فرماندار صومعه سرا تاکید کرد:

ضرورت تداوم عملیات لایروبی در صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا گفت: تداوم عملیات لایروبی در سطح شهرستان صومعه‌سرا ضروری است زیرا سال گذشته و پیش از آغاز سال زراعی، شهرستان دچار سیلاب و خسارت‌های متعددی شد.

ضرورت تداوم عملیات لایروبی در صومعه‌سرا
به گزارش ۸دی،«سیدجلال سیدمحمدی» عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع تامین آب زراعی این شهرستان اظهار کرد: با حمایت و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای گیلان در یکسال گذشته بیشترین لایروبی‌های سطح استان، در شهرستان صومعه‌سرا اجرا شده است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه تاکنون در ۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان لایروبی صورت گرفته است افزود: اما باز در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم.

وی گفت: تداوم عملیات لایروبی در سطح شهرستان صومعه‌سرا ضروری است زیرا سال گذشته و پیش از آغاز سال زراعی، شهرستان دچار سیلاب و خسارت‌های متعددی شد.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه در همان زمان با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۰ کیلومتر از سردهنه و انهار آسیب دیده شهرستان بازسازی شد تصریح کرد: صومعه‌سرا با ٢٨هزارهکتار اراضی شالیکاری رتبه نخست تولید برنج استان گیلان و رتبه سوم کشور را دارا است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه تبدیل ایستگاه‌های پمپاژ دیزلی به برقی برای تامین آب زراعی از مطالبات کشاورزان صومعه‌سرا است خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته اما تامین هزینه آن برای کشاورزان و دهیاران سخت است.

وی اظهار کرد: در بخش میرزاکوچک صومعه سرا هفت ایستگاه پمپاژ نیاز به تبدیل برق دارد و سه حلقه چاه نیز باید مجددا راه‌اندازی شود تا اراضی خارج از شبکه آبرسانی کانال را پوشش دهد.

سیدمحمدی افزود: به دلیل اینکه روستاهای سه‌سار و ندامان در بخش میرزاکوچک در پایین دست کانال آبرسانی قرار دارند هر ساله با بحران کمبود آب مواجه هستند.

فرماندار صومعه‌سرا گفت: ۴۶ دریچه در سطح شهرستان صومعه‌سرا نیاز به  تجهیز و نوسازی دارند که علی رغم مکاتبات صورت گرفته تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص  بیل دکل بلند به شهرستان صومعه‌سرا حجم بزرگی از مشکلات ما را با لایروبی رودخانه منتهی به تالاب در محدوده روستاهای  خمسر و نرگستان در بخش تولمات برطرف کرد

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه