آغاز تبلیغات داوطلبان شورا‌های شهر و روستا از فردا در گیلان

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: داوطلبان تأیید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند از فردا برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند.

آغاز تبلیغات داوطلبان شورا‌های شهر و روستا از فردا در گیلان

به گزارش ۸دی،محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: از فردا (پنج شنبه ۲۰ خرداد ماه) به مدت یک هفته داوطلبان تأیید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند.

او با بیان اینکه داوطلبان در این مدت بر اساس قانون می‌توانند پوستر‌های خود را در مکان‌های تعیین شده نصب کرده و در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ کنند، افزود: مشاهده کرده‌ایم برخی افراد در فضای مجازی و قبل از شروع زمان رسمی تبلیغات، با عنوان کاندیدای شورای شهر یا حتی روستا شروع به تبلیغ کرده اند که بر اساس قانون تخلف محسوب شده و به طور یقین ناظران و هیات‌های اجرایی به این افراد تذکر خواهند داد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مکان‌هایی را برای تبلیغات کاندیدا‌ها در سطح شهر‌ها تعیین کرده اند، اظهار داشت: کاندیدا‌های شوراها، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس مجازند تا ۲۴ ساعت قبل از أخذ رأی یعنی تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه تبلیغ کنند.

قاسم‌نژاد یادآور شد: امسال فقط در شهر رشت و برای انتخابات شورای اسلامی، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود که رسانه‌ها به مردم آموزش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه هر کاندیدایی می‌تواند در ۵ منطقه شهر رشت یک ستاد تشکیل دهد، تصریح کرد: کاندیدا‌ها برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، در هر منطقه می‌تواند یک ستاد ایجاد کرده تا بتوانند فعالیت‌های خود را ساماندهی و طرفدارانشان را در آن مستقر کنند.

تأیید صلاحیت بیش از ۸۳ درصد نامزد‌های شورای شهر‌ها

معاون استاندار گیلان همچنین گفت: از یک هزار و ۷۵۹ نفری که برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها در استان ثبت‌نام کرده بودند، پس از انصراف ۶ درصد، حدود ۸۳ و نیم درصد از سوی هیأت‌های اجرایی، نظارت و هیأت عالی تأیید صلاحیت شدند.

قاسم‌نژاد با اشاره به تأیید صلاحیت بیش از ۹۳ و ۸ دهم درصد از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در گیلان افزود: حدود ۱۴ هزار و ۲۱۴ نفر هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها در استان ثبت‌نام کردند.

او تصریح کرد: پس از ثبت‌نام داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا در گیلان و بررسی صلاحیت آن‌ها در هیأت‌های اجرایی، هیأت‌های نظارت شهرستان و استان و هیأت عالی نظارت، اسامی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات در شورا‌های شهر و روستا‌ها امروز به دستمان رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه