امام جمعه رشت: برای ترمیم اعتماد مردم باید حرف و عمل مسئولان یکی باشد

امام جمعه رشت با بیان اینکه در دولت گذشته دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت ایجاد شد، گفت: مسئول جهادی و انقلابی باید بین مردم باشد و نظارت بر امور داشته باشد.

امام جمعه رشت: برای ترمیم اعتماد مردم باید حرف و عمل مسئولان یکی باشد

به گزارش ۸دی،  آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی با اشاره به دیدار اول رهبر معظم انقلاب با دولت سیزدهم گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است و این اعتماد، آسیب دیده و دولت باید آن را ترمیم کنند.

وی با بیان اینکه برای ترمیم این اعتماد باید حرف و عمل مسئولان یکی باشد، گفت: اقتدار نظام اسلامی به مردم است و حکومتی اگر در مقام اجرا و عمل، مردم را نداشته باشد حیات سیاسی اش سخت می شود.

امام جمعه رشت تاکید کرد: در چهل سال گذشته اگر نظام جمهوری اسلامی در دنیا درخشیده و محور مقاومت در دنیا بود به خاطر مردم خوب و در میدان بوده است.

فلاحتی ادامه داد: نظام اسلامی در حال پیش رفتن است اما بیش از این می توانستیم باشیم،  چون فکر ناپخته تعامل با دنیا به هر قیمتی به ما آسیب زد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در دولت گذشته دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت ایجاد شد، تصریح کرد: مسئول جهادی و انقلابی باید بین مردم باشد و نظارت بر امور داشته باشد.

برخی پروژه های عمرانی گیلان به دلیل عدم نظارت نیمه کاره رها شده است

 فلاحتی با بیان اینکه بی نظارتی در کشور فاجعه آفرین است، گفت: برخی پروژه های عمرانی در استان به خاطر نبود نظارت در گذشته، نیمه کاره رها شده است.

وی در ادامه با اشاره به خروج فضاحت بار نظامیان آمریکایی از افغانستان، گفت: طبق گفته جو بایدن، دو تریلیون دلار صرف حضور آمریکا در افغانستان شده و این حضور جز رنج و مشکل برای مردم افغانستان چیزی نداشته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: جنگ افروزی و فقر آفرینی دو خیانت بزرگ آمریکائیها به ملت هاست.

وی اعلام کرد: عده ای که در کشور ما با وجود همه این فجایع تاریخی و فضاحت ها، آمریکا را کعبه آمال می دانند، خود فروخته و خودباخته هستند.

فلاحتی همچنین به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و ارائه طرح مقابله با ایران اشاره کرد و گفت: ایران دروازه قدرت های جهان را فتح کرد و کشتی های سوخت رسانی ما از کنار سرزمین های اشغالی به لبنان رسید.

وی گفت: طرح هزار چاقوی اسرائیل به نتیجه نمی رسد چون ملت ایران آمریکا را از غرب آسیا بیرون کردند.

امام جمعه رشت با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام)بر مداومت قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه تاکید و اظهار کرد: ائمه معصومین این دعا را در چهار هنگام نزول بلا، هجوم دشمنان، فقر و گرفتاری ها و مسائل اجتماعی می خواندند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه