آموزش و پرورش در عرصه تربیت بار سنگینی را به دوش می‌کشد

سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان استان گیلان به‌مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم بیانیه‌ای صادر کردند؛ در این بیانیه آمده است: آموزش و پرورش در عرصه تربیت به تنهایی بار سنگینی را به دوش می‌کشد و نیازمند توجه و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌ها می‌باشد.

آموزش و پرورش در عرصه تربیت بار سنگینی را به دوش می‌کشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان استان گیلان به‌مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

ن والقلم و مایسطرون
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت عالمی باتقوا، اندیشمندی فرزانه و اسطوره‌ای است که با نثار خون خود الهام بخش همه متفکرین و آزاد اندیشان است. استاد مطهری به حق پاره تن امام بود. شهید مطهری راه درست اندیشیدن و شیوه صحیح نگریستن را به جامعه‌اش هدیه داد و پایه‌گذار مسیری شد که فرهیختگان بسیاری به آن تمسک جستند.

جایگاه تعلیم و تربیت جایگاهی ربوبی است که حضرتش در مصحف شریف فرموده «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» و این نشان از رفعت جایگاه و شأن معلمان دارد.  این روز بهانه‌ای است برای ارج‌نهادن به مقام رفیع معلم، همو که محور حرکت جامعه است.

تاریخ انقلاب و اسلام مشحون است از درخشش این قشر فداکار و بی مدعا. آنان که در جای‌جای وقایع حضور داشتند و نقشی ماندگار بر تارک تاریخ حک نمودند. به حق معلمان افسران پیشرفت کشور نامیده شدند. آنان عهده‌دار پیشبرد گام دوم انقلاب برای تحقق تمدن نوین اسلامی هستند. توجه به معلم نه یک مقوله تشریفاتی و سطحی بلکه یک سرمایه‌گذاری اساسی و پرثمر بوده و این مهم در کلام امامین انقلاب بارها بازگو شده است.

توجه به معیشت و شان معلمان از طرفی و توجه به نظام آموزشی و تربیتی از سوی دیگر موضوعی است که طی سال‌های اخیر بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطالبه شده است.

نقش معلم در شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان نقشی بی‌بدیل بوده و امروزه که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اتحاد و امید دو مؤلفه اساسی کشور می‌باشد، بی‌تردید یکی از مؤثرترین عوامل در این فرایند معلمان و اساتید هستند.

آموزش و پرورش در عرصه تربیت به تنهایی بار سنگینی را به دوش می‌کشد که در این مسیر نیازمند توجه و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌ها می‌باشد.

بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان استان گیلان ضمن گرامیداشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و  تبریک روز معلم بر همه خدمتگزاران آموزش و پرورش استان گیلان، خود را سربازان خط مقدم جبهه نبرد با جهل و گمراهی دانسته و برای تحقق فرمان امام مسلمین در راستای جهاد تبیین و نیل به اهداف گام دوم انقلاب پیش‌قدم و حاضر در صحنه است.

در پایان توفیق و سعادت همه معلمان عزیز میهن‌مان به‌ویژه جامعه آموزش و پرورش گیلان را خواستار بوده و دعای خیرمان را بدرقه راهشان می‌کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه