نماینده ولی فقیه در گیلان:

کسانی موفق هستند که پایبند به ارزش های بومی و دینی باشند/ ایمان است که می تواند انسان را به مقصد برساند

نماینده ولی فقیه در گیلان شناخت انسان از خود را نخستین عامل در روانشناسی دینی عنوان کرد و گفت: ایمان است که می تواند انسان را به مقصد برساند و معرفت و دانش را فرماندهی کند.

کسانی موفق هستند که پایبند به ارزش های بومی و دینی باشند/ ایمان است که می تواند انسان را به مقصد برساند

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست تربیتی ماهانه جمعی از جوانان و نوجوانان استان در مصلای امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اینکه جوانان آینده سازان جامعه هستند اظهار کرد: دوران نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای یادگیری محسوب می شود و در این سن روح انسان آمادگی پذیرش دانش را دارد.

وی به تاثیر نشست های تربیتی در دوران نوجوانی و جوانی اشاره کرد و افزود: شخصیت های بزرگ جامعه از دل نشست های تربیتی بیرون آمدند.

امام جمعه رشت با اشاره به مبانی رشد انسان از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع)، تصریح کرد: معرفت و شناخت از خود موجب رشد انسان می شود و براین اساس کسی که نسبت به پیرامون خود شناخت داشته باشد زود به هدف می رسد.

آیت الله فلاحتی، شناخت انسان از خود را نخستین عامل در روانشناسی دینی خواند و بیان کرد: یکی از دلایلی که انسان ها به مقصد نمی رسند این است که هدف را نمی شناسند بنابراین امیر مومنان امام علی(ع) فرمود “بالاترین حکمت آن است که انسان خود را بشناسد”.

وی، ورود انسان به اجتماع را سبب شناخت از مفاسد و مصالح جامعه عنوان کرد و گفت: انسان در فرآیند امور است که مصالح اجتماع را کسب می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخن امیر مومنان امام علی(ع) مبنی براینکه خودشناسی بالاترین حکمت است، خاطرنشان کرد: در اندیشه الهی اگر انسان خود را بشناسد به اوج می رسد و می تواند اصلاح گر باشد.

آیت الله فلاحتی به تاثیر تعهد در موفقیت انسان اشاره کرد و یادآور شد: کسانی موفق هستند که پایبند به ارزش های بومی و دینی باشند.

وی با بیان اینکه اگر انسان خود را بشناسد به بالاترین قله علم و معرفت دست پیدا می کند، اظهار کرد: نقطه مقابل معرفت، جهل است و بالاترین جهل آن است که انسان خود را نشناسد.

امام جمعه رشت، معرفت و دانش را موجب به اوج رساندن و جهل را سبب به ذلت کشاندن انسان عنوان کرد و افزود: : ایمان است که می تواند انسان را به مقصد برساند و معرفت و دانش را فرماندهی کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به وجود شبهات مختلف علیه دین در جامعه، بیان کرد: پاسخ به شبهات علیه دین نیاز مبرم جامعه است و این امر با مطالعه محقق می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه