ماجرای نامه ای که سردار دل ها را به گیلان کشاند!

روایت خواندنی از حضور “حاج قاسم” در کنگره شهدای گیلان + فیلم

روایت جالب سردار “محمد عبدالله پور” فرمانده سپاه قدس گیلان از نحوه دعوت و حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در کنگره شهدای گیلان را در ادامه می خوانید.

روایت خواندنی از حضور “حاج قاسم” در کنگره شهدای گیلان + فیلم

هشت دی: کنگره هشت هزار شهید گیلان اردیبهشت ماه سال ۹۵ در استان گیلان برگزار شد؛ سپهبد شهید “قاسم سلیمانی” سخنران اصلی این مراسم بود که در ادامه روایت جالب سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان از نحوه دعوت و حضور این سردار مقاومت در این کنگره را می خوانید:

دو هفته مانده بود به برگزاری مراسم اصلی کنگره، به خاطر برخی مسائل در شرایط سختی بودیم و آن داشت تأثیر منفی اش را بر اجرای کنگره می گذاشت. تنها راهمان این بود که با دعوت از شخصیت محبوبی مثل “حاج قاسم”، این برنامه را ماندگار کنیم ولی مشکل بزرگ این بود که دعوت از فردی مثل “سردار قاسم سلیمانی” با مشغله های فراوان و گسترده ای که دارد تقریبا کاری محال بود. واسطه ها را به نوبت پیش “حاج قاسم”  فرستادیم اما همه دست خالی برگشتند و جواب فرمانده محبوب سپاه قدس به همه واسطه ها یکی بود: “وقت ندارم؛ در آن تاریخ چند جلسه مهم منطقه ای دارم.”

ما هم در فشار بودیم. جشم همه خانواده های شهدا به مراسم پایانی بود و انتظار مردم و بسیجیان هم انتظار به حقی بود.

دلم شکست و به سردار شهید همدانی(۱) توسل کردم و گفتم: “اگر تو بودی ما اینقدر مستأصل نمی شدیم؛ تو همیشه به ما کمک می کردی”

خانواده شهدا اصرار داشتند که از “حاج قاسم” دعوت کنیم و وقتی توضیح می دادم که سردار به خاطر مسائل منطقه ای و درگیری های شدید در سوریه گرفتار است و نمی تواند بیاید راضی نمیشدند. تصمیم بر این شد که چند مادر دو و سه شهید داده استان زیر دعوتنامه “حاج قاسم” را امضاء کنند تا برای سردار بفرستیم و در واقع آخرین تیر در کمان را هم شلیک کنیم.

چند روز بعد از دفتر “حاج قاسم” تماس گرفتند و بعد از معذرت خواهی گفتند که “سردار سلیمانی” پیغامی به شما داده که با عرض معذرت مجبورم عین پیغام را به شما بگم. گفتم بفرمایید: گفت: “حاج قاسم” خیلی ناراحته و گفت بهت بگم خیلی نامردی! چرا از مادران شهدا امضا گرفتی؟! من نمی تونم بیام و شرمنده مادران شهدا میشمٰ در آن تاریخ با چند گروه فلسطینی جلسه دارم. خیلی مهمه؛ الان من جواب این مادران را چی بدم؟! منم گفتم: خب نیاید اما خانواده شهدا شما را می خوان و من نمیتونم جواب بدم”؛ چند لحظه بعد خود “حاج قاسم” گوشی را گرفت و گفت: “باشه من میام؛ شب قبلش هم میام”.

“حاج قاسم” آمد و در روز کنگره وقتی رفت بالای سن برای سخنرانی، مکث کوتاهی کرد و گفت: من هشت هزار شهید گیلان را در اینجا می بینم، اینجا عطر شهدا را میده و بغضی کرد و ادامه داد…

دلمان برایت تنگ می شود حاج قاسم آسمانی؛ برای ما هم دعا کن…

 

پ.ن: ۱. با تشکیل لشکر ۱۶ قدس گیلان، “سردار حسین همدانی” که پیش از آن در تیپ ۲۷ محمدرسول الله(ص) و تیپ ۳۲ انصارالحسین فرمانده بود، بهعنوان فرمانده این لشکر معرفی شد و به همین دلیل انس ویژه ای با نیروها و فرماندهان گیلانی داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه