حمایت ۱۵۰ نماینده دموکرات کنگره از بازگشت به برجام

حداقل ۱۵۰ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای حمایت خود را از بازگشت جو بایدن به توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

حمایت ۱۵۰ نماینده دموکرات کنگره از بازگشت به برجام

به گزارش ۸دی،امضای حداقل ۱۵۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از بازگشت جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به برجام، می تواند مانع از تلاش های کنگره برای جلوگیری از این اقدام شود.

بر اساس این گزارش دموکرات ها بر این باورند که تلاش بایدن برای بازگشت مجدد به توافق هسته ای در صورتی که ایران نیز به تعهدات خود بازگردد، می تواند به عنوان نقطه آغازی برای مذاکرات بیشتر با هدف مقابله با آنچه “سایر رفتارهای خرابکارانه تهران” ادعا شده، باشد.

در این نامه آمده است: ما در حمایت خود از اتخاذ اقدامات دیپلماتیک برای احیای محدودیت ها علیه برنامه هسته ای ایران و بازگشت ایران و ایالات متحده به تعهدات خود در چارچوب برجام، به عنوان آغازی برای مذاکرات بیشتر، متحد هستیم.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ میلادی از توافق هسته ای ایران خارج شد و کارزار حداکثر فشار را علیه تهران به راه انداخت و تحریم های شدیدتری را علیه ایران اعمال کرد، سیاستی که به زعم دموکرات ها نتوانسته است برنامه هسته ای ایران را محدود و مهار کند و موجب افزایش تقابل در منطقه شده است.

این در حالی است که نمایندگان جمهوریخواه و برخی مخالفان جدی توافق هسته ای از جمله نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با بازگشت بایدن به برجام اعلام کرده اند.

مخالفان برای رد وتوی احتمالی هر قانونی از سوی بایدن با هدف جلوگیری از ورود مجدد به توافق هسته ای ایران نیاز به اکثریت دوسوم آرا دارند.

امارات متحده عربی و بحرین نیز که اخیرا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را عادی کرده اند، خواستار مشارکت در هرگونه مذاکره احتمالی با ایران هستند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه