امام جمعه کوچصفهان: برای برون رفت از مشکلات نباید نگاه به خارج داشته باشیم

حجت‌الاسلام احمد حکیمی گیلانی با تأکید بر اینکه مسئولان در سه حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ باید تحرک بیشتری داشته باشند، گفت: برای برون رفت از مشکلات نباید نگاه به خارج داشته باشیم و این به معنی محصور کردن کشور نیست.

امام جمعه کوچصفهان: برای برون رفت از مشکلات نباید نگاه به خارج داشته باشیم

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی در خطبه های نمازجمعه شهر کوچصفهان لازمه داشتن سبک زندگی به شیوه اسلامی و قرآنی را معرفت نسبت به گذشته دانست و گفت: از شیوه های تربیتی قرآن کریم معرفی سبک زندگی گذشتگان است.

وی افزود: امیر المومنین علی (ع) در نامه ای خطاب به امام حسن مجتبی (ع) می نویسد: من آنقدر در مورد اعمال  گذشتگان اندیشه و آثار آنها بررسی کردم کانه با یکایک آنها زندگی کردم.

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه “ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، برای شما وسیله‌ای جهت جدا ساختن حق از باطل قرارمی‌دهد؛ گفت: یعنی صاحب روشن‌بینی خاصّی در پرتو آن خواهید شد که حق را از باطل خواهید شناخت.

حکیمی گیلانی ادامه داد: متولیان و مسئولان در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موظف به بصیرت و معرفت افزایی هستند.

وی افزود: دشمن در سه موضع به دنبال صدمه زدن است، در کوتاه مدت به دنبال ویرانه معرفی کردن ایران و مأیوس کردن مردم نسبت به آینده نظام است در میان مدت الگوهای پوشالی آمریکایی را به جوانان ایرانی تجویز می کند و در بلند مدت، فراموش کردن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی توسط مردم ایران را پی ریزی می کند.

امام کوچصفهان در ادامه با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی در سایه تعصب و غیرت به هویت و فرهنگ است، گفت: جلوی انتقال کامل فرهنگ صنعتی غرب به ایران را با حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بگیریم.

وی با بیان اینکه جلوی سگ گردانی ها در شهرها باید گرفته شود، افزود: اگر قرار باشد هر کس هر حیوانی را که دوست دارد با خود به خیابان بیاورد در درازمدت باید انسان ها به جنگل پناه ببرند.

حکیمی گیلانی با تأکید بر اینکه مسئولان در سه حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ باید تحرک بیشتری داشته باشند، گفت: برای برون رفت از مشکلات نباید نگاه به خارج داشته باشیم و این به معنی محصور کردن کشور نیست.

وی با بیان اینکه افزایش و کاهش قیمت ها ربطی به انتخابات آمریکا ندارد، گفت: اگر نظارت درست نداشته باشیم سوءاستفاده گران عرضه کالاها را کم می کنند تا در مقابل تقاضای زیاد افزایش قیمت ایجاد کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه