معاون امور توان‌بخشی بهزیستی گیلان در گفتگو با هشت‌دی مطرح کرد:

عدم اجرای ماده ۲۷ قانون به دلیل کمبود بودجه

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی گیلان با بیان اینکه مطابق ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، معلولین شدید و خیلی شدید فاقد شغل باید از دولت حداقل حقوق را دریافت کنند، گفت: مجموع اعتبار بهزیستی کشور ۳۶ هزار میلیارد تومان است و اجرای ماده‌قانون حمایت از معلولان اعتباری بیشتر از کل اعتبار سازمان نیاز دارد؛ لذا تاکنون بلاتکلیف مانده است.

عدم اجرای ماده ۲۷ قانون به دلیل کمبود بودجه

عابدین قاسمیان در گفتگو با هشت‌دی در واکنش به تجمع عده‌ای از معلولان در روزهای اخیر به دلیل عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، اظهار کرد: این قانون ۳۱ ماده دارد که ۱۱ تکلیف عمومی و ۷ تکلیف تخصصی را بر عهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته تا طی آن، معلولین شدید و خیلی شدید فاقد شغل از دولت حداقل حقوق را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دولت در ماده ۳۱ قانون حمایت از معلولان، مکلّف شده معادل ریالی حداقل حقوق را به معلولان فاقد شغل پرداخت کند، افزود: در کشور ما حدود ۵۸۰ هزار نفر که تحت پوشش بهزیستی هستند، شامل این قانون می‌شوند که دولت برای پرداخت و اجرای این قانون باید ۳۷ هزار میلیارد تومان در سال به معلولان فاقد شغل پرداخت کند.

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی گیلان، ادامه داد: مجموع اعتبار بهزیستی کشور ۳۶ هزار میلیارد تومان است و اجرای ماده‌قانون حمایت از معلولان اعتباری بیشتر از کل اعتبار سازمان نیاز دارد؛ لذا تاکنون بلاتکلیف مانده است.

قاسمیان با اشاره به اینکه در تنظیم قانون حمایت از معلولان فاقد شغل به الزامات اجرایی آن توجه نشده است، تصریح کرد: نمی‌توانیم قانون را اجرایی کنیم؛ زیرا معطل تأمین بودجه آن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اجرای قانون مذکور بسیاری از نیازهای معلولان را برطرف می‌کند، تصریح کرد: دولت مکلّف است مبلغی را برای این امر اختصاص دهد تا معلولان از دریافت کمک از بسیاری از سازمان‌ها بی‌نیاز شوند.

۱۲ هزار معلول در گیلان مشمول قانون حمایت از معلولان فاقد شغل می‌شوند

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی گیلان عنوان داشت: برای اجرایی‌شدن قانون حمایت از معلولان فاقد شغل نیاز است اعتبار سازمان بهزیستی در سال آینده چندین برابر شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر در استان گیلان مشمول قانون ماده ۲۷ می‌شوند، افزود: هم‌اکنون تعداد بسیار کمی از معلولان فاقد شغل مبلغ ناچیزی را به‌عنوان کمک‌هزینه دریافت می‌کنند؛ اما حداقل حقوق نیست و کمتر از یک میلیون تومان است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه