رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

سیاست‌گذاری دولت در حوزه برنج مورد نقد جدی است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مقدمات توسعه بخش کشاورزی در استان نیازمند به مکانیزه‌سازی در بخش‌های کاشت، داشت، برداشت، ترابری و بازاریابی است، گفت: در خصوص سیاست‌گذاری دولت در حوزه برنج به عنوان یک محصول استراتژیک انتقاد جدی داریم؛ این شیوه به نفع کشاورزان نیست و آسیب‌زا است.

سیاست‌گذاری دولت در حوزه برنج مورد نقد جدی است

به گزارش هشت‌دی سید علی آقازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه در عرصه‌های فرهنگی جامعه سبب ایجاد جهشی مثبت برای آحاد مردم به‌خصوص مسئولان است آن هم در استان گیلان که از لحاظ مختلف عقب‌ماندگی‌های بسیاری دارد لذا نیاز به هم‌اندیشی، نظارت و تذکرات بیشتری است تا شاهد اثرات مفیدی در سطح جامعه باشیم.

وی به فرصت‌ها و چالش‌های موجود در استان اشاره کرد و گفت: گیلان از لحاظ صنعت گردشگری، اقتصاد و دریا در سال‌های اخیر با برقراری یک ارتباط عینی از فرصت‌سازی خوبی بهره برده است که در آینده‌ای نزدیک از این ظرفیت‌ها برخوردار خواهیم شد.

توسعه بخش کشاورزی نیازمند مکانیزه‌سازی است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: مقدمات توسعه بخش کشاورزی در استان نیازمند به مکانیزه‌سازی در بخش‌های کاشت، داشت، برداشت، ترابری و بازاریابی است و همچنین در خصوص سیاست‌گذاری دولت در حوزه برنج به عنوان یک محصول استراتژیک انتقاد جدی داریم لذا این شیوه به نفع کشاورزان نیست و آسیب‌زا است، این سطح خرید و قیمت‌گذاری کافی نیست و این مسئله را به طور جدی در مجلس پیگیر هستیم.

آقازاده با اشاره به وضعیت منابع آبی استان بیان کرد: تأکید ما بر مهار آب‌های سطحی و بارش‌های سالانه است همچنین در حال توسعه اراضی و تجهیزات مورد نیاز در بخش کشاورزی هستیم لذا بیش از ۸۰ درصد این سیستم مکانیزه است و تجهیزات کافی وجود دارد اما به طور تمام و کامل پیگیر این مسئله هستیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به نگاه رویکردی در بخش صنعت اشاره و عنوان کرد: در مجلس پیگیر رویکرد نمایندگان و مدیران اجرایی در استان و خارج از استان هستیم تا از بی‌تفاوتی عمومی به‌خصوص در حوزه حاکمیت و ارکان خارج شویم تا در راستای حفظ فرصت‌ها در جهت توسعه صنعت در گیلان گام برداریم که اگر این دیدگاه بر استان حاکم بود صنعت گیلان مختل نمی‌شد و شاهد تعطیلی کارخانجات بزرگی مثل پوشش، ایران‌الکتریک، خاور، ابریشم گیلان و … نبودیم که خوشبختانه با همکاری مسئولان قضایی در سطح استان و کشور برخی از این کارخانجات احیا و بازگشایی شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، ادامه‌ داد: در بخش گردشگری استان گیلان یکی از استان‌های گردشگرپذیر است که در این راستا نیازمند زیرساخت‌هایی در حوزه بوم‌گردی هستیم و فضای روستاها، سواحل و جنگل از فرصت‌هایی است که باید در این راستا بهره‌گیری شود.

روند تخریب محیط‌های طبیعی در شأن استان نیست

آقازاده بر اهمیت حفظ محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: حفظ منابع طبیعی سبب افزایش جذابیت‌های استان خواهد شد ولی روند تخریبی در محیط‌های طبیعی در شأن این استان نیست در حالی که این منابع از فرصت‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود.

وی به تشریح وضعیت سایر حوزه‌های مرتبط با استان پرداخت و گفت: برخی مسائل ‌مانند پسماند منوط به فرهنگ‌سازی است لذا ساماندهی و اجرای برخی پروژه‌ها به دلیل تأخیر ۴۰ ساله بازدهی اقتصادی لازم را ندارد و لازم است مدیریت فاضلاب و پسماند با کمک آحاد جامعه، مردم و اصحاب رسانه انجام بگیرد و اعتباراتی نیز در این خصوص اخذ شده اما نیاز به زمان دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: در راستای تأمین آب شرب روستاها با قراردادی که منعقد شده تمامی روستاها نهایتاً ظرف دو سال آینده تحت پوشش قرار خواهند گرفت و تاکنون آبرسانی ۱۶۰۰ روستا در دستور کار قرار دارد.

آقازاده در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات فرسوده استان شاهد عملکرد عوام فریبانه وزارتخانه در این راستا هستیم لذا به جدّ نیز پیگیر مسائل هستیم همچنین در خصوص احداث بیمارستان جامع در مرکز استان به وزارتخانه انتقاد و اعتراض داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه