افزایش چشمگیر خرید اینترنتی مردم گیلان در دوران کرونا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در مدت شیوع کرونا، خرید اینترنتی مردم این استان از ۴۵ به ۲۸۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش چشمگیر خرید اینترنتی مردم گیلان در دوران کرونا

به گزارش ۸دی،فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملتتددی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد کسب و کار‌های مجاز آنلاین یا برخط در استان از ۶۹۰ به هزار و ۵۰۰ افزایش یافت.

او افزود: در این مدت رتبه استان گیلان در کسب و کار برخط از جایگاه هشتم به جایگاه اول تا پنجم در کشور رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه همه کسب و کار‌های مجاز آنلاین استان، مجوز اعتماد الکترونیک یا‌ ای نماد (e-nemad) دارند، اظهار داشت: صاحبان این نوع کسب و کار با استفاده از درگاه‌های بانکی خرید و فروش کالا را انجام می‌دهند.

توکلی با اشاره به اینکه تعداد کسب و کار‌های برخط بدون مجوز اعتماد الکترونیک در گیلان ۳ برابر تعداد مجاز آن است، ادامه داد: صاحبان این کسب و کار‌ها در استان کالا‌های خود که بیشتر پوشاک و کیف و کفش است، در فضای مجازی می‌فروشند و به دلیل مراحل پیچیده اداری و قوانین این مجوز، تمایلی به دریافت “ای نماد” ندارند.

او با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون خرید اینترنتی مردم گیلان از ۴۵ درصد به ۲۸۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این افزایش خرید برخط مهم است، ولی مردم با خرید از فروشگاه‌های آنلاینی نظیر دیجی کالا، سرمایه و پول را به چرخ اقتصاد استان‌های دیگر منتقل می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه