مدیر مسئول روزنامه کیهان؛

لزوم ورود رسانه‌ها برای بصیرت‌افزایی/ رأی مردم در ۲۸ خرداد سرنوشت‌ساز است

شریعتمداری با بیان اینکه رسانه‌ها باید برای روشن‌گری و بصیرت‌افزایی در عرصه انتخابات فعالانه‌تر وارد عرصه شوند گفت: رأی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد سرنوشت‌ساز است.

لزوم ورود رسانه‌ها برای بصیرت‌افزایی/ رأی مردم در ۲۸ خرداد سرنوشت‌ساز است

به گزارش ۸دی،«حسین شریعتمداری» امروز (یکشنبه، ۹ خرداد) در وبینار تخصصی و نشست مجازی که با همکاری سازمان بسیج رسانه استان گیلان و سازمان بسیج رسانه و بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با موضوع حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه در انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد اظهار داشت: رأی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد سرنوشت‌ساز است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه انتخابات امسال حساس و تعیین کننده است افزود: از مدت‌ها قبل این بحث بر سر زبان‌ها بوده و کم کم به زمان اجرای آن نزدیک می‌شویم اما عمدتا چند جریان در صحنه انتخابات امسال حضور دارند و اگرچه تعدد دارند اما در نهایت با کمی تساهل می‌توان به نتیجه رسید که تنها دو دیدگاه با هم رقابت می‌کنند.

شریعتمداری یک دیدگاه را ادامه وضعیت و خط مشی موجود یعنی راه دولت فعلی دانست و با تاکید بر اینکه دیدگاه دیگر خواهان تغییر ریل در دستگاه اجرایی کشور است عنوان کرد: از اصلی‌ترین شاخصه‌های دیدگاه اول این است که آنان اساسا اعتقاد زیادی به امکانات و ظرفیت‌های داخلی ندارند و عمدتا گشایش را در نگاه بیرونی می‌بینند اما این را به صراحت به زبان نمی‌آورند.

وی با بیان اینکه دیدگاه دوم بیشتر روی موضوعاتی همچون  توانمندی‌های داخلی بدون نیاز چندان به فاکتورها و مؤلفه‌های بیرونی تکیه دارد تصریح کرد: در این‌جا ما سه فاکتور و دو عامل اصلی داریم که به لحاظ میزان حضور و تاثیر هم‌درجه نیستند که جریان موسوم به اصلاحات و کارگزاران و دولت موسوم به تدبیر و امید از جمله آن است.

شریعتمداری جریان دوم را جریان نیروهای انقلاب که با جریان اولی تفاوت‌های عمده دارند خواند و اظهار داشت: اما یک جریان دیگری هم هست که نمی‌توان به عنوان جریان همدرجه از آن یاد کرد و آن دشمنان بیرونی است که می‌خواهد در امر انتخابات و تعیین دولت تاثیرگذار باشد و معمولا از طریق دنباله‌ها نفوذی‌هایش سعی در تحقق این هدف دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان سخنان مقام معظم رهبری در مورد نفوذی‌ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دو نوع نفوذ داریم تصریح کرد:‌ یک عده از این نفوذی‌ها آن‌هایی‌ هستند برای عملیات تخریبی و ترور و انفجار وارد میدان شده و تا آخرین لحظه هیچ اقدامی که باعث شناساییشان شود انجام نمی‌دهند تا جایی‌که گاهی از نیروهای خودی هم خودی‌تر هستند.

وی نوع دیگر نفوذ‌ را نفوذ در ساختار دانست و گفت: این نفوذی‌ها  سعی می‌کنند خود را به مراکز تصمیم‌ساز برسانند و معمولا هم در بین مشاوران جا خوش می‌کنند و وظیفه دارد نگاه و خواست دشمن را در قالب دیدگاه مسئولان خودی تئویر کرده و به مسئولان تصمیم‌ساز و مجریان القا کنند البته این طیف برخلاف گروه اول مجبورند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند بنابراین آن‌ها را از نوع دیدگاه‌هایشان می‌توان شناخت.

شریعتمداری با بیان اینکه این طیف طیفی خطرناک بوده و معمولا در بزنگاه‌های حساس تاریخ وارد گود می‌شوند ابراز داشت: یکی از وظایف همه نیروهای انقلاب این است که مراقب این‌گونه برخوردها باشند زیرا این‌ها سر بزنگاه دست به کار می‌شوند و بهترین راه شناخت آن‌ها هم این است که ببینیم چه چیزی بر زبان دارند و آیا سخنشان با سخن دشمن همخوانی دارد یا خیر.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اینکه دشمن از چه جریانی حمایت کرده و با چه جریانی سر ستیز دارد را راه دیگر شناخت نفوذی‌ها دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تکلیف احراز صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان اعلام شده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری کسی که صلاحیت وی اعلام نشده به معنی آن نیست که صلاحیت ندارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه جبهه اصلاحات و دولت تدبیر و امید در مورد مسائل اقتصادی هم بهانه‌های فراوانی از اینکه افرادی در کار آنان اخلال کردند مطرح می‌کنند افزود: سوال اینجاست که چه کسی نگذاشت در حالی که این افراد در دولت قوه اجرایی بودند و بیشترین امکانات و ابزار و اختیارات را داشتند.

وی جهاد تبلیغی را یکی از بهترین راه‌ها برای بصیرت‌افزایی مردم در انتخابات پیش‌رو دانست و با بیان اینکه حاشیه‌سازی کار دیگری بود که جریان اصلاحات آن را در دستور کار خود قرار داد اضافه کرد: برخی اواقات حاشیه‌ها خیلی قابل تشخصی و تمایز نیستند و راهکار مقابله با حاشیه‌سازی این است که کانون و نقطه اصلی را رها نکنیم.

شریعتمداری دستکاری کارنامه را از دیگر شگردهای جریان شکست خورده دانست و افزود:‌ همزمان با بنگاه‌داری بانک‌ها مسائلی مانند بیکاری و تعطیلی بی مورد کارخانجات مشکلات عدیده‌ای را در کشور ایجاد کرد تا جایی‌که عده‌ای دلال و سوء استفاده‌گر وارد عرصه شدند اما خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی هزاران هزار میلیارد تومان دلار و سرمایه به داخل کشور برگشت.

وی با اذعان به این نکته که برنامه به تنهایی قابل تکیه نیست و کارنامه‌ای که نامزد دارد بسیار مهم است یادآور شد: باید برنامه و کارنامه نامزدها را با هم ارزیابی کنیم که آیا با هم همخوانی و سنخیت دارد یا خیر زیرا مقام فرمودند نامزدها نباید وعده‌هایی بدهند که عملیاتی نیست و قابلیت اجرایی ندارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان شرایط فعلی را شرایطی حساسی اعلام کرد و اظهار داشت: در گام نخست، خودی‌ها نباید همدیگر را تخریب کنند؛ رأی آوری فاکتور مهمی است و نظر سنجی‌ها تا حدودی میزان رأی نامزدها را مشخص می‌کند و لازم است دوستان ملاک‌هایی مانند همین میزان رأی آوری را مورد توجه قرار داده و به نفع دیگری کنار بروند.

شریعتمداری حضور حداکثری مردم در انتخابات را موضوعی بسیار مهم و حیاتی خواند و با تاکید بر اینکه در صحنه انتخابات حاضر نشدن و انتخاب نکردن افراد اصلح زیان‌های فراوانی به بار می‌آورد گفت: اگر خواهان این هستیم که ریل عوض و مشکلات حل شود باید در صحنه انتخابات حاضر شویم.

وی در مورد مذاکرات برجامی دولت و تیم وزارت خارجه نیز مطالبی را عنوان کرد و با اشاره به اینکه ما در کیهان درباره مذاکرات دیدگاه‌ها و  پیش‌بینی‌هایی داشتیم که اتفاق درست هم از آب درآمد اضافه کرد: برجام کلاه گشادی بود که بر سر ما گذاشتند به بیان دیگر طرف روبه‌رو نه‌تنها نقدها را گرفت و به ما نسیه داد بلکه حتی زیر دادن نسیه‌ها هم زد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اینکه چه گام‌هایی باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برداشته شود اذعان کرد: در گام نخست باید با مردم چهره به چهره صحبت کنیم و در این راه رسانه‌ها باید فعالانه‌تر وارد میدان شوند از طرفی باید شایعات و توهماتی که وجود دارد از میان برداشته شود زیرا حضور مردم تایید کننده مسیر نظام بوده و رأی مردم سرنوشت‌ساز است.

شریعتمداری با بیان اینکه نظام و ارکان آن با سلامت در حال کار است و حتی به اعتراف خود سران فتنه مکانیزم انتخابات در کشور به گونه‌ای است که اساسا امکان تقلب در آن وجود ندارد تصریح کرد: پیش‌بینی من این است که انتخابات امسال پرشور است و آن‌هایی هم که قهر می‌کنند قلیل هستند و یا حرف‌های دشمن را طوطی‌‌وار تکرار می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده وی در این بازه زمانی تبلیغات رسمی و تا پیش از آغاز رأی گیری انتخابات چه کسانی به نفع چه کسانی کناره‌گیری می‌کنند هم خاطرنشان کرد: اینکه چه کسانی به نفع چه کسانی کنار می‌روند این را من هم نمی‌دانم و به شرایط و نظرسنجی‌‌ها و نتایج آن برمی‌گردد بنابراین باید منتظر بمانیم که اتفاقات روزهای آینده چه صحنه‌ای را رقم می‌زند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه