۸دی؛ نشانه بصیرت گیلانی ها در دفاع از کیان انقلاب اسلامی/ پیشتازی گیلان در عرصه های مهم تاریخی + تصاویر

۸دی؛ یادآور حماسه حضور و بصیرت مردم گیلان در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است. مردمی که ضرورت نیاز در صحنه را زودتر از سایر استان ها درک کردند که به فرموده ی رهبر انقلاب، نشانه‌ بصیرت، بیدارى و آگاهى مردم گیلان است.

۸دی؛ نشانه بصیرت گیلانی ها در دفاع از کیان انقلاب اسلامی/ پیشتازی گیلان در عرصه های مهم تاریخی + تصاویر

به گزارش ۸دی، بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اتفاقاتی در ایران به وقوع پیوست که نتیجه تلاش مستمر دشمنان و نفوذی های داخلی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود. کمیته صیانت از آراء میر حسین موسوی، نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با ایجاد شبهه تقلب در جامعه آب در آسیاب دشمن ریخت و دشمن با رمز تقلب و با همراهی تمام عیار وطن فروشان خواب زمین گیر کردن ایران اسلامی را می دید.

برخی با جنگ روانی دشمن و با آتش افروزی خواص معلوم الحال به خیابان ها ریختند تا جایی که امنیت از شهرها رخت بر می بست و ماه ها شاهد جولان فتنه گران بودیم.

تا جایی که در ۶دی ماه سال ۸۸ در روز شهادت اسوه آزادی خواهی و اسلام خواهی، پیاده نظام خود را راهی خیابان‌ها کردند تا با کف و سوت و رقص و پایکوبی، قلب عزاداران سالار شهیدان را جریحه دار کنند و برای اربابان آمریکایی، انگلیسی و صهیونیست شان خوشخدمتی کنند.

این در حالی است که شب قبل از عاشورای ۸۸، علیرضا نوری زاده از پادوهای رسانه‌ای و از مزدوران سینه چاک آل سعود در گفتگو با تلویزیون العربیه گفته بود که «روز عاشورا شعارهای بسیار جدیدی خواهیم شنید و این بار ولایت فقیه هدف شعارها خواهد بود». همچنین گروهک منافقین هم در رسانه‌های خود، مردم ایران را به شورش عمومی و سردادن شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه فراخوانده بود.

فتنه گران در روز عاشورا ماموران پلیس را محاصره و ضمن خلع سلاح، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، تعدادی از آشوب طلبان اجیر شده یک جوان رهگذر را که ظاهری مذهبی داشت محاصره کردند و پس از ضرب و شتم وی در اقدامی ناجوانمردانه و غیراخلاقی او را برهنه کردند. اقدامات شنیع و سخیف فتنه گران تنها به موارد فوق منحصر نشد، این هنجار شکنان در ظهر عاشورا در حالیکه عزاداران یکی از هیئت‌های مذهبی در حوالی خیابان جمهوری به تاسی از مولای مظلومشان در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، آنان را سنگ باران کردند. تخریب نمادهای مذهبی و آتش زدن ایستگاه‌های صلواتی که مزین به آیه‌های قرآن و ادعیه و احادیث بود از دیگر اقدامات فتنه گران در عاشورای ۸۸ بود که پخش تنها گوشه‌ای از آن‌ها از طریق رسانه ملی خشم مردم ایران را از هر مذهب و قومی برانگیخت و همچنین ماهیت پلید فتنه گران و سران فتنه را برای تمام ایرانیان آشکار کرد و منجر به میدان آمدن مردم ولایت مدار ایران اسلامی و همچنین گیلانیان شد.

پیشتازی مردم با بصیرت گیلان

۸ دی‌ماه ۱۳۸۸ یادآور حماسه ماندگار مردم گیلان در مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب است، در چنین روزی مردم با یک راهپیمایی تاریخی از مصلی تا میدان شهرداری انزجار خود را از ضد انقلاب و حامیان خارجی آنان اعلام و حمایت خود از ولی امر مسلمین را بیان کردند و نکته حائز اهمیت در این میان پیشتازی مردم گیلان در دشمن‌شناسی و بصیرت مضاعف آنان در مقابله با فضای غبارآلود پس از انتخابات سال ۸۸ است، به گونه‌ای که یک روز زودتر از مردم سایر نقاط کشور به حفظ کیان انقلاب اسلامی شتافتند و با حضور پرشکوه خود در صحنه، از ولایت فقیه پشتیبانی کردند.

بی بصیرتی یکی از عوامل فاصله گرفتن از اصل نظام

سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و از رزمندگان دفاع مقدس با گرامیداشت حماسه گیلانیان گفتگو با خبرنگار هشت دی، علت انحراف خواص از اصل حکومت و انقلاب اسلامی را در چندین مسئله دانست و اظهار کرد: احتمال دارد افرادی نسبت به موضوع بی بصیرت باشند، یعنی شناخت و فهم لازم نسبت به ضروریات موضوع را نداشته باشند لذا بدون تحقیق و تحلیل مناسب با محاسبات ساده و سرانگشتی خود را از اصل نظام فاصله می‌دهند؛ این موضوع در طول تاریخ بوده و این افراد بعدها که به فهم و آگاهی می‌رسند دچار یک سرخوردگی شدید می‌شوند این در حالی است که اگر خیلی متواضع باشند برمی گردند و اگر نه گوشه نشین می شوند و خود را جدا می‌کنند؛ این در حالیست که برخی ها نیز لجاجت می‌کنند و مخالف می‌شوند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دنیا گرایی در دوره حکومت امام علی (ع) و معاویه وجود داشته و آن هایی که به واسطه پول و مقامات دنیایی گرایش پیدا می‌کنند از اصل ولایت و امامت فاصله می‌گیرند افزود: قرآن هم تاکید دارد که یک بعد انحراف می‌تواند مال و فرزندان و خصوصا فرزندان باشد؛ هم اکنون کسانی هستند که انسان های خوبی بوده و بصیرت لازم را داشتند ولی به واسطه وسوسه های نفسانی فرزندان فاصله گرفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت علی(ع) در زمان صدر اسلام در روایتی فرمود: زبیر تا زمانی با ما و اهل ما بود که فرزندش به پایش ننشسته بود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حب و نفس افراد نسبت به مسئولیت های دنیایی، قیاس با دیگر افراد، چراها، اماها و اگرها را از دیگر عوامل برای فاصله گرفتن خواص دانست و گفت: راه حل جلوگیری از فتنه‌ در جامعه بصیرت است و باید دائما به جامعه آگاهی بصیرت بدهیم.

بایرامی با بیان اینکه زمانی که فهم جامعه بالا برود می‌بینیم که دشمن به راحتی نمی‌تواند نفوذ کند، بیان کرد: در عصر حاضر که شبکه های اجتماعی اینقدر به روز هستند و به ثانیه با عملیات روانی بر اذهان مردم تأثیر می گذارند و مهندسی روانی می‌کنند اگر شخصی عقل لازم را نداشته‌ باشد از میدان خارج می‌شود.

با تاکید بر داشتن سواد رسانه در کنار بصیرت افزایی

وی‌ با تاکید بر داشتن سواد رسانه ای در کنار بصیرت لازم ابراز کرد: اگر کسی سواد رسانه ای نداشته باشد با یک کار خبری و رسانه ای به راحتی خود را می بازد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به ضرورت فهم عمیق نسبت به دین ادامه‌ داد: کسانی که دین را سطحی نگاه کردند و این سطحی نگری را ملاک خود قرار دادند در شبهات می‌مانند و احتمال دارد از اصل دور شده و از اصل ولایت فقیه غافل بمانند و مخالف شوند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم شکاف های اجتماعی در جامعه زیاد شود ابراز کرد: مردم اجتماع وقتی شکاف فاصله طبقاتی و ناعدالتی را می بینند، اگر بصیرت کافی نداشته باشند به جای اینکه عاملین اصلی را پیدا کنند این را به رأس حاکمیت وصل می‌کنند.

بایرامی با تاکید بر اینکه بخش اعظم فتنه های جدید مربوط به عملیات روانی و ساخت و طراحی دشمنان خارجی با دستان عوامل داخلی است گفت: شناخت این مسئله و نشان دادن آن به جامعه بسیار اهمیت دارد؛ بیش از ۱۰۰ ماهواره فارسی زبان داریم که هزاران شبهه ایجاد می‌کند لذا ما باید طرح هایی برای مقابله با این مسائل را داشته باشیم که این طرح‌ها می‌تواند با کمک مجموعه رسانه ای خصوصاً رسانه ملی باشد.

گیلان در بسیاری از موضوعات تاریخی پیشگام است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در روز هشت دی سال ۱۳۸۸ بعد از آشوب انتخابات، چند استان معدود از جمله ‌گیلان در محکوم کردن این فتنه پیشگام بودند ادامه داد: اگر بخواهیم بدون تعصب مطرح کنیم گیلان در بسیاری از موضوعات تاریخی پیشگام بود.

 نهضت میرزا نشانه فهم مردم گیلان نسبت به مبارزه با استبداد است

وی در ادامه تصریح کرد: نهضت میرزا کوچک جنگلی نهضتی است که ایران مثل آن را ندارد و نشانه پیشتازی مردم گیلان است که از فهم و درک بالای مردم گیلان نسبت به مبارزه با استبداد و استعمار خبر می دهد.

بایرامی با اشاره به اینکه گیلانی ها در حوزه مربوط به وقایع سال ۸۸ پیشتاز عمل کردند بیان کرد: مردم گیلان قبل از اینکه فراخوان عمومی صورت بگیرد، آمدند اگرچه که قبل از آن نیز در نشست های متخلف، مساجد، مجالس، حتی در آذر ماه و روزهای ابتدایی دی ماه نیز در این حوزه فعال بودند.

بایرامی با تاکید بر اینکه مردم ما در آستانه هشت دی بعد از هتک حرمت به ساحت قدسی روضه سیدالشهدا(ع) طاقت نیاوردند افزود: در پی بیانیه های سنگینی که متاسفانه به دستور سران فتنه منتشر می‌شد مردم گیلان طاقت نیاورند و زودتر از همه به میدان شهدای ذهاب آمدند؛ در شهرستان ها هم راهپیمایی های خودجوش انجام شد.

و رهبر معظم در دیداری که با مردم گیلان داشتند گفتند این بصیرت مردم گیلان بود که یک روز زودتر با آگاهی به میدان آمدند.

به گزارش هشت دی، در روز هشت دی ماه ۱۳۸۸ هزاران نفر از مردم شهرستان های گیلان در راهپیمایی اعتراض‌آمیز به هتک حرمت روز عاشورا با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «حسین حسین شعار ماست ـ شهادت افتخار ماست»، «عزا عزاست امروز ـ مهدی صاحب‌الزمان صاحب عزاست امروز» خشم و انزجار خود را از آشوبگران اعلام کردند.

تکریم مردم گیلان از سوی رهبر انقلاب

«هشتم دی ماه روزی است که مردم گیلان این آگاهى را، این بصیرت را، این عزم را، این احساس نیاز به حضور در صحنه را زودتر از دیگران نشان دادند که اینها را باید حفظ کرد، سرمایه‌هاى اساسى یک ملت همین چیزهائى است که نشانه‌ى بصیرت، نشانه‌ى عزم، نشانه‌ى بیدارى و آگاهى است؛ اینها را باید نگه داشت». این جملاتی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم استان گیلان‌ در دی ماه سال ۸۹ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه