نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر:

دولت از شایسته‌سالاری غافل نشود

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شایسته‌سالاری موضوعی است که نباید از آن غافل شد گفت: رویکرد رئیس‌جمهور انتخاب افراد شایسته باروحیه جهادی برای خدمت به مردم است.

دولت از شایسته‌سالاری غافل نشود

به گزارش هشت‌دی حسن محمدیاری  درباره سخنان نوروزی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه هیچ‌کدام از مدیران چک سفید امضاء برای حضور مستمر در دولت دریافت نکردند، اظهار کرد: رکن اصلی خدمتگزاری برای دولت سیزدهم، توجه به مردم و نیازها و معیشت آن‌هاست.

وی  ایجاد تحول را با بهره بردن از نیروهای کارآمد و متخصص بدون نگاه سیاسی میسر دانست و گفت: رویکرد رئیس‌جمهور انتخاب افراد شایسته باروحیه جهادی برای خدمت به مردم است.

نماینده مردم تالش،ماسال و رضوانشهر مجلس  شورای اسلامی که با ایرنا سخن می‌گفت تأکید کرد: رئیس‌جمهور در سخنان نوروزی خود این پیام را به دولتمردان خود داد که در صورت کم‌کاری یا سهل نگاری در انجام امور کنار گذاشته می‌شوند.

وی افزود: رئیس‌جمهور پس از اتفاقات تلخی که در پرداخت حق‌وحقوق معلمان رخ داد، دستورات مهمی را صادر کرد که درنهایت به استعفای وزیر آموزش‌وپرورش منجر شد و این رویه نشان می‌دهد که رئیس دولت سیزدهم بدون تعارف بودن با مسئولان ناکارآمد برخورد می‌کند.

تغییرات احتمالی به بهبود کارآمدی دولت منجر می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره ارزیابی خود از برنامه رئیس‌جمهور برای ایجاد هماهنگی بیشتر در دولت اظهار داشت: با رویکردی که رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات فرهنگیان جامعه در پیش گرفت، به نظر می‌رسد شیوه حکمرانی جدیدی را شاهد باشیم و شاید سایر مدیران دولت هم از حاشیه امنی برخوردار نباشند.

محمدیاری یادآور شد: شایسته‌سالاری موضوعی است که نباید از آن غافل شد و رویکرد رئیس‌جمهور هم انتخاب افراد شایسته باروحیه جهادی برای خدمت به مردم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با نوع برخوردی که با مقصران در وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفت، شاید سایر مدیران برخی از وزارتخانه‌ها نیز دستخوش تغییر شوند که این روش می‌تواند جان دوباره‌ای به بهبود کارآمدی دولت بدهد.

تعامل مجلس با دولت برای پیشبرد اهداف کلان نظام

محمدیاری درباره اینکه ایجاد تحول در دولت برای پیشبرد اهداف کلان نظام تا چه میزان ضروری است، تأکید کرد: دولت بازوی اجرایی نظام است و برای اینکه اهداف خود را عملیاتی کند، باید مجلس را در کنار خود همراه و همسو ببیند که تاکنون این تعامل وجود داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: تحول در ارکان مختلف نظام سبب بروز خلاقیت‌ها و ایده‌های جدید برای رفع چالش‌ها و حل مسائل خواهد شد و برای تحقق آن باید از نیروهای جوان، جهادی، متخصص و باانگیزه فارغ از دیدگاه‌های سیاسی که زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی هستند، استفاده کرد تا به بهبود شرایط کشور و رفع برخی از نابسامانی‌ها منجر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه