سید احمد خاتمی در گرامیداشت حماسه ۹دی در رشت مطرح کرد:

۹دی اثبات بیعت وفادارانه ملت ایران است/ دشمن شناسی و اقدام به موقع مردم در فتنه ۸۸

آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان از بصیرت بعنوان دشمن شناسی و اقدام به موقع یاد کرد و افزود: ۹دی حماسه بصیرت مردمی بود که دریافتند دشمن ولایت ستیزی را پیشه خود ساخته است،

۹دی اثبات بیعت وفادارانه ملت ایران است/ دشمن شناسی و اقدام به موقع مردم در فتنه ۸۸

به گزارش ۸دی،آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی ماه ۸۸ و دهه اول ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) جانباز شهیده راه ولایت است و در این راه تا آخرین قطره خون خود ایستاد و در تاریخ هشت دی گیلان به این افتخار دست یافت که در مقابله با فتنه پیشگام باشد.

حماسه ۹دی حماسه ولایت مداری و فاطمی(س)

آیت الله خاتمی از حماسه ۹دی بعنوان حماسه ولایت مداری یاد کرد و افزود: حماسه ۹دی یک حماسه فاطمی و دفاع از ولایت بود، ملت ایران و بویژه ولایتمداران گیلان وارد صحنه شدند و حماسه ای مانند حماسه ۲۲بهمن سال ۵۷را آفریدند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به شعار از جان برخاسته اینهمه لشکر آمده به عشق رهبر آمده گفت: این حماسه یک حماسه فاطمی بود زیرا فاطمه(س) اموخت اگر یک علی(ع) باشد و یک فاطمه(س)، فاطمه(س) پیش مرگ علی(ع) میشود، و ملت ایران روح تحرک فاطمه(س) را لمس کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حماسه فاطمی این الهام را به ملت ایران داد که فرزند فاطمه(س) تنها نماند و مایه سرفرازی این امت شد که مثل برخی همراهان سست عنصر علی(ع) عمل نکردند.

وی با بیان اینکه فتنه گران عاشورای تهران را به میدان جنگ و گریز تبدیل کردند و خون ملت ایران را به خروش آوردند افزود: روز عاشورا خیابان های تهران میدان جنگ بود، ملت حسینی نتوانستند طاقت بیاورند که روز عاشورا که نماد عظمت آنها است توسط فتنه گران به تاراج رود.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه حماسه ۹دی حماسه ای حسینی و عاشورایی بود افزود: سردسته فتنه گران اسم این گروه از فتنه گران را خداجویان نامید در صورتیکه به ظرف های نذری لگد میزدند و به مردم و عزاداران حسینی حمله میکردند.

آغاز تحریم های بی نظیر پس از شکست فتنه ۸۸

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه حضور در حماسه ۹دی از مصادیق امر جامع و حماسه حضور بود افزود: هیچکس جز حضور مردم نمیتوانست بساط فتنه گران را جمع کند، بلافاصله پس از این اینکه غرب از فتنه گران ناامید شد تحریم های بی نظیر ایران توسط اوباما آغاز شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با گذشت ۴۰سال از انقلاب انقلابیون در صحنه هستند و از انقلاب خود دفاع میکنند، مردم ایران حماسه سازان ۹دی هستند و پس از ریشه کنی ویروس منحوس کرونا همچنان حماسه آفرین خواهند بود.

ولایت فقیه ستون فقرات انقلاب اسلامی است

آیت الله خاتمی از ولایت فقیه بعنوان ستون فقرات انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حماسه ۹دی بیعت وفادارانه بود، فتنه گران در فتنه ۸۸ مقابله با اصل ولایت را هدف قرار دادند، در طول ۴۰سال انقلاب با مدیریت ولایت فقیه انقلاب پابرجا باقی مانده است.

دستور رهبرمعظم انقلاب در کنترل و دفع ویروس منحوس کرونا

وی با اشاره به پیش بینی سازمان بهداشتی جهانی درباره شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: این سازمان پیش بینی کرده بود که آمار کشته شدگان ایران به روزی هزار نفر خواهد رسید که در مقابل مقام معظم رهبری دستور تشکیل قرارگاه مقابله باستاد مقابله را دادند و سپس طرح غربالگری خانه به خانه شهید سردار سلیمانی توسط بسیجیان انجام شد.

اتحاد بین وزارت بهداشت و بسیج در دفع ویروس کرونا

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: بر اساس تدبیر مقام‌معظم رهبری، طرح خانه به خانه شهید سلیمانی و هماهنگی بین بسیج و وزارت بهداشت تعداد فوتی های ایران از ۴۰۰نفر به حدود ۱۰۰نفر رسید و به امید روزی هستیم که واکسن ایرانی به کل جهان صادر شود.

وی از بصیرت بعنوان دشمن شناسی و اقدام به موقع یاد کرد و افزود: ۹دی حماسه بصیرت مردمی بود که دریافتند دشمن ولایت ستیزی را پیشه خود ساخته است، در حماسه سازی ۹دی تنها دو عکس امام راحل و مقام معظم رهبری در دستان مردم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه