آیت الله فلاحتی در نشست بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی:

مردم در مناسبت های انقلاب اسلامی حضور میدانی دارند/ ضرورت بها دادن به جوانان در مناسبت های انقلاب

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم در اجرای مناسبت ها و برنامه های انقلاب اسلامی حضور میدانی دارند، اظهار کرد: حضور متولیان به صورت ستادی است و عرصه را برای حضور پر رنگ تر مردم در مناسبت های انقلاب اسلامی آماده کنند.

مردم در مناسبت های انقلاب اسلامی حضور میدانی دارند/ ضرورت بها دادن به جوانان در مناسبت های انقلاب

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست مسئولان کارگروه های تخصصی بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با تبریک این ایام اظهار کرد: جلسه امروز به منظور بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شده است.

وی با قدردانی از آحاد ملت ایران در مقابله و کنترل ویروس کرونا، افزود: همه گروه ها برای مهار ویروس کرونا وارد میدان شدند بنابراین ملت ایران در کنترل این بیماری می توانند برای تمام دنیا مثال زدنی باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ویروس کرونا، سیل، تحریم و ضعف بعضی از مدیران با درایت مقام معظم رهبری و مردم مدیریت شد، تصریح کرد: در عصری زندگی می کنیم که قدرت های بزرگ در کنار این بیماری روبه افول هستند.

آیت الله فلاحتی به درایت مقام معظم رهبری در تبدیل بحران ها به ظرفیت ها اشاره کرد و گفت: ملت ایران همیشه تهدیدها را تبدیل به ظرفیت می کند.

وی با تاکید بر تداوم حرکت انقلاب اسلامی، بیان کرد: از نگاه توحیدی، اسلامی و قرآنی ماموریم ارزش های الهی را همیشه متذکر شویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ایام الله ها را مایه عزت دنیا و آخرت مردم دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مشحون و مملو از شعار الهی است.

آیت الله فلاحتی، شهدا را از شعائر انقلاب اسلامی خواند و یادآور شد: همه بدانند و بدانیم خانواده شهدا چشم و چرغ ملت ایران هستند و در برگزاری مناسبت های مختلف خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مردم در اجرای مناسبت ها و برنامه های انقلاب اسلامی حضور میدانی دارند، اظهار کرد: حضور متولیان به صورت ستادی است و عرصه را برای حضور پر رنگ تر مردم در مناسبت های انقلاب اسلامی آماده کنند.

امام جمعه رشت، صدا و سیما را جایگاه رصد ارزش های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: تمام نگاه ها در پوشش مناسبت های انقلاب اسلامی به رسانه ها به ویژه صدا و سیما بوده بنابراین تولید برنامه های فاخر مورد انتظار مردم است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر بها دادن به جوانان در برگزاری مناسبت های انقلاب اسلامی، بیان کرد: دشمن نخستین جامعه هدف خود را از جوانان برگزیده و باید به جوانان در برگزاری مناسبت های انقلاب اسلامی بها داده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار بها دادن به پیشکسوتان جهاد و شهادت و همچنین انقلاب اسلامی شد و اظهار کرد: پیشکسوتان انقلاب و جنگ، آزادگان و ایثاگران به ویژه در رسانه ها باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه سیاسی برای ملت ملاک نیست، تصریح کرد: مردم انقلاب، نظام، رهبری و ارزش ها را می خواهند.

ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال سیاست‌های دوگانه در صدور مجوز فعالیت‌ها خودداری کند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمامی برهه‌ها از جمله پدیداری، پیروزی و پایداری با سایر انقلاب‌های جهان از جهاتی متمایز است، گفت: یکی از آن جهات مردمی‌بودن آن است و حمایت‌های مردمی جزو لاینفک انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در کشور ما، انقلاب اسلامی از روز اول همه نقش‌ها را در همه امور به مردم سپرد، تصریح کرد: باید مراقب باشیم و تلاش کنیم که جشن انقلاب اسلامی به شکل مردمی برگزار شود و مردم احساس مالکیت و آمریت در این مراسم داشته باشند نه ماموریت و مملوکیت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دشمنان خارجی و داخلی در تلاشند که امید مردم را نسبت به آینده از بین ببرند و در ذهن آنان، آینده ایران اسلامی را مخدوش نمایند، اظهار کرد: هدف دشمنان از ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به نظام اسلامی، بی‌تفاوت نمودن مردم نسبت به انقلاب اسلامی می‌باشد و در داخل هم کسانی هستند که با زبان، قلم، رفتار و بی‌برنامگی خود باعث دلسردی مردم می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ۲۲ کارگروه تخصصی در حال برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان است، بیان کرد: اساسی‌ترین هدف بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تبیین آرمان‌ها، ارزش‌ها و تقویت و بسط گفتمان انقلاب اسلامی با ابتکار عمل و جلب مشارکت حداکثری و بهره‌گیری از فضای مجازی در شرایط بحرانی انتشار ویروس منحوس کرونا می‌باشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها و اولویت‌های کارگروه‌های تخصصی بر چهار محور محتوایی، رسانه‌ای، اجرایی و تبلیغی ترسیم شده است، گفت: بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، امیدآفرینی، وحدت و همبستگی ملی، خودباوری و اعتماد به نفس مهمترین محورهای تبلیغی کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به متفاوت‌بودن وضعیت دهه فجر سال‌جاری به دلیل انتشار ویروس منحوس کرونا، تصریح کرد: فعالیت کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر اصل سلامت‌محوری و رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استوار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه شایسته است ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال سیاست‌های دوگانه در صدور مجوز فعالیت‌ها خودداری کند، اظهار کرد: عدم صدور مجوز برگزاری مراسم ولو به شکل نمادین و با رعایت توصیه‌های بهداشتی، شائبه نگرانی دولت از تریبون مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به افکار عمومی متبادر می‌کند.

وی از صدا و سیما و اصحاب رسانه خواست تا مطالبات عمومی مردم به ویژه جبهه انقلاب اسلامی را برای برپایی مراسم به شکل محدود و نمادین با رعایت توصیه‌های بهداشتی منعکس نماید و ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «امکان حضور مردم را در مراکز دینی به وسیله کسانی بررسی کنید که به اهمیت دعا واقفند»، تصمیم‌گیران در ستاد ملی مقابله با کرونا به اهمیت حضور مردم ولو به شکل نمادین در مناسبت‌های انقلاب اسلامی واقف باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا، لغو برگزاری مراسم را به آخرین روز و آخرین ساعات موکول نکند و از اعمال نسخه واحد برای تمامی شهرهای کشور خودداری نماید.

خروش ملت ایران در ۲۲ بهمن متبلور می شود

محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در نشست مذکور امام(ره) را سر سلسله جنبان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام(ره) با ایمان راسخی که داشتند توانستند انقلاب اسلامی را در ایران به وجود آورند و نور امیدی برای مستضعفان شد.

محمود قاسم نژاد با اشاره به اینکه با وقوع انقلاب اسلامی هیمنه استکبار جهانی به رهبری امام(ره) و ملت ایران شکسته شد، بیان کرد: ۲۲ بهمن یکی از روزهایی است که خروش ملت ایران متبلور می شود.

حسن حبیبی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار نیز در نشست مذکور، دهه فجر را تبلوری از وحدت مردم ایران در پیروز انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مردمی برگزار کردن مناسبت های انقلاب اسلامی حائز اهمیت است.

حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسعود کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حجت الاسلام محمدرضا وحیدی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان، محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، زهرا یعقوب نژاد مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان و حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در جلسه مذکور دیدگاه ها و نقظه نظرهای خود را بیان کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه