استاندار گیلان:

محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود

استاندار گیلان با اشاره به آغاز صادرات کیوی از اول مهرماه سال جاری، گفت: کیوی و سایر محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود و این مهم در حوزه صادرات نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه بسته‌بندی صحیح این محصول مدنظر باشد.

محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات گیلان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در گذشته در ارتباط با صادرات کیوی و رفع این مشکل، اظهار کرد: آغاز صادرات کیوی نیز از ۱۵ مهر به اول مهر کاهش‌یافته و در زمان حاضر مشکلی برای صادرات این محصول وجود ندارد.

 وی با تأکید بر ضرورت توجه به امنیت غذایی در راستای صادرات کیوی و با بیان اینکه اجازه به خطرانداختن امنیت سلامت و غذایی مردم را نمی‌دهم، اضافه کرد: کیوی و سایر محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود و این مهم در حوزه صادرات نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه بسته‌بندی صحیح این محصول مدنظر باشد.

استاندار گیلان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرتودهی مایکروویو برای ازبین‌بردن آفات برنج، فندق و بادام‌زمینی در استان در هفته گذشته، تصریح کرد: بهره‌مندی از این ظرفیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه نباید اجازه ورود واسطه‌ها داده شود.

عباسی با تأکید بر ضرورت ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه محصولات کشاورزی و با بیان اینکه نباید به عده‌ای اجازه ضایع‌کردن بازار تولیدات ایران را داد، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ با سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید فراهم شود و نگرانی‌ها آنان را در حوزه صادرات برطرف کرد.

 استاندار گیلان با بیان اینکه ضمن فراهم‌کردن بسترهای لازم برای صادرات کالا در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، نظارت‌های لازم نیز باید انجام شود، تصریح کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان نباید نگران فساد باشند، کوتاهی در این ارتباط پذیرفتنی نیست.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش‌های مدیران در حوزه مختلف، خطاب به آنان اظهار کرد: به گزارش‌ها تکیه نکنید، ابتدا چند کار اساسی انجام شده را بیان کنید و بعد برنامه‌ها و کارهای آینده را گزارش دهید.

استاندار گیلان از مدیران استان خواست تا عملکرد ۲ سالانه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در حوزه فعالیت خود را گزارش دهند و گزارشات مستند و مکتوب از پیشرفت کارها را اعلام و شفاف‌سازی کنند.

 وی درباره فعالیت گمرک آستارا خاطرنشان کرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده و گزارش‌ها در ارتباط با رفع مشکلات و تغییرات گمرک آستارا، اقدامات رو به پیشرفت است، البته بازرسی، حراست و معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان در ارتباط با انجام مأموریت‌های کمرگ و سایر حوزه‌ها نیز توجه کنند.

خسارت سیل آستارا با کمک دولت مرتفع می‌شود

عباسی درباره ساخت پایانه جدید آستارا و مهلت چهارماهه برای ساخت این پل خاطرنشان کرد: ساخت و اتمام این پل بر اساس توافقات انجام شده باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

 عباسی همچنین با اشاره به سیل اخیر شهرستان آستارا و عدم خسارت جانی و بروز مشکلات و ضرر مادی اضافه کرد: خسارت سیل آستارا با کمک دولت مرتفع می‌شود و جای نگرانی نیست.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه