مسئول پیشگیری و درمان بهزیستی گیلان:

۴۲۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد در گیلان راه‌اندازی شده است

امیدی با اشاره به اینکه ۴۲۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد در گیلان فعال و راه‌اندازی شده است گفت: از این تعداد حدود ۷۲ مرکز، تحت نظارت اداره کل بهزیستی گیلان قرار دارد.

۴۲۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد در گیلان راه‌اندازی شده است

به گزارش ۸دی،رضا امیدی لازمه پیشگیری از اعتیاد و فعالیت در حوزه درمان را همکاری تمام سازمان‌‌ها و ارگان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و آحاد مردم دانست و اظهار داشت: در کشورمان ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شده است.

مسئول پیشگیری و درمان بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه متناظر با آن در تمام استان‌‌ها شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست استانداران تشکیل شده است افزود: تمامی ادارات و دستگاه‌هایی که در بحث پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند، در این شورا عضو بوده و هر کدام رسالتی را بر عهده دارند.

امیدی در پاسخ به این پرسش که شورای مذکور چقدر به بهزیستی استان گیلان به ویژه در بخش پیشگیری از اعتیاد کمک می‌کند تصریح کرد: شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بسیار تأثیرگذار است و استاندار گیلان هم تصمیمات جدی در این مورد داشته و هماهنگی بین ادارات مختلف در آن انجام می‌شود.

وی پیشگیری‌های اولیه از اعتیاد، درمان و آگاه‌سازی جامعه را سه مقوله‌ای که هر بخش و اداره کلی برای آن تکلیفی تعریف شده دارد، اعلام کرد و یادآور شد: اداره کل بهزیستی گیلان در حوزه پیشگیری از بروز اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، فعالیت‌های وسیعی را انجام می‌‌دهد.

مسئول پیشگیری و درمان بهزیستی استان گیلان نحوه نظارت بهزیستی بر فعالیت کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد را هم برشمرد و اضافه کرد: مراکز درمان اعتیاد در گیلان فقط در کمپ‌ها خلاصه نمی‌شود به بیان دیگر ۴۲۰ مرکز سرپایی در کل استان داریم که در تمام شهرستان‌های مختلف آن پراکنده شده‌ است.

امیدی با بیان اینکه از این تعداد حدود ۷۲ مرکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی گیلان قرار دارد اضافه کرد: مراکز اقامتی میان مدت و کمپ‌ها از دیگر مراکزی محسوب می‌شوند که برای درمان آسیب‌های ناشی از اعتیاد فعال شده‌ و درمان پرهیزمدار را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها از جمله شهر رشت مراکز بلند مدت ترک اعتیاد ایجاد شده است اظهار داشت: مرکز جامع درمان اعتیاد نمونه بارز چنین مراکزی است که علاوه بر بحث درمان معتادان در حرفه‌آموزی و آموزش مهارت‌های لازم به آنان هم فعالیت می‌کند.

مسئول پیشگیری و درمان بهزیستی گیلان این استان را از حیث پیشگیری و درمان اعتیاد پیشرو و جزو برترین‌های کشور خواند و ابراز داشت: تمامی پروتکل‌های درمانی اعتیاد در گیلان مورد استفاده قرار می‌گیرد از طرفی بهزیستی هم نظارت کاملی بر فعالیت مراکز دارد.

امیدی از بازدیدهای دوره‌ای سه ماهه از مراکز ترک اعتیاد توسط بهزیستی گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه از تمام مراکز ترک اعتیاد و درمان شهرستان‌های گیلان ماهانه حداقل یکبار بازدید می‌شود گفت: ضمن کنترل تمام پروتکل‌ها اگر تخطی مشاهده شود ابتدا تذکر می‌دهیم و در صورت عدم اصلاح نسبت به تعطیل کردن مراکز اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر مراکز ترک اعتیاد در استان گیلان پروتکل‌ها و موازین را به خوبی رعایت می‌کنند عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور نخستین بار در سال ۹۹ اقدام به افتتاح مراکز جامع ترک اعتیاد کرد که هم‌اینک به شکل پایلوت در هر کدام از استان‌ها مانند گیلان یکی از این مراکز دایر شده است.

مسئول پیشگیری و درمان بهزیستی استان گیلان پذیرش مراکز جامع ترک اعتیاد را آزاد اعلام و خاطرنشان کرد: مرکز جامع ترک اعتیاد گیلان این قابلیت را دارد که در آن واحد ۶۰ نفر را به شکل اقامتی چهارماهه پذیرش کند و در طول سال هم هیچ مانعی برای پذیرش ندارد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه