نماینده رودسر و املش در مجلس:

راه اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در قاسم آباد تسریع شود

نماینده رودسر و املش در مجلس با تأکید بر لزوم تسریع در راه اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در قاسم آباد رودسر، گفت: مردم این منطقه باید از ظرفیت های جهانی شدن چادر شب بهره مند شوند.

راه اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در قاسم آباد تسریع شود

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام محمد صفری جمعه در حاشیه حضور وزیر میراث فرهنگی در روستای قاسم آباد با اشاره به ظرفیت‌های رودسر در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: ثبت جهانی چادر شب بافی قاسم آباد رودسر نیز اتفاق بزرگ است.

وی افزود: باید از ظرفیت صنعت چادرشب بافی هم در توسعه و رونق حوزه گردشگری، هم در بخش صادرات و اشتغال به خوبی بهره گیری شود.

نماینده رودسر و املش در مجلس با تأکید بر لزوم تسریع راه اندازی بازارچه فروش محصولات صنایع دستی در منطقه قاسم آباد، اضافه کرد: مردم منطقه قاسم آباد باید از ظرفیت‌های جهانی شدن این صنعت بهره مند شود.

راه اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در قاسم آباد تسریع شود

در ادامه وزیر میراث فرهنگی با همراهی استاندار گیلان از خانه خلاقیت، محصول دستاوردهای زنان قاسم آباد بازدید و از لوح ثبت جهانی چادرشب بافی نیز رونمایی کرد.

لازم به ذکر است «چادر شب» یکی از صنایع دستی منطقه قاسم آباد شهرستان رودسر و جزء آثار ملی کشور بوده که در فهرست آثار جهانی ثبت شده است بیش از ۶۰۰ بافنده در منطقه قاسم آباد به چادر شب بافی مشغول هستند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه