مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

نگرانی معترضان به نصب دکل در مسکن مهر مستند و علمی نیست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه علت نصب دکل، رفع مشکلات ارتباطی مسکن مهر است از اخذ مجوزهای لازم برای نصب دکل در این منطقه توسط اپراتور مربوطه، خبر داد و گفت: نگرانی معترضان به نصب دکل مستند و علمی نیست و صرفاً یک نگرانی بر اساس شنیده‌ها است.

نگرانی معترضان به نصب دکل در مسکن مهر مستند و علمی نیست

به گزارش هشت‌دی صبح امروز تعدادی از ساکنین مسکن مهر رشت نسبت به نصب دکل مخابراتی در این منطقه تجمع کرده و اعتراض کردند. تجمع‌کنندگان معتقدند نصب این دکل منجر به آسیب به مردم منطقه می‌شود. این در حالی است که «فرزاد توکلی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان این موضوع را غیرمستند و غیرعلمی دانسته و می‌گوید: در صدها تستی که در این سال‌ها از دکل‌ها گرفته شده، میزان تشعشعات ده‌ها برابر زیر مقدار مجاز است.

در ادامه مشروح گفتگوی هشت‌دی با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان را می‌خوانید:

علت نصب دکل، رفع مشکلات ارتباطی مسکن مهر است

فرزاد توکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت‌دی، با بیان اینکه از دو سال گذشته که مسکن مهر توسعه پیدا کرد، با درخواست‌های متعدد مبنی بر گسترش پوشش‌دهی آنتن‌های تلفن همراه مواجه شدیم، اظهار کرد: مردم منطقه نسبت به عدم پوشش‌دهی مناسب اپراتورها در مسکن مهر شکایت داشتند.

برای پوشش‌دهی بهتر در مسکن مهر باید حداقل در ۴ منطقه دکل نصب شود

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده برای پوشش‌دهی بهتر آنتن در مسکن مهر باید حداقل در چهار منطقه دکل نصب شود، افزود: علت نصب دکل، رفع مشکلات ارتباطی مسکن مهر است.

مجوزهای لازم برای نصب دکل در مسکن مهر به اپراتور مربوطه داده شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به اینکه مجوزهای لازم برای نصب دکل در مسکن مهر به اپراتور مربوطه داده شده است، تصریح کرد: این کار کاملاً قانونی است و هیچ‌گونه مانعی بر سر آن وجود ندارد و تنها نگرانی تعدادی از ساکنان این منطقه باعث بروز تأخیر در نصب شده است.

سازمان انرژی اتمی میزان تشعشعات را اندازه‌گیری می‌کند

وی با اشاره به دغدغه برخی از ساکنان مسکن مهر مبنی بر مضر بودن تشعشعات دکل‌ها، گفت: برای مردم توضیح دادیم که پس از نصب دکل، اگر افرادی بابت تشعشعات نگرانی داشتند، سازمان انرژی اتمی میزان تشعشعات را اندازه‌گیری می‌کند و این نگرانی‌ها قبل از نصب دکل، جای بررسی ندارد.

نگرانی معترضان به نصب دکل در مسکن مهر مستند و علمی نیست

توکلی با بیان اینکه نگرانی معترضان به نصب دکل در مسکن مهر مستند و علمی نیست و صرفاً یک نگرانی بر اساس شنیده‌ها است گفت: در صدها تستی که در این سال‌ها از دکل‌ها گرفته شده، میزان تشعشعات ده‌ها برابر زیر مقدار مجاز است؛ یعنی اگر این تشعشعات ۲۰ برابر شود هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دستگاه قضا پس از بررسی شکایات مردمی حکم به نفع اپراتور اجراکننده پروژه داده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه کار غیرقانونی توسط اپراتور انجام نشده اما مردم باید برای رفع ابهامات خود به ما مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: این ماجرا به چند ماه پیش برمی‌گردد و حتی دستگاه قضا نیز پس از بررسی شکایات مردمی، حکم به نفع اپراتور اجراکننده پروژه داده است.چ

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
از طرف حدود 500 نفر از اهالی مسکن مهر
مدیر محترم خبرگزاری 8 دی سلام علیکم با احترام دیدم که جناب مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گیلان راجع به نصب دکل آنتن در مسکن مهر، صحبت‌هایی نمودند خواستم به عرض برسانیم اینکه جناب مدیر کل علت نصب دکل را حل مشکل ارتباطی مردم عنوان نمودند،باید گفت که نمی‌دانم ازکدام ساکنین سخن می‌گویند چون ساکنین که ماها باشیم تا الان نه مشکلی داشتیم و نه جایی عنوان نمودیم. نکته بعدی در بحث مضرات و آسیب‌ها، البته وقتی که پای پول و منفعت مالی در میان باشد خیلی از این آسیب‌ها نادیده گرفته می‌شود ایشان بهتراست به جای این اظهارات به مستندات علمی و پژوهشی معتبر، حداقل اداره متبوع خود مراجعه نمایند. حدود 500 خانوار استشهادیه جمع نمودند و از نظر سلامت روانی و آسیب‌های جسمانی نصب دکل، ناراحت و ناراضی هستند. و این موضوع را از طریق مراجع قضایی و... پیگیری می‌کنند. موضوع بعدی تا الان کی شما از تشعشعات و امواج و آسیب‌های دکل تست گرفته اید که عنوان می‌دارید صدها تست نسبت به تشعشعات گرفته شده.؟! و این تستها و یا نتایج را کجا منتشر نموده‌اید و در معرض قضاوت کارشناسان مربوطه قرار داده‌اید؟
اهالی مسکن مهر در پاسخ به از طرف حدود 500 نفر از اهالی مسکن مهر
اتفاقا ما مسکن مهر می شینیم و انتن درست و حسابی نداریم و باید تو خونه بگردیم تا ببینیم کجا دو زار آنتن میده!!!
ناشناس در پاسخ به اهالی مسکن مهر
سلام شما کجای مسکن ساکن هستید. چون گاهی اوقات وسط شهرم باشی میبینی که آنتن دهی و... ضعیفه.
در حاشیه