هشت دی گزارش می دهد:

اعتراضات دنباله‌دار و بی‌نتیجه کارگران سد شفارود/ آقای فرماندار کارگران را دریابید!

کارگران سد شفارود مدت‌هاست که به دلیل کارشکنی کارفرمای این پروژه مبنی بر پرداخت به موقع حقوق، دست به اعتراض می‌زنند اما با وجود رسانه‌ای شدن چند باره این موضوع، اوضاع همچنان بر همان منوال باقی مانده و کارگران پروژه اندر خم کوچه توجه مسئولان استانی و ملی هستند.

اعتراضات دنباله‌دار و بی‌نتیجه کارگران سد شفارود/ آقای فرماندار کارگران را دریابید!

به گزارش هشت دی، پروژه سد مخزنی شفارود که از آن به عنوان شاهرگ آبی و حیاتی غرب استان گیلان یاد می‌شود از مدت‌ها قبل با مشکلاتی نظیر کمبود مصالح، کارشکنی پیمانکار و تعویق در پرداخت حقوق کارگران مواجه است و با وجود رسانه‌ای شدن چند باره این موضوع، اوضاع همچنان بر همان منوال باقی مانده و کارگران پروژه اندر خم کوچه توجه مسئولان استانی و ملی هستند.

 

چندی پیش(۲۸ تیرماه سال جاری) حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس نسبت به عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران سد شفارود معترض شد و گفت: کارگران سد شفارود از حدود ۵ ماه پیش حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند و این موضوع زیبنده مجلس انقلابی نیست که ما خود را انقلابی بدانیم اما عده‌ای از مردم حدود ۵ ماه حقوق دریافت نکنند و شرمنده خانواده‌شان باشند. چندین بار به وزیر نیرو در مورد موضوع مذکور تذکر دادم که نظارت خود را در سد شفارود بیشتر کند.

وی ضمن اشاره به ریخت و پاش‌های نامتعارف پیمانکار پروژه سد شفارود بیان داشت: پیمانکاری که اهلیت ندارد و لاکچری زندگی می‌کند، نمی‌تواند به درد مردم و کارگران که از وجود خود مایه می‌گذارند توجه کنند.  مدیریت پیمان که منصوب وزارت نیرو است به جای نظارت بر عملکرد پیمانکار، بیشتر به زرق و برق و اقامت لاکچری عوامل خود در منطقه اهتمام دارد و ماهانه میلیاردها تومان هزینه می‌کند.

اعتراض کارگران نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق در حالی ادامه دارد که فرماندار رضوانشهر، تیرماه سال جاری با حضور در تجمع کارگران سد شفارود نسبت به پیگیری مطالبات کارگران در اسرع وقت قول مساعد داد، اما اکنون بعد از گذشت ۲ماه کارگران هنوز سرگردانند.

برخی از کارگران سدشفارود هنوز حقوق فروردین را هم دریافت نکرده‌اند

یکی از کارگران سد شفارود نیز در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه برخی از کارگران این پروژه هنوز حقوق فروردین ماه خود را نیز دریافت نکرده‌اند افزود: حقوق فروردین ماه تنها برای تعدادی از کارگران پروژه واریز شده است.

وی با اشاره به معوقات چند ماهه کارگران تصریح کرد: کارفرما امروز به ما وعده داد که تا ۱۰ روز آینده حقوق اردیبهشت کارگران را واریز کند.

این کارگر معترض، به یکی از مشکلات اساسی خود و همکارانش در این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مشکلات کارگران سد شفارود این است که به ما فیش حقوقی نمی‌دهند و با وجود اعتراضات متعدد، این مشکل همچنان پابرجاست.

وی با بیان اینکه کارگران سد شفارود ۱۱ یا ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنند تصریح کرد: حقوق‌ها نسبت به میزان کاری که انجام می‌دهیم بسیار پایین است و با وجود اعتراض نماینده کارگران در این خصوص، هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

سد شفارود به دلیل نبود سیمان چند ماهی تعطیل شده است

وی با بیان اینکه پروژه سد شفارود به دلیل نبود سیمان چند ماهی تعطیل شده است افزود: تعداد معدودی از کارگران پروژه یعنی حدود ۱۰ درصد که اغلب پیمانکارند، مشغول کار هستند.

برخی رسانه‌های محلی اعلام کردند که محمود قاسمی فرماندار رضوانشهر در هفته اخیر در جریان تجمع کارگران سد شفارود حاضر نشد اما دادستان رضوانشهر با حضور در محل تجمع کارگران به آن‌ها قول داده است حقوق معوقه سه ماهه ماه آنها تا ۱۰ روز آینده پرداخت شود.

این در حالی است که با وجود پیگیری‌ و تماس‌های مکرر خبرنگار هشت دی با محمدیاری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس و همچنین محمود قاسمی فرماندار رضوانشهر جهت اطلاع یافتن از آخرین اقدامات و پیگیری‌های آنها در خصوص وضعیت کارگران سد شفارود، هیچ یک حاضر به پاسخگویی نشدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه