مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

مربیان سواد فضای مجازی در نقطه کانونی مواجهه با آسیب های این فضا هستند/ دوره تربیت رسانه‌ای فرا رسیده است

“سجاد ستوده” مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز نباید از سواد رسانه حرف بزنیم بلکه دوره تربیت رسانه‌ای است گفت: هم اکنون باید اصول تربیت رسانه‌ای را طبق عصر فعلی فرا بگیریم و طبق دستور رهبری نهضت سواد فضای مجازی را راه اندازی کنیم.

مربیان سواد فضای مجازی در نقطه کانونی مواجهه با آسیب های این فضا هستند/ دوره تربیت رسانه‌ای فرا رسیده است

به گزارش خبرنگار هشت دی، سجاد ستوده در گردهمایی مربیان سواد فضای مجازی با اشاره به کلیپ مبتذل یکی از خواننده‌های لس آنجلسی گفت: بیشترین مخاطبین کلیپ‌های این شخص نوجوانان هستند و کلیپ اخیر وی تا امروز بیش از ۱۷ میلیون بار دیده شده است و اسپانسر اصلی این موزیک ویدئو نیز یک سایت قمار است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: مخاطبین این خواننده عمدتا زیر ۱۵ سال هستند و اولین اتفاق پس از پخش این کلیپ این است که حس کنجکاوی آنان باعث می شود درباره بازیگر هرزه نگاری این کلیپ جستجو کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار کلیپ دابسمش به شکل فردی و گروهی و با حضور پدر، مادر و فرزند ظرف ۴۸ ساعت ساخته و برای این خواننده ارسال شد افزود: این مدل کلیپ‌ها سوای از ارزش‌های دینی، با نگاه انسانی نیز همخوانی ندارد.

ستوده با اشاره به اینکه صفحات بازیگر زن آن کلیپ سال گذشته به دلیل برخی محتواها بسته شده بود ادامه داد: ذائقه‌ها تغییر پیدا کرده و از جامعه‌ای پایبند به سنت‌ها و ارزش‌ها به فضایی رسیده‌ایم که والدین به همراه فرزندان چنین دابسمش‌هایی تولید می‌کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اعلام این موضوع که در برخی شهرها ازدواج سفید قبح شکنی شده و این یکی از پیامدهای فضای مجازی است بیان کرد: شیوع کرونا زندگی‌ها را مجازی کرد و با یک انسان جدید یعنی «انسان آنلاین» مواجه هستیم.

ستوده یکی از ویژگی‌های آمریکایی‌های غیرآمریکایی، را انسان آنلاین بودن دانست و خاطرنشان کرد: ویژگی انسان آنلاین این است که هیچ گاه تنها نیست و همواره درگیر فضای مجازی است و چنین انسانی خلوت، تامل و تفکر ندارد.

وی با بیان اینکه در کشور با ولع مصرف تکنولوژی مواجه هستیم عنوان داشت: ۲۸ خرداد انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و باید توجه داشت که طبق بیانیه گام دوم انقلاب، در ۴۰ سال پیش رو باید به تمدن نوین اسلامی برسیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی می تواند زمینه ساز تحقق ظهور شود گفت: انتخابات پیش رو را باید با این نگاه راهبردی مبتنی بر گام دوم و تحقق تمدن نوین اسلامی تحلیل و بررسی کرد و انتخابات ۱۴۰۰ است که مسیر ۸ سال بعدی جامعه را مشخص می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر قرار است تمدن نوین اسلامی عقب نیفتد انتخابات بسیار مهم است و باید دولتی را انتخاب کرد که عقب افتادگی این چند سال را جبران کند.

مدت زمان اراده یک نوجوان تا دسترسی به یک محتوای نامناسب در فضای مجازی به زیر یک دقیقه رسیده است

ستوده با بیان اینکه مربیان سواد فضای مجازی و رسانه در نقطه کانونی مواجهه با آسیب های فضای مجازی هستند، تاکید کرد: مدت زمان اراده یک نوجوان تا دسترسی به یک محتوای نامناسب در فضای مجازی به زیر یک دقیقه رسیده است.

در سال ۹۸ کمترین میزان تولد فرزند در گیلان طی ۵۰ سال اخیر را شاهد بودیم

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با طرح این پرسش که چرا در ۱۰ شهرستان گیلان طی دو سال گذشته تعداد طلاق بیش از ازدواج است بیان داشت: در سال ۹۸ کمترین میزان تولد فرزند در گیلان طی ۵۰ سال اخیر را شاهد بودیم.

ستوده با تاکید بر اینکه بیشتر تربیت‌ها مبتنی بر رسانه است خاطرنشان کرد: تلاش مربیان می‌تواند حجم آسیب‌های فضای مجازی را کاهش دهد و بایستی اهمیت جایگاه خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امروز نباید از سواد رسانه حرف بزنیم بلکه دوره تربیت رسانه‌ای است افزود: هم اکنون باید اصول تربیت رسانه‌ای را طبق عصر فعلی فرا بگیریم و طبق دستور رهبری نهضت سواد فضای مجازی را راه اندازی کنیم.

به گزارش هشت دی، گردهمایی مربیان سواد رسانه و سواد فضای مجازی سراسر استان گیلان در رشت برگزار شد. این مربیان، سرفصل های سواد رسانه و سواد فضای مجازی را به شکل علمی آموزش دیده و برای سنین مختلف و عموم جامعه تدریس می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه