شهردار رشت:

ترویج فرهنگ شهروندی مصداق امر به معروف است

شهردار رشت ترویج و تبلیغ معروفات را بسترساز کارآمدی نظام اداری و ارتقاء عملکرد آن دانست و گفت: ترویج فرهنگ شهروندی مصداق امر به معروف است.

ترویج فرهنگ شهروندی مصداق امر به معروف است

به گزارش ۸دی،سید محمد احمدی شهردار رشت عصر امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری اظهار داشت: تبلیغ و ترویج معروفات به کارآمدی نظام اداری و ارتقاء عملکرد آن کمک شایان توجهی می‌کند.

وی برگزاری جلسات ستادی شورای امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه جلسات استانی این شورا به ریاست آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان برگزار می‌شود عنوان کرد: در جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر نقشه راه و سیاستگذاری‌های لازم در این مسیر تدوین و هدفگذاری می‌شود.

 شهردار رشت کارآمد بودن نظام اداری را از جمله اهدافی که شهرداری به دنبال تحقق آن است اعلام کرد و با بیان اینکه بسترهای لازم برای این کار باید فراهم شود تصریح کرد: نظام اداری ناکارآمد موجب بدبینی مردم به نظام می‌شود بنابراین اصلاح ساختارها و تلاش برای کارآمدی بیشتر می‌تواند نتایج در خور توجهی را به دنبال داشته باشد.

 احمدی با بیان اینکه باید در مسیر ترویج و تبلیغ معروفات در نظام اداری تلاش شود کارآمدسازی نظام اداری را راهکاری مهم برای ایجاد همه گونه ترقی و تعالی و رشد و توسعه دانست و اضافه کرد: در ساختار اداری باید معروفات از منکرات پیشی بگیرند و این موضوع یکی از شاخصه‌های بارز نظام اداری کارآمد و پویا محسوب می‌شود.

 وی ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت را در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد اشاره قرار داد و ضمن تاکید بر لزوم استمرار چنین رویکردهایی در جامعه یادآور شد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم در خارج از مرزها جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا مکارم اخلاق در جامعه اسلامی حفظ شود.

 شهردار رشت ترویج فرهنگ شهروندی را مصداق بارز فریضه امر به معروف دانست و خاطرنشان کرد: ارتقاء عملکرد نظام اداری از یک سو و ترویج معروف‌ها در این حوزه از سوی دیگر امری است که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده و گام‌های لازم را برداریم.

 احمدی تکریم ارباب رجوع را در نظام اداری ضروری خواند و با بیان اینکه این امر نیز از دیگر ویژگی‌های نظام اداری کارآمد محسوب می‌شود ابراز داشت: به اعتقاد ما در هر شرایطی حق با مردم است بنابراین مدیران و کارکنان باید برخورد مناسب با ارباب رجوع را همواره سرلوحه کار خود قرار دهند.

 در این جلسه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری رشت نیز دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در موضوعات مختلف تشریح کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه