امام جمعه صومعه‌سرا:

رسوایی دموکراسی در آمریکا نشانه افول قدرت آن است

امام جمعه صومعه‌سر گفت:رسوایی دموکراسی در آمریکا با حوادثی که در مجلس نمایندگان در آستانه انتقال پست ریاست جمهوری، بوجود آمده و اشغال ساختمان کنگره توسط هواداران ترامپ و اعتراض به نتیجه انتخابات و ادعای تقلب،نشانه افول و غروب ابر قدرتی امریکاست.

رسوایی دموکراسی در آمریکا نشانه افول قدرت آن است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ “محمدمهدی راشدی‌نوری” امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: امروز ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم و اعتراض طلاب و حوزه علمیه در پی توهین به ساحت مرجعیت و پیشوای در تبعید، حضرت امام(ره) و کشتار خونین مردم توسط ساواک و آغاز مرحله دوم نهضت امام(ره) که با اربعین‌های مکرر، سرانجام به برچیده شدن نظام شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی منجر شد، است.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، حماسه ۱۹ دی از ایام الله انقلاب اسلامی است و نباید از ذهن و یاد مردم حذف شود افزود: در رابطه با اینکه این روز یوم الله است، سه نکته آگاهی و بصیرت، احساس تکلیف مردم و اقدام به موقع  قابل توجه است، هر جایی که این سه باشد، خدا هم به کمک می‌آید و پیروزی را نصیب آن مردم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۸ دی سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی است که ساعتی پس از موشک باران پایگاه امریکایی عین الاسد در عراق، در انتقام به ترور شهید سلیمانی اتفاق افتاد گفت: کشته شدن ۱۷۶ نفر از هموطنان به اشتباه، حادثه‌ای سنگین بود که شیرینی انتقام را در عین الاسد تلخ کرده است.

حجت‌الاسلام راشدی نوری تصریح کرد: این روزها مردم قدرشناس ما در سوگ مصیبت یکی از عالمان بزرگ و از شاگردان امام(ره) و از یاران و مدافعان ولایت و رهبری، متفکر اندیشمند، فقیهی متاله، مرحوم آیت الله مصباح یزدی نشستند، شخصیتی که عمر با برکتش را در راه اعتلای اسلام و مکتب پر افتخار تشیع و مقابله با جریانهای فکری انحرافی گذراند.

وی افزود: وی دهها کتاب در زمینه‌های مختلف قرآنی، فلسفی، اخلاقی، تاریخی و اعتقادی نوشت و شاگردان بزرگی را تربیت کرد، ایشان حقیقتاً از ستارگان فروزان در حوزه بلندپایه قم بود که فقدان او لطمه‌ای بزرگ برای جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه است.

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: رسوایی دموکراسی در آمریکا با حوادثی که در مجلس نمایندگان در آستانه انتقال پست ریاست جمهوری، به وجود آمده است و اشغال ساختمان کنگره توسط هواداران ترامپ و اعتراض به نتیجه انتخابات و ادعای تقلب در انتخابات، که در طول تاریخ آمریکا بی سابقه است، نشانه افول و غروب ابر قدرتی امریکاست.

وی اظهار کرد: اینگونه حوادث نشان داد که چقدر دموکراسی امریکایی شکست خورده است و البته اینگونه حوادث عکس العمل جنایاتی است که در کشورهای دیگر مرتکب می‌شوند.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: تعجب از رسانه‌های غربی و استکباری که در فتنه ۸۸ و دیگر فتنه گریها در ایران، آن همه بوق و کرنا راه انداختند و سیاهنمایی کردند ولی در کنار این رسوایی بزرگ آمریکا با بی تفاوتی می‌گذرند و عکس العملی نشان ندادند.

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: اما برای ایجاد رعب و وحشت و ایجاد جنگ روانی، وقتی یک ناو کهنه امریکایی به آبهای منطقه اعزام می‌شود، در بوق و کرنا می اندازند که جنگ قریب الوقوع علیه ایران در حال انجام است، اما این حادثه نشان داد که ‌این حرفها فقط جنگ روانی است و اگر امریکا توان داشت، جلوی این حادثه رسوا کننده را می‌گرفت.

وی تصریح کرد: این حادثه در امریکا نشان داد که بسیار ضعیف تر از آن است که جرأت کند با جمهوری اسلامی‌ مقتدر از اینگونه شوخی ها بکند، هنوز اجساد سربازان امریکایی در عین الاسد، جلوی چشمشان است.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ است بیان کرد: اولاً بودجه را بر اساس واقعیات مالی کشور ببندند و ثانیاً نسبت به بخش کشاورزی و خرید تضمینی تولیدات کشاورزی و اصلاح ساختار آن و موانع تولید که متأسفانه به خاطر به صرفه نبودن، زمین های کشاورزی در حال تبدیل و فروش است و استانهای شمالی کشور معلوم نیست جزء استانهای کشاورزیند یا به خاطر طبیعت خدادایش منطقه گردشگری به حساب می آیند که در این صورت باید امکانات گردشگری را فراهم کرد و توسعه پیدا کند.

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: مثلا تالاب سیاه درویشان و انزلی که متأسفانه در حال نابودی است که در صورت احیای آن می‌تواند اشتغال فراوانی ایجاد کند و لازم است برای لایروبی آن یک بودجه ملی در بودجه کشور در نظر گرفته شود، محیط زیست و منابع طبیعی نباید نادیده انگاشته شوند و نه اینکه مانع هرگونه فعالیت و تولید و اشتغال شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت ابریشم که یک روزی رونق کسب و کار در گیلان و کشور به این شرکت وابسته بود، امروز کاملا تعطیل شده است، نمیدانم با چه مقاصدی، برای تعطیلی و فروش آن و یا احیای آن بوده است، همان طوری که شهرکهای صنعتی در حال تعطیلی کامل قرار دارند، امیدوارم بودجه کشور بر اساس حمایت از تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بسته شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه