه مسئول سوء استفاده کنه و پاسخ واضح و درست نده ... ! در پایان اگر هر مشکلی هست و نیست بهتره مسئولین بگن مردم ما غلط کردیم و اصلا نداریم و نمیاد فعلا تا تکلیف مشخص باشه و خلاص نه اینکه همش بگن نگران نباشین داره میاد بعدشم هیچ ؟!
ناشناس
سلام.واقعا انصاف نیست این همه تبلیغات شدواکسن ایرانی درست کردیم ماهم موندیم تابه گیلان بیاید تزریق کنیم.حالا دوهفته ازموعدتزریق دوزدوم گذشته ولی ازبرکت خبری نیست .صبرمیکنیم چندماه تایه نوع واکسن دیگرتزریق کنیم . صبر
در حاشیه