دیدار “آیت‌الله رئیسی” با آیات عظام در قم

رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم صبح امروز با آیات عظام سبحانی، مکارم‌شیرازی، علوی‌گرگانی، شبیری‌زنجانی و صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار “آیت‌الله رئیسی” با آیات عظام در قم

به گزارش ۸دی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم که امروز برای دیدار با مراجع تقلید راهی شهر مقدس قم شده است، در ادامه برنامه های خود با حضور در مدرسه عالی امام کاظم(ع) با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم که در مدرسه عالی امام کاظم(ع) برگزار شد، نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشتی را مرد توجه قرار داد و تاکید کرد: باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود.

این مرجع تقلید افزود: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: این وضع قابل تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد همانگونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می شد که امکان اصلاح نیست، ولی اصلاح شد.

آیت الله رئیسی در این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده برای اداره هرچه بهتر کشور پرداخت.

دیدار آیت الله رئیسی با آیت الله سبحانی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که امروز برای دیدار با علما و مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده است با حضور در دفتر آیت الله سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله رئیسی در این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده در دولت سیزدهم پرداخت.

آیت الله رئیسی با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد

آیت الله سیدمحمد علی علوی گرگانی امروز در دیدار حجت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب با تبریک انتخاب وی از سوی مردم اظهار کرد: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود

وی در ادامه بیان کرد: زید شحام از اصحاب امام صادق(ع) به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم، ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می ترسم از عهده این مسئولیت بر نیایید. امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سرو سامان دهید.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کرد: مسؤولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.

 وی عنوان کرد: موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است چون در نظام بشر همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد. همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد توجه باشند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حُسن عمل شما در قوه قضائیه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسب شما در قوه قضاییه قابل تقدیر است.

دیدار آیت الله رئیسی با آیت الله شبیری زنجانی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه سفر به شهر مقدس قم و در دیدار با آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی با اشاره به برکات کار و تلاش و دعا و توسل خالصانه مردم در پیشبرد امور کشور، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و منابع مادی و نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمدی در کشور وجود دارد که در هر عرصه ای به آنها اعتماد کردیم، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر هستیم. معتقدیم باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و در راستای رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی کشور  از آن استفاده کرد.

رئیس جمهور منتخب، اتکا به منابع داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم اقتصاد و سفره مردم به امکانات و ظرفیت‌های داخل کشور متصل شود و در این صورت است که آسیب پذیری کشور درمقابل تکانه‌های مختلف کاهش پیدا می‌کند.

آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.

این مرجع تقلید اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.

وی با دعا و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر(عج) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

دیدار آیت الله رئیسی با آیت الله صافی گلپایگانی

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس جمهور منتخب با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری های مردم اظهار کرد: بی تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می توانید گام های مفید و موثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود گفت: امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند بنابر این هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ارتباط موثر با جهان اسلام و کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست و گفت: برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم گرفتار مشکلات فراوانی هستند و باید گشایشی در زندگی آنها ایجاد کنیم، گفت: دولت جدید با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و با دعای مراجع عالیقدر تقلید مصمم است با تلاش شبانه روزی در مسیر جلب اعتماد مردم و برطرف کردن مشکلات آنان و قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار گام بردارد.

رئیس جمهور منتخب دغدغه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در خصوص ارتباط گسترده با کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت و ایجاد مناسبات و روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت بنده خواهد بود و اینگونه روابط را به نفع ایران و کشورهای همسایه می دانیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه