عذر بدتر از گناه دولت در سانسور منتقدان

استدلال مسئولان این است که دولت مدعی اعتدال و انتقادپذیری از همان ابتدا خیال خود را راحت کرده و به منتقدان خود مجوز سخنرانی نداده است تا از تبعات بعدی آن نیز در امان بماند!

عذر بدتر از گناه دولت در سانسور منتقدان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، لغو برنامه سخنرانی بسیاری از منتقدان دولت در روز دانشجو که بسیاری از آنها در دقیقه نود صورت گرفت، برخی مسئولین و حامیان دولت را به بهانه جویی برای توجیه این اقدام واداشته است.

برنامه سخنرانی حسین شریعتمداری، همسر شهید علیمحمدی و تعداد دیگری از منتقدان دولت طی روزهای ۱۵ و ۱۶ آذر به صورت ناگهانی لغو شد. با این وجود هیچ صدای انتقادی از سوی دولتی ها برای این لغو برنامه ها بلند نشد، و این در حالی است که لغو برنامه سخنرانی فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد پیشوا آن هم به دلیل اعتراض مردم، ناگهان صدای اعتراض رسانه های دولتی را بلند کرده است.

142252_866

بر اساس تحلیل حامیان دولت، سخنرانی فائزه هاشمی دارای مجوز بوده و دلیلی برای لغو آن وجود نداشته است. عکس همین توجیه برای لغو سخنرانی تک تک منتقدان دولت هم به کار برده شده است.

بر اساس اعلام مسئولان دانشگاهی، سخنرانی شخصیت های منتقد دولت به این دلیل انجام نشده است که آنها اساسا مجوزی برای این سخنرانی ها نداشته اند. به عنوان مثال، دکتر فرخ، معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیردر توضیح لغو سخنرانی شریعتمداری گفته است: بسیج دانشجویی قبل از این که مجوزی برای این سخنرانی داده شود و درخواست بر اساس روال قانونی فرآیند خود را طی کند به رسانه‌ای کردن این موضوع پرداختند در حالی که بر اساس روند طبیعی و همیشگی، مراحل قانونی طی نشده بود و بر همین اساس مجوزی صادر نشده بود که لغو شود.

به بیان ساده تر، مسئولان وزارت علوم در دانشگاه های مختلف، برای چهره های دولتی مجوز سخنرانی صادر کرده اند و برای منتقدان، از ابتدا مجوزی اعطا نشده بود!

به نظر می رسد این استدلال، بیش از آنکه توجیهی برای قانونی شمردن اقدام دولتی ها باشد، عذری بدتر از گناه است؛ چرا که دولت مدعی اعتدال و انتقادپذیری از همان ابتدا خیال خود را راحت کرده و به منتقدان خود مجوز سخنرانی نداده است تا از تبعات بعدی آن نیز در امان بماند!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه