تخصیص اعتبار ۵ میلیاردی در فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه موزه دفاع مقدس گیلان در یک زمین ۱۰ هکتاری و در سه فاز احداث می‌شود، گفت: برای این پروژه اعتبار پنج میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که بعد از مناقصه و تعیین پیمانکار تخصیص می‌یابد.

تخصیص اعتبار ۵ میلیاردی در فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان

به گزارش ۸دی عباس بایرامی  دفاع مقدس را به مثابه یک اقیانوس دانست و اظهار کرد: همه مردم در دفاع مقدس نقش داشتند.

وی با بیان اینکه استان گیلان با وجود فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری تا جبهه‌ها ۹۷ هزار رزمنده، هشت‌هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده دارد،‌ تصریح کرد: باید این گنجینه‌ها برای نسل‌های آینده باقی بماند،‌ زیرا رهبر معظم انقلاب آخرین سنگر و آخرین سلاح یک رزمنده را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعدی دانستند که امروزه این ماموریت باید با اقدامات فرهنگی انجام شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان از اسفندماه سال گذشته خبر داد و بیان کرد:‌ موزه دفاع مقدس در ۱۵ استان به بهره‌برداری رسیده، در ۱۰ استان همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در پنج استان دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی است، اما متاسفانه گیلان عقب‌ماندگی دارد.

 

بایرامی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس گیلان در یک زمین ۱۰ هکتاری و در سه فاز احداث می‌شود، گفت: موزه دفاع مقدس گیلان از نهضت جنگل تا دفاع مقدس را مورد توجه قرار می‌دهد و در حال حاضر فاز نخست آن که شامل مرکز فرهنگی و اسناد دفاع مقدس است در دست اجرا می‌باشد.

وی از برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان استان گیلان با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان گیلان بر ضرورت ساخت موزه دفاع مقدس گیلان در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده تاکید دارد.

این مقام مسئول خواستار استفاده از پتانسیل‌های غیر دولتی و مشارکت دادن مردم در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان شد و خاطرنشان کرد: از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار پنج میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که بعد از مناقصه و تعیین پیمانکار تخصیص می‌یابد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان یادآور شد:‌ به زودی جلسه مشترکی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و استاندار در محل موزه در حال احداث دفاع مقدس استان در رشت برگزار و چگونگی و زمانبندی تامین بودجه تکمیل و تجهیز این پروژه فرهنگی حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ تعیین خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه