بهروزی‌ فر در موافقت با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی:

اهداف مربوط به مسکن در مقوله راه و حمل و نقل نمی‌گنجد

نماینده فومن در مجلس در موافقت با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه گفت: اهداف مربوط به مسکن در مقوله راه و حمل و نقل نمی‌گنجد.

اهداف مربوط به مسکن در مقوله راه و حمل و نقل نمی‌گنجد

به گزارش ۸دی،خلیل بهروزی فر نماینده فومن در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در موافقت با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه گفت: اهداف مربوط به مسکن در مقوله راه و حمل و نقل نمی‌گنجد. وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با هدف کوچک سازی ادغام شدند، اما در این تجمیع جز کم شدن وزیر و چند معاون اتفاق دیگری نیفتاده است.

این نماینده اظهار کرد: حوزه راه و شهرسازی بسیار گسترده است و مدیران کلان به تمام بخش‌های آن اشراف ندارند و فرصت رسیدگی هم پیدا نمی‌کنند.

بهروزی فر با تاکید بر اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه بار مالی ندارد و زمان‌بر نیست، گفت: تنها یک وزیر اضافه می شود و ساختارها در جای خود باقی می مانند. وزارت راه و ترابری سابق و نهاد مهمی بود که در واردات و صادرات ارزآوری خوبی داشته است.

وی یادآور شد که در اکثر شهرهای کشور ناهماهنگی و نبود برنامه دقیق در حوزه وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

نماینده فومن اظهار کرد: بخش بزرگی از وقت و توجه وزیر به حوزه مسکن معطوف می شود و در حال حاضر بخش مهمی از منابع نیز از حوزه راه به مسکن هدایت می شود. تجمیع حوزه راه و مسکن باعث گستردگی و پیچیدگی شده که وزیر این وزارتخانه نیز اشراف مناسب به زیرمجموعه خود نداشته است.

وی در پایان بر توجه به برنامه‌های توسعه پنج ساله، معماری اسلامی و… تاکید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه