متهمانِ آتش‎سوزی تالاب انزلی دادگاهی می‎شوند

فرمانده یگان حفاظت محیط‎زیست کشور گفت: ۵ نفر از متهمانِ آتش‎سوزی تالاب انزلی بازداشت شدند که ۲ نفر از آن‎ها به ایجاد حریق عمدی اعتراف کرده‎اند. پرونده این افراد پس از طی مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال می‎شود.

متهمانِ آتش‎سوزی تالاب انزلی دادگاهی می‎شوند

به گزارش ۸دی، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری ۵ نفر در رابطه با حریق ایجاد شده در تالاب انزلی اظهار کرد: در چهار روز گذشته تالاب انزلی دچار حریق شد و با همکاری بسیج، سازمان حفاظت محیط‌زیست، بسیج و سپاه پاسداران حریق مهار و ۵ نفر هم در این رابطه بازداشت شدند.

وی با تأکید بر عمدی بودن حریق ایجاد شده در تالاب انزلی گفت: تیم‌های کارشناسی سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌محض وقوع آتش در محل حاضر و با انجام کارهای کارشناسی عمدی بودن حریق تأیید شد.

سرهنگ “جمشید محبت خوانی” از اعتراف دو نفر از متهمین به آتش زدن تالاب انزلی خبر داد و افزود: از ۵ نفر متهم دستگیر شده دو نفر آنان اعتراف به ایجاد حریق عمدی کرده و پرونده آنان پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی یکی از دلایل ایجاد حریق عمدی در تالاب انزلی را تغییر کاربری اراضی اطراف تالاب دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف متهمین از آتش زدن عمدی نیزارهای اطراف تالاب، تغییر کاربری اراضی از نیزار به کشاورزی بوده است که با پیگیری همکاران ما در نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط‌زیست به اهداف شوم خود نرسیدند.

“محبت خوانی” با اشاره به میزان خسارت واردشده به تالاب انزلی بیان کرد: ۱۲ هکتار از نیزارهای اطراف تالاب انزلی دچار حریق شدند که این حریق از روز گذشته توسط هواپیمای ایلوشین اطفا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه