سهمیه توسعه سواد زنان روستایی و عشایری گیلان امسال ۵۲۵ نفر است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی و عشایری گیلان در سال جاری با حجم ابلاغی ۵۲۵ نفر در این استان در حال اجرا است.

سهمیه توسعه سواد زنان روستایی و عشایری گیلان امسال ۵۲۵ نفر است

به گزارش ۸دی،سیروس محمدی افزود: طرح توسعه سواد دختران و زنان روستایی و عشایری در گیلان از سال ۹۷ در استان به اجرا درآمده و امسال نیز با سهمیه ۵۲۵ نفر در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن، ماسال، دیلمان، رحمت آباد و رودبار در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: سهمیه ابلاغی در سال اول اجرای طرح (سال ۹۷) در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن و ماسال در مجموع ۳۰۰ نفر بود که همه این تعداد تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: سهمیه ابلاغی سال دوم اجرای این طرح (سال ۹۸) در شهرستان های یاد شده ۵۲۵ نفر بود که در این سال نیز همه آنها پوشش داده شدند.

وی تعداد آموزش دهنده حاضر در اجرای طرح در سال های اول و دوم اجرای این طرح را به ترتیب ۴۵ و ۵۳ نفر عنوان کرد و افزود: امسال نیز این تعداد بر اساس سهمیه ابلاغی۵۳ نفر است.

وی اظهار داشت: افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران روستایی بازمانده از تحصیل، فراهم کردن زمینه های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندسازی این جمعیت در حوزه مهارت های زندگی، اجتماعی و ارتقای کمی و کیفی شاخص های دسترسی به منابع و امکانات به ویژه در حوزه آموزش، برای زنان و دختران روستایی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

محمدی بیان داشت: شورای پشتیبانی سوادآموزی، شهرستان ها و مناطق، اداره کل امور بانوان و اداره امور عشایر استان از دستگاه های مشارکت کننده در اجرای این طرح هستند.

بر اساس آمار سال گذشته ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ – ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری با رقم ۹۶.۳ درصد است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه