معاون اجتماعی پلیس گیلان:

شهروندان مراقب چک پول‌های تقلبی در بازار باشند

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه عده‌ای از کلاهبرداران و افراد سودجو با اسکناس‌های تقلبی همواره به دنبال فرصتی برای کلاهبرداری و کسب منفعت از طریق زیان رساندن به شهروندان هستند گفت: شهروندان مراقب چک پول‌های تقلبی باشند.

به گزارش ۸دی،سرهنگ “مجید رسول‌زاده فرساد” ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به اینکه افراد فرصت طلب از هر موقعیتی برای کلاهبرداری و فریب مردم استفاده می‌کنند لازم است شهروندان نسبت به تهدیدات این حوزه آگاه باشند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و آگاهی شهروندان در خصوص تشخیص اسکناس اصلی نقش بسزایی در ناکامی جاعلان دارد تصریح کرد: فروشندگان با استفاده از دستگاه‌های تشخیص اسکناس می‌توانند از ضرر و زیان ناشی از دریافت چک پول تقلبی جلوگیری کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان بر استفاده از کارت‌های بانکی در انجام تراکنش‌های مالی برای افزایش ضریب امنیت در معاملات تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت استفاده از کارت‌های بانکی شخصاً رمز کارت را وارد و از بازگو کردن یا نوشتن رمز بر روی کارت جدا خودداری کنند.
این مقام انتظامی در پایان مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را پل ارتباطی مردم با پلیس اعلام کرد و از شهروندان خواست در صورت مواجهه با افراد سودجو و کلاهبردار بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه