رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان در گفتگو با ۸دی:

سازمان تأمین اجتماعی به حیاط خلوت دولت تبدیل شده/ مستمری‌بگیران به حمایت نیاز دارند

“محمدرسول سماکچی” رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه نگاه‌ها به تامین اجتماعی همواره ابزاری بوده به همین دلیل امروزه تامین اجتماعی در حوزه‌های مختلف دچار مشکلات متعددی شده است، گفت: بارها گفته‌ایم سازمان تامین اجتماعی دولتی نیست اما به حیاط خلوت دولت تبدیل شده است به طوری‌که آقایان هرکاری که دلشان می‌خواهد کرده و از صندوق تامین احتماعی سوءاستفاده می‌کنند.

سازمان تأمین اجتماعی به حیاط خلوت دولت تبدیل شده/ مستمری‌بگیران به حمایت نیاز دارند

“محمدرسول سماکچی” رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به حواشی سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در خبرها آمده که شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۲ میلیون یورو به وزارت ورزش و جوانان قرض داده تا فدراسیون فوتبال بتواند بدهی سرمربی خارجی تیم ملی را پرداخت کند در حالی‌که این امر تخلفی آشکار بوده و باید اسامی و پست آمران و عاملان آن افشا شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این یک سال پیش بود که چیزی حدود ۱۰ درصد سهام شستا به مردم واگذار شد اما سؤال اینجا است که واقعا چرا بورس چنین اجازه‌ای به مدیران مربوطه داده تا ۲ میلیون یورو را آن هم بدون اجازه ۱۰ درصد سهامداران قرض بدهند.

سماکچی با بیان اینکه مسئولان بورس و فرابورس باید پاسخگو باشند افزود: شرکت‌هایی که در بورس یا فرابورس هستند حق ندارند خلاف اساسنامه شرکت، پول به دولت یا فدراسیون فوتبال قرض دهند از طرفی فقط شستا نیست که میلیون‌ها سهامدار دارد بلکه بیشتر هلدینگ‌ها وشرکت‌های دارویی و پخش‌های گروه شستا میلیون‌ها نفر سهامدار دارند بنابراین قرض دادن بدون اجازه این سهامداران به معنی خلاف قانون و حق الناس است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اذعان به این نکته که باید مشخص شود چه کسی دستور داده تا شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی این مبلغ را به وزارت ورزش و جوانان پرداخت کند اضافه کرد: پرسش اساسی این‌جا است که در چنین شرایطی، واقعا تامین اجتماعی بر چه اساسی این مبلغ را پرداخت کرده است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه انتظار داریم قوه قضاییه و دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع به عنوان تضییع حق الناس شرکای تامین اجتماعی ورود کنند گفت: بارها گفته‌ایم سازمان تامین اجتماعی دولتی نیست اما به حیاط خلوت دولت تبدیل شده است به طوری‌که آقایان هرکاری که دلشان می‌خواهد کرده و از صندوق تامین احتماعی سوءاستفاده می‌کنند.

سماکچی با بیان این موضوع که هیئت مدیره و مدیرعامل تامین اجتماعی و گروه شستا توسط دولت تعیین می‌شود و آن‌ها نیز به همین علت نمی‌توانند خلاف دستورات عمل کنند یادآور شد: متاسفانه اکثر نمایندگان مجلس کارمند دولت یا نظامی بوده و تعداد کمی تابع صندوق تامین اجتماعی هستند بنابراین موضوعات تامین اجتماعی برای اکثرشان حائز اهمیت نیست.

مستمری‌بگیران به حمایت نیاز دارند

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان با بیان اینکه گویی دولت بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را فرزندان ناتنی می‌داند اما مستمری‌بگیران به جای ناپدری به حمایت نیاز دارند ابراز داشت: در طول سالیان اخیر با وجود تمام تاکیدات مقام معظم رهبری به علت ناکارآمدی دولت و سوءمدیریت‌ها، فشار اقتصادی مضاعفی به بازنشستگان، جامعه کارگری و تولیدکنندگان وارد آمد.

وی تحقق خواسته‌های به حق کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان در سالی که با بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری به سال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” مزین شد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نگاه‌ها به تامین اجتماعی همواره ابزاری بوده به همین دلیل امروزه تامین اجتماعی در حوزه‌های مختلف دچار مشکلات متعددی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه