رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

وضعیت نیروهای حق التدریسی برازنده جایگاه آموزش و پرورش نیست

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در خصوص نیروهایی مانند حق التدریس، خرید خدمتی، نهضتی قبل ۹۲ و بعد ۹۲ و … وضعیت موجود برازنده جایگاه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: این موضوع را به پایان برسانید و تثبیت وضعیت نمایید برخی از این‌ نیروها چندین سال در آموزش و پرورش کار کرده و اکنون به دلیل شرایط سنی فرصتی ندارند تا در جای دیگری استخدام شوند.

وضعیت نیروهای حق التدریسی برازنده جایگاه آموزش و پرورش نیست

به گزارش ۸دی،رسول فرخی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در خصوص بیمه فرهنگیان به خصوص بازنشستگان، اظهارداشت: برخورد و رفتار خدمات دهندگان رضایت عمومی وجود ندارد و بیمه شدگان در بخش خدمات دندان پزشکی دچار مشکل می‌باشند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی فرهنگیان از مطالبات بحق کارکنان آموزش و پرورش است ، تصریح کرد: جای تشکر دارد که معلمان در این شرایط سخت اقتصادی با حقوق کم همچنان به دانش اموزان ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: قانون رتبه‌بندی باید شامل بخش اداری و تمامی افرادی که جزء پرسنل آموزش و پرورش می‌باشند نیز شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان مدارس غیرانتفاعی هستند که حدود ۱۳ درصد از بحث آموزش کشور را بر عهده دارند، افزود: در بیلبردهای تبلیغاتی این مدارس می‌بینیم به نفرات برتر کنکور که از مدارس غیرانتفاعی برگزیده شده‌اند افتخار می‌کنند اما معلمانی که این دانش آموزان را پرورش داده‌اند دستمزدی در حد یک میلیون و دو میلیون تومان و حتی گاهی پانصد هزار تومان می‌گیرند.

فرخی ادامه داد: ما انتظار داریم معلمان غیرانتفاعی بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی با مدارس قرارداد بسته و به استخدام مدرسه در آیند تا امنیت شغلی برایشان تامین شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم در زمان اعطاء مجوز مدارس غیرانتفاعی از موسس تعهد اخذ شود که به‌کارگیری معلمان بر اساس قانون کار و تحت بیمه تامین اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه نیروهایی به عنوان خدماتی در مدارس کار می‌کنند اما دستمزد بسیار ناچیزی می‌گیرند، تصریح کرد: این دستمزد ناچیز هم از اولیای دانش آموزان دریافت می‌شود و حتی بیمه هم ندارند، انتظار داریم این نیروها بر اساس چارت سازمانی بر حسب نیاز مدرسه حداقل به صورت نیروی شرکتی استخدام شوند تا بعدا تعیین تکلیف گردند.

فرخی با بیان اینکه در خصوص نیروهایی مانند حق التدریس، خرید خدمتی، نهضتی قبل ۹۲ و بعد ۹۲ و … وضعیت موجود برازنده جایگاه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: این موضوع را به پایان برسانید و تثبیت وضعیت نمایید برخی از این‌ نیروها چندین سال در آموزش و پرورش کار کرده و اکنون به دلیل شرایط سنی فرصتی ندارند تا در جای دیگری استخدام شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه مردم زمین‌هایی به آموزش و پرورش اهدا نموده‌اند که در برخی از این زمین‌ها هیچ اقدامی رخ نداده است، گفت: مدارسی در حوزه روستایی هستند که جزء ثروت آموزش و پرورش و کشور هستند و اکنون بلااستفاده مانده‌اند این اموال باید تبدیل به احسن شود و مدارسی را که امکان بهره‌برداری وجود ندارد می‌توان با رعایت قانون جهت اموری مانند اشتغالزایی اجاره داد.

لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان در صورت تصویب از ابتدای ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود / پرداخت حقوق معلمان غیرانتفاعی بر مبنای سامانه خواهد بود

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به درخواست‌های رسول فرخی در خصوص رتبه‌بندی معلمان، اظهارداشت: لایحه تنظیم گردیده و مراحل پایانی را در دولت می‌گذراند انتظار می‌رود همراه لایحه بودجه به مجلس تقدیم و در صورت تصویب در مجلس از سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

حاجی میرزایی در خصوص معلمان مدارس غیرانتفاعی، تصریح کرد: سامانه‌ای تعریف گردیده که حداقل و حداکثر حقوق در آن لحاظ شده است پرداختی معلمان غیرانتفاعی توسط موسس در آن درج می‌شود و این پرداختی در میزان شهریه مجاز دانش آموزان نیز موثر است و در صورت تخلف مدارس امکان شکایت از طرف معلمان با استناد به سامانه مهیا است.

وی ادامه داد: در خصوص نیروهای خرید خدمتی ۲۴ ساعت کار آن‌ها را برابر با ۴۴ ساعت در هفته لحاظ نموده و پرداختی را در سراسر کشور یکسان سازی نموده‌ایم و این عزیزان پس از دریافت اولین پرداختی آن را ملاحظه خواهند نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه