دولت آینده بازار را مدیریت کند

عضو سابق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رها بودن بازار محصولات کشاورزی گفت: دولت آینده باید بازار را مدیریت و کنترل کند.

دولت آینده بازار را مدیریت کند

به گزارش ۸دی،محمد‌صادق حسنی  با اشاره به اینکه تنها درآمد مردم گیلان کشاورزی و به خصوص شالیکاری است، اظهار کرد: در دوران نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وزیر وقت کشاورزی را به مجلس کشانده و از وی در خصوص نابسامانی‌های حوزه کشاورزی و برنج سوال پرسیده و خواستم تا اوضاع کشاورزی را مدیریت کند.

وی با اشاره به رهابودن بازار محصولات کشاورزی از جمله برنج افزود: زمانی که برنج درجه یک هاشمی در گیلان حدود ۱۲ هزار تومان بود، برنج خارجی نیز در تهران با همین قیمت فروخته می‌شد و این نشان می‌داد نظارت بر بازار عرضه برنج وجود ندارد و منافع کشاورزان تامین نمی‌شود.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت برندسازی برنج تولید شده داخلی گفت: از عمده ضعف‌هایی که در دولت به آن توجه نمی‌شد، عدم برندسازی دو برنج هاشمی و علی‌کاظمی بود.

نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنج ایرانی متقاضیانی برای تجارت و سرمایه گذاری نیز داشت، افزود: سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و تجار به شدت خواهان برنج با برند هاشمی و علی‌کاظمی بودند اما دولت به آن توجهی نمی‌کرد.

حسنی با اشاره به غفلت دولت در برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج بیان کرد: ایرانیان آرزویشان استفاده از برنج ایرانی و به ویژه برنج مرغوب گیلان هست اما علیرغم تلاش‌های چهار ساله موفق نشدم مدیریت این محصول استراتژیک را به دولت بقبولانم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با اشاره به غلبه مافیا و رانت خواران بر بازار محصولات کشاورزی گفت: وجود مافیا و رانت‌خواران در بازار برنج بسیار زیاد هست و با اینکه وزیر کشاورزی در آستانه استیضاح بود، مافیای برنج، کشاورز را رها نمی‌کردند.

نماینده مردم در مجلس دهم بر ضرورت کنترل بازار از سوی دولت آینده تاکید کرد و افزود: عدم کنترل بازار یکی از بزرگترین ضعف‌های دولت کنونی است و معتقدم دولت آینده باید بر بازار نظارت عملیاتی داشته باشد و آن را مدیریت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه