برگزاری شایسته مراسم ارتحال امام (ره) با رعایت پروتکل های بهداشتی

استاندار گیلان با تاکید بر برگزاری شایسته مراسم ارتحال امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: نباید شرایط کرونایی شهرها و بخش‌ها باعث شود که مراسم ارتحال کمرنگ برگزار شود.

برگزاری شایسته مراسم ارتحال امام (ره) با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع امروز  (سه‌شنبه ۱۱ خرداد) در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، ضمن پاسداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای اسلام و انقلاب اظهارکرد: از برنامه‌ریزی‌های خوب انجام شده و تمهید و اقداماتی که در خصوص برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط همه مدیران و دستگاه‌ها به ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شده تشکر می‌کنم.

استاندار گیلان گذشت افزون بر سه دهه از رحلت امام خمینی(ره) و اینکه احترام و عشق به امام راحل و حرکت در راهی که او به ما نمایان ساخت همچنان در قلوب مردم جاری است تصریح کرد:‌ برای همه ما گذشت زمان هرگز نتوانسته از محبوبیت مردم نسبت به امام راحل و اندیشه‌های بلند آن حضرت بکاهد بلکه اندیشه‌های امام خمینی(ره) همچنان چراغ فروزانی است که هدایتگر نسل‌ها است.

وی اتکا به ارزش‌ها و مبانی انقلاب با هدایت‌های مقام معظم رهبری را که کشورمان را از تلاطمات و امواج سنگین سرفرازانه عبور داده، مورد توجه قرار داد و گفت: امروز ملت ایران اسلامی سربلند و عزتمندند. امام خمینی(ره) همواره پرهیز از چند دستگی، تفرقه، حفظ انسجام، وحدت و تقویت وفاق ملی را مورد تاکید داشتند تا به واسطه آن دشمنان نتوانند در صفوف مردم اختلال ایجاد کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) دو بال مهم استقلال و آزادی را از ارکان جمهوری اسلامی اعلام کرد افزود: در زمانه‌ای که از هر گوشه‌ای توطئه‌ای علیه مردم و انقلاب می‌شد، امام خمینی(ره) به اصل وحدت و انسجام تاکید داشت و این امر یادآور این است که هر روز ما نبایستی در تفرقه و خدای ناخواسته تخریب سپری شود.

استاندار گیلان اتحاد را رمز پیروزی بر بر همه توطئه ها اعلام کرد و یادآور شد: امیدبخشی به مردم از آینده جامعه و کشور هم از دیگر اضلاع مهم اندیشه،های امام است و ایشان از همان اوایل شکل‌گیری نظام اسلامی علیه استبداد در سال ۴۲ که خیزش ضد استبدادی شکل گرفت به پیروزی نهصت امیدوار بودند.

زارع انقلاب اسلامی را میراث گرانقدر امام خمینی(ره) برای جهان اسلام دانست و افزود: این انقلاب با هدف استقلال طلبی، آزادی خواهی، دین باوری و با اتکا به مردم شکل گرفت و اعتماد به مردم نقطه کانونی اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب بود به طوری‌که همواره همگان را در  مسیر انقلاب به خودش جذب و راهبری کرد.

وی با بیان اینکه به اذعان تحلیلگران غربی انقلاب سال ۵۷ به لحاظ نقش مردم از گروه‌ها و سنین مختلف اعم از زن و مرد به عنوان کامل‌ترین انقلاب مردمی یاد شده است عنوان کرد: ما ردپای نظامیان را در انقلابمان نداریم بنابراین این انقلاب، انقلابی مردمی است و باید بگوییم که این مردم بودند که سرنوشت خود را تغییر داده و در تعیین سرنوشت خود نقش افرین بودند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ادامه راه امام خمینی(ره) و پیروی از  منویات مقام معظم رهبری در جهت حضور فعالانه در رویدادهای سیاسی و اجتماعی از جمله و به ویژه در انتخابات را متذکر شد و اظهار داشت:  قطعا باید از حضور فعالانه مردم و جوانان به عنوان پشتوانه سرمایه اجتماعی در انتخابات بیش از گذشته حراست کنیم.

استاندار گیلان مصادف شدن شهادت امام صادق(ع) با مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز حماسه ۱۵ خرداد را فرصتی خوب برای استفاده بهتر از این زمان مناسب تلقی کرد و گفت: گیلان در برپایی برنامه‌های ملی و مذهبی در ۱۵ ماهه گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سایر استان‌ها پیشی گرفته است.

زارع با اشاره به اینکه باید کوشش کنیم برنامه‌ها در شأن ایام و مناسبات پیش‌رو باشد تصریح کرد: فضای مناسب در محیط‌های باز فراهم است تا با رعایت فاصله اجتماعی برنامه ارتحال امام خمینی(ره) به نحو شایسته برگزار گردد از طرفی حرکت دستجات و هیئت‌های زنجیرزنی در آستانه شهادت امام صادق(ع) هم با همکاری سپاه قدس گیلان پیشنهاد شده که لازم است طبق پروتکل‌ها انجام شود.

وی از معرفی دستگاه‌های برتر گیلان در امر برگزاری هر چه بهتر مراسمات ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: مبنای ما باید تولید محتوا با موضوع سیره عملی امام راحل و انتشار در فضای مجازی باشد که لازم است در این راه از ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و سایر دستگاه‌ها استفاده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه