عالم اهل سنت آستارا در گفتگو با ۸دی:

وحدت از نان شب هم برای مسلمانان واجب‌تر است / تروریست‌های تکفیری در دامن فرانسه پرورش پیدا کرده‌اند

امام جمعه اهل سنت مسجد بابا حسن بخش لوندویل شهرستان آستارا گفت: اگر یک مسلمانی به نام اسلام در یک کشور اروپایی مثل فرانسه یک کار تروریستی انجام می‌دهد این عمل او ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد بلکه این تروریست‌ها دست‌پرورده دولت‌های مثل فرانسه هستند.

وحدت از نان شب هم برای مسلمانان واجب‌تر است / تروریست‌های تکفیری در دامن فرانسه پرورش پیدا کرده‌اند

حجت‌الاسلام علیرضا بنی پولاد، امام جمعه اهل سنت مسجد بابا حسن بخش لوندویل شهرستان آستارا در گفتگو با خبرنگار هشت دی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: وحدت از نان شب هم برای مسلمانان واجب‌تر است. وحدت دستور الهی است و همان‌طور که خداوند متعال ما را مکلف به اقامه نماز می‌کند همان خدا ما را امر به وحدت کرده است.

وی با اشاره به آیه واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا تأکید کرد: مسلمانان باید به موضوع وحدت اهتمام جدی داشته باشند.

امام جماعت اهل سنت مسجد بابا حسن بخش لوندویل شهرستان آستارا درباره حوادث اخیر فرانسه نیز گفت: اگر یک مسلمانی به نام اسلام در یک کشور اروپایی مثل فرانسه یک کار تروریستی انجام می‌دهد این عمل او ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد بلکه این تروریست‌ها دست‌پرورده دولت‌های غربی هستند و در دامن اسلام پرورش پیدا نکرده‌اند که اعمال آن‌ها را به اسلام نسبت دهیم.

حجت‌الاسلام بنی پولاد ادامه داد: تروریست‌ها در دامن همین غربی‌ها و فرانسه و آمریکا پرورش پیدا کرده‌اند و توهین آقای مکرون توهین به همه ادیان و توهین به عقلانیت و همه کتاب‌های اسمانی است.

وی تأکید کرد: توهین رئیس‌جمهور فرانسه به حضرت محمد (ص) به کل بشریت و انسانیت است. وجود نازنین پیام اسلام (ص) خط قرمز همه مسلمانان است و ما نه تنها این هتاکی را محکوم می‌کنیم بلکه مکرون را یک انسان دیوانه می‌دانیم که یا عقل خود را از دست داده است و یا اینکه آن‌چنان فریفته افکار خودش است که اسلام را سدی مقابل افکارشان می‌بینند.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه روزی اکثریت جمعیت اروپا را مسلمانان تشکیل خواهند داد، گفت: این‌ها از گسترش اسلام می‌ترسند و به همین دلیل تروریست‌ها را پرورش می‌دهند تا چهره اسلام را تروریست جلوه دهند درحالی‌که این تروریست‌های تکفیری، چهره واقعی اسلامی را نشان نمی‌دهند بلکه چهره واقعی اسلام وجود نازنین پیامبر (ص) و ائمه اطهار و صحابه پیامبر (ص) است.

وی درباره انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو نیز اظهار کرد: همان فرانسه‌ای که ادعای آزادی بیان می‌کند آیا اجازه می‌دهد درباره هولوکاست و صهیونیست بحث و تبادل نظر شود؟ آن‌ها که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند چرا نتیجه انتخابات فلسطین را که حماس را انتخاب کرده بودند را نپذیرفتند. آن‌ها که در مقابل کشته شدن یک نفر در خیابان‌های ایران جاروجنجال می‌کنند چرا درباره کشتار روزانه مردم فلسطین و آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم این کشور ساکت شده‌اند؟

حجت‌الاسلام بنی پولاد تأکید کرد: دموکراسی و حقوق بشر ابزاری در دست کشورهایی مثل فرانسه و آمریکاست درحالی‌که اسلامی بزرگ‌ترین حامی حقوق بشر دین اسلام است و این دین است که برای همه ابنای بشر حق‌وحقوق برابر قائل شده است.

امام جمعه اهل سنت مسجد بابا حسن بخش لوندویل شهرستان آستارا در پایان گفت: خداوند در قرآن به ما می‌فرماید به بت‌های مشرکان توهین نکنید تا آن‌ها به خدای شما توهین نکنند و این دستور اسلام است و هر کس غیر از این عمل کند ارتباطی با دستورات اسلام ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه