استاندار گیلان مطرح کرد

دستاورد مراسم گرامیداشت شهدا، انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باشد / تمهید مقدمات برگزاری شایسته دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه دستاورد مراسم گرامیداشت شهدا ، باید انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باشد، گفت: کمک‌های خیرخواهانه مردمی، مایه برکت است و لازم است مقدمات برگزاری شایسته دومین کنگره هشت هزار شهید استان، تمهید شود.

دستاورد مراسم گرامیداشت شهدا، انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باشد / تمهید مقدمات برگزاری شایسته دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد، اظهار داشت: تبیین نقش اساسی روحیه ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ و ارزش والا به جوانان، از دستاوردهای برگزاری کنگره شهیدان است.

 وی صدور پیام رهبر معظم انقلاب برای کنگره شهدا را یکی از مهمترین شاخصه‌های برگزار این برنامه دانست و افزود: سخنرانی مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی و سردار جبهه‌ مقاومت شهید قاسم سلیمانی در مراسم اختتامیه نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان یکی از افتخارات برای استان  به شمار می‌آید.

استاندار گیلان به تمهید مقدمات چاپ کتاب با محوریت فرمانداری‌ها و آغاز ساخت مستند و فیلم با موضوع دفاع مقدس توسط صدا و سیما اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسه و ابلاغ رئیسان کمیته‌های استانی و شهرستانی، می‌تواند نقطه عطفی برای انجام اقدامات عملیاتی از سوی حوزه‌های مختلف باشد.

 وی افزود: باتوجه به اینکه کنگره نخست، از زمره بهترین‌های کشور بوده و با ظرفیت‌های موجود در گیلان انتظار می‌رود تا با برنامه‌ریزی مناسب شاهد برگزاری کنگره دوم به مناسب‌ترین وجه در اردیبهشت ۱۴۰۴ باشیم.

استاندار گیلان بهره‌گیری از ظرفیت کمک‌های خیرخواهانه مردمی را مایه برکت برای چنین مراسمی عنوان و اضافه کرد: از بسترهای قانونی منابع بودجه در شورای برنامه‌ریزی و نیز بودجه‌های فرهنگی شهرداری‌ها برای برگزاری شایسته این برنامه مهم و ارزشمند حمایت می‌شود.

برگزاری کنگره شهدا احیای ارزش ها است

 آیت الله رسول فلاحتی نیز امروز در جلسه هیئت امنا و ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان که با موضوع “تدوین، تصویب و پشتیبانی دومین کنگره شهدای استان” برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدا به منظور احیای ارزش هاست که از برنامه های عظیم در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی، اخلاص در اجرای برنامه های شهدا را مهم عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف بزرگ برگزاری کنگره شهدا انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل معاصر و نسل های آینده است و این مجاهدت ها باید درست و متقن به آیندگان منتقل شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه احیای ارزش های ملی، مذهبی، دینی و توحیدی ریشه در تاریخ انسان، انبیا، اسلام و انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: تمام ملت های دنیا نمادهای اقتدار خود را پاسداشت می کنند و این امر در عرصه جهانی پذیرفته شده است.

آیت الله فلاحتی به متذکر شدن ایام الهی طبق آیات قرآن اشاره کرد و گفت: پاسداشت ایام الله موجب نازل شدن برکات الهی به جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه ذکر نام و یاد شهدا و خانواده معزز آنها در سخنان امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری موج می زند، بیان کرد: این امر نشان می دهد نکوداشت و پاسداشت یاد و خاطره شهدا ریشه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تلاش مخلصانه کمیته های کنگره شهدای استان تاکید کرد و یادآور شد: شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری و بیمه کردند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه در جلسه شهدا با وضو وارد شوید، خاطرنشان کرد: اتقان در کمیته های کنگره شهدا مهم است و باید مستحکم عمل کنید.

وی، خواستار گردآوری زندگینامه شهدا شد و افزود: کسانی که در این بخش تلاش می کنند باید خود جنگ دیده یا به جبهه و جهاد باور داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رخدادهای معنوی جامعه در کنگره شهدا متبلور می شود، اظهار کرد: زیربنای حرکت کنگره شهدا را مستحکم بگذارید، از تجربه های خوب کنگره های گذشته استفاده شود و فقدان ها را جبران کنید.

آیت الله فلاحتی بر حفظ ارزش ها در برگزاری کنگره شهدا تاکید کرد و یادآور شد: دومین کنگره ملی شهدای گیلان با شاخص شهدای کارمندی برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه