احداث ۶۸ واحد مسکن محرومین در آستارا

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا گفت: طی چهار ماه گذشته ۶۸ واحد مسکن محرومین با هدف خانه‌دار کردن نیازمندان تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

احداث ۶۸ واحد مسکن محرومین در آستارا

به گزارش ۸دی، مهدی گرویان صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن سال‌روز تأسیس بنیاد مسکن با بیان اینکه مقام معظم رهبری بنیاد مسکن را از برکات مستمر و صدقات جاری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی دانسته‌اند، اظهار کرد: حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) با هدف دست‌گیری از مستضعفین جامعه و احداث مسکن محرومین در ۲۱ فروردین سال ۵۸ افتتاح شد.

وی با تشریح اقدامات چهار ماهه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا تصریح کرد: تاکنون ۶۸ واحد مسکن محرومین با هدف خانه‌دار کردن نیازمندان تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۵۶ واحد در مرحله عقد قرارداد، ۴۰ واحد در مرحله پی‌افکنی، ۱۷ واحد در مرحله اسکلت‌بندی و دو واحد نیز در مرحله بهره‌برداری هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا با بیان اینکه جهت احداث ۱۰ واحد، یک‌میلیارد و ۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه و برای اتمام ۱۱ واحد نیمه‌کاره، هشت‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: برای مقاوم‌سازی بیش از ۱۰۰ واحد نیز وام قرض‌الحسنه به مبلغ پنج میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بازنگری طرح‌های هادی روستایی باش‌محله لوندویل و ویرمونی را از دیگر اقدامات انجام‌شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا طی چهار ماهه گذشته دانست و افزود: جهت اجرای طرح پازل‌کاری روستاهای چلوند و عنبران از توابع بخش لوندویل و مرکزی این شهرستان بالغ‌بر  پنج‌میلیارد ریال میلیون هزینه شده است.

گرویان صدور سند مالکیت به تعداد دوهزار و یک‌صد جلد در ۱۵ روستا، پرداخت وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال، پرداخت وام قرض‌الحسنه تعمیرات مسکن به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال، پرداخت وام مسکن مهر به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال، احداث مسکن محرومان به تعداد ۶۸ واحد با اعتباری بالغ‌بر ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، احداث مسکن شهری به تعداد ۵۴ واحد مسکونی و ۶ واحد تجاری، تهیه طرح هادی برای ۴۲ روستا و اجرای طرح هادی در ۱۹ روستا با اعتباری بالغ‌بر ۱۸۰ میلیارد ریال را از اقدامات انجام‌شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۴۲ سال اخیر دانست.

 

درخواست و تشکیل جلسه از فرمانداری برای اجرای ماده چهار، تشکیل میز خدمت در روستاهای هجرت، کانرود و سیره‌الیوه با همکاری سپاه ناحیه، راه‌اندازی سیستم سانترال در اداره با هدف دسترسی مردم به کارکنان اداره و صدور سند روستایی به تعداد ۲۸ فقره از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار ماه گذشته در شهرستان آستارا است.

به گزارش فارس، ۲۱ لغایت ۳۰ فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان دهه افتتاح حساب ۱۰۰ بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده که دیدار با امام‌جمعه، نماینده مجلس، فرماندار، غبارروبی مذار شهدا و تجلیل از کارمندان ازجمله برنامه‌های امسال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه