هشت دی گزارش می دهد:

هنرنمایی غیورمردان گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ حکایت دست‌های خالی که با سلاح ایمان به پیروزی رسید

گیلانی‌ها جزء اولین نیروهایی بودند که در عملیات الی بیت المقدس حضور داشتند و با نقش آفرینی غیرتمندانه خود اجازه ندادند وجبی از خاک کشور و خرمشهر عزیز به دست نامحرمان بیفتد، گواه فداکاری های مخلصانه آنها نیز نقش آفرینی هزاران نفر از جوانان و رزمندگان این استان در این عملیات است.

هنرنمایی غیورمردان گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ حکایت دست‌های خالی که با سلاح ایمان به پیروزی رسید

به گزارش هشت دی، سوم خرداد یادآور خاطرات روزهایی است که با دست خالی مقابل دشمن مقاومت کردیم و پیروز شدیم؛ روزهایی که اگر چه از آسمان ایران خون می‌بارید اما غیرت و دلاوری مردمان این سرزمین که دلخوش به وعده و نصرت الهی بودند، شگفتی ساز شد.

گیلانی‌ها جزو اولین نیروهایی بودند که در عملیات الی بیت المقدس حضور داشتند و با نقش آفرینی غیرتمندانه خود اجازه ندادند وجبی از خاک کشور و خرمشهر عزیز به دست نامحرمان بیفتد و گواه فداکاری های مخلصانه آنها نیز نقش آفرینی هزاران نفر از جوانان و رزمندگان این استان در این عملیات بود.

حضور هزار رزمنده و تقدیم ۲۶۰ شهید گیلانی در عملیات بیت المقدس

به گفته آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، این استان با تقدیم ۲۶۰ شهید در عملیات بیت المقدس، نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر داشت.

سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان نیز با بیان اینکه بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات بیت المقدس شرکت کردند، گفت: بیش از ۲۵۰ شهید و ۷۰ جانباز گیلانی نیز در حماسه آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب شدند.

سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در خصوص نقش برجسته رزمتدگان گیلانی در عملیات بیت المقدس می‌گوید: تکاوران دریایی گیلان جزو اولین‌ها در عملیات الی بیت‌المقدس بودند و نیروهای گیلانی ۲ روز پس از شروع جنگ وارد میدان مبارزه شدند و گیلانی‌ها نقش برجسته‌ای در عملیات الی بیت‌المقدس داشتند.

وی با اشاره به نبود اطلاعات و آمار جامع از تعداد رزمندگان گیلانی عملیات بیت المقدس تصریح کرد: به‌ علت آنکه رزمندگان گیلانی در قالب یگان‌های متعدد بودند آمار جامعی از آنها در دسترس نیست.

بایرامی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی از بسیج مردمی استان گیلان تمام ۵۷۸ روز بعد از سقوط خرمشهر را آنجا ماندند تا مناطق اشغال شده را پس بگیرند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به نام پرآوازه یک شهید گیلانی حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره و بیان کرد: در رأس همه رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر شهید علیرضا ناصحی بود و اسم ایشان در آن منطقه ارزش و احترام بالایی دارد.

بایرامی افزود: گیلانی‌ها ۷۰ جانباز را در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام کردند و شهید ۱۳ ساله به‌نام سید احمد سادات کیایی کم‌سن‌ترین شهید این عملیات محسوب می‌شود و ۹۸ شهید ارتش و ژاندارمری و ۱۶۲ شهید از سپاه و بسیج در این عملیات حضور داشتند.

راه قدس همچنان از کربلا می‌گذرد

انقلاب اسلامی ایران همواره داعیه دار دفاع از مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است و هر جا فریادی از مظلومی شنیده شود، ردپای فرماندهان ما نیز در آنجا دیده می‌شود. پس از فتح خرمشهر و پیچیدن آوازه جمهوری اسلامی در منطقه و وحشت رژیم منحوس صهیونیستی از خطرات این انقلاب نو پا و جوان و آرمانگرا باعث شد که سطح مبارزات وارد فاز جدیدی شود.

به گفته یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، حاج‌احمد متوسلیان عملیات “الی بیت‌المقدس” را در چهار نبرد بی‌امان انجام داد که منجر به آزادسازی خرمشهر شد. فتح خرمشهر که آزادسازی ۵ هزار کیلومتر و اسارت بیش از ۱۹ هزار نیروی بعثی را دربرداشت. ۲۰ روز بعد اسرائیلی‌ها به جنوب لبنان حمله کرده و بخشی از خاک لبنان و فلسطین را اشغال کردند. در واقع می‌خواستند نیل تا فرات را بگیرند.

حسین یکتا درباره حضور احمد متوسلیان در لبنان می‌گوید: زمانی که نیروهای ما در سوریه بودند، سوری‌ها نمی‌خواستند مهمات و آمبولانس برای این عملیات بدهند و حتی نخواستند در قرارگاه مشترک برای عملیاتی مشترک شرکت کنند. پس از بررسی چنین وضعیتی توسط شهیدان صیاد و حسن باقری، یک تیم کارشناسی خدمت حضرت روح‌الله رفتند و گفتند “در شرایطی که خودمان جنگ داریم و به شلمچه‌ای رسیدیم که یک ردیف میدان مین در مقابل دیدمان نیست و اگر یک تکان دیگر به خودمان بدهیم، می‌توانیم به بصره برویم اما یگان و آمادگی نداریم. احمد و نیروهایش به لبنان رفتند و می‌خواهند بجنگند. سوری‌ها آمادگی کمک‌رسانی ندارند و خیانت جاسوس‌ها هم در درون آنهاست و پای کار نیستند. اگر بخواهیم وارد عملیات شویم، تمام می‌شویم. احمد و بچه‌هایش آنقدر جرأت دارند که دشمن را بزنند اما عملیات بدون شهید و اسیر و کشته در میدان تمام نمی‌شود و نیروهایمان در دو مرحله عملیات تمام می‌شوند.” فرمانده سلیم فرمودند: “این قوا باید برگردد. راه قدس از کربلا می‌گذرد”.

 راه قدس از کربلا می‌گذرد یعنی چه؟ یعنی ما امروز در غزه و لبنان تعیین تکلیف می‌کنیم. ما امروز کاری با دنیا کرده‌ایم که همه دنیا جمع شده تا سوریه را بزند و نتوانسته که این کار را بکند. و هر روز عقب‌تر می‌نشیند. ما امروز در ونزوئلا، اندونزی، تایلند و مالزی هستیم. ما امروز صدا و ندا و گفتمانمان در همه دنیاست. حزب الله لبنان را از جنگ ۳۳ روزه شناختند. از بچه استشهادی‌ها شناختند.

دشمنی اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران ریشه در آزادگی و ظلم ستیزی انقلاب مستضعفان دارد و تا زمانی که وجود نحس این رژیم کودک کش و غاصب از زمین محو نشود و مسلمانان در قبله گاه نخستین خود نماز عشق نخوانند، این مبارزه ادامه خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه