آیت الله رمضانی در رشت:

خونخواهی ترویج خشونت نیست بلکه مقابله با فرهنگ خودکامگی و خشونت است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سخنرانی صبح عاشورا در رشت، با بیان اینکه خونخواهی ترویج خشونت نیست بلکه مقابله با فرهنگ خودکامگی و خشونت است، گفت: شهید سلیمانی نمونه بارز خونخواهی بر علیه خودکامگان و مستبدان در عرصه بین الملل است.

خونخواهی ترویج خشونت نیست بلکه مقابله با فرهنگ خودکامگی و خشونت است

به گزارش ۸دی،آیت الله رضا رمضانی در جلسه روضه صبح عاشورا در خواهر امام (ع) رشت با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال است این جلسات در این ساعت برگزار می شود، اظهار کرد: در فراز زیارت عاشورا مقامات متعدد معرفت، شهادت، لعن و رحمت ذکر شده است و هر کسی به اندازه ظرفیت خود این جایگاه را درک می کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: مقام کرامت و معرفت یکی از بحث های مهم در قرآن و خیلی با اهمیت است و باید به این مقامات توجه ویژه داشته باشد.

رمضانی بیان کرد: یکسری از این مقامات برای خونخواهی مثل مقام برائت مهم است که انسان نسبت به خداوند، پیامبران و امامان باید موضع بگیرد.

وی با بیان اینکه آیا نباید انسان در مقابل دشمنان موضع بگیرد؟ و با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشد، افزود: محبوب ترین عمل در نزد خدا حب در راه خدا و بغض در راه خداست، حب و محبت خدا و بغض در راه خدا واجب است و در حقیقت نمی توان اینها را با هم جمع کرد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آنهایی که در مسیر سعادت هستند باید نسبت به آنها تولی داشته باشید اما آنهایی که دشمن قطعی مثل مشرکان در زمان پیغمبر هستند آنها را اولیاء خود انتخاب نکنید، گفت: امام حسین(ع) هزینه ولی بودن خدا را پرداخت کرد زیرا باید برای ولی بودن خدا هزینه داد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان با باین اینکه عدالت و عین عدالت را باید با هم دوست داشت علی ابن ابیطالب عین عدالت و تجسم آن است، گفت: ولایت بدون برائت و برائت بدون ولایت نداریم انسان باید مطلب را اینگونه بپذیرند.

وی ادامه داد: کسانی که برائت می جویند نسبت به دشمنان خدا جایگاه خود را بالا می برند‌، خداوند بهشت ۱۰۰ درجه را برای مجاهدین در نظر گرفته است.

آیت الله رمضانی گفت: اگر روحیه مقاومت سست و تعطیل شود بندگی و بردگی در جامعه توسعه پیدا می کند. رژیم صهیونیستی مال و جان مسلمانان را می خواست در سیطره خود قرار دهند اما مقاومت جلوی آنها را می گیرد و هراس و وحشت می آورد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به پروتکل هایی که صهیونیست ها در خصوص فلسطین داشتند، گفت: این اتفاقاتی که در ۷۰ سال پیش افتاد از کجا شروع شد و الان ببینید چقدر کل فلسطین اشغال شد و اگر مقاومت نبود این مقدار را هم می گرفتند دنبال این هستند همه جا را  برای آن امر موعود و پنداری که دارند، بر عهده گیرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه بحث خونخواهی مقدمات دارد، گفت: هزینه مقابله با ظلم و خودکامگی را بپردازید این جزء مقدمات خونخواهی است.

وی با بیان اینکه خونخواهی یک مقام، فطری و عقلی و برای مقابله با خودکامگی است، افزود: خونخواهی ترویج فرهنگ خشونت نیست، خونخواهی یک مقام است برای مقابله با خودگامگی و به خاک مالیدن استبداد که اگر این روحیه نباشد همه برده می شوند امروز انقلاب ما این قدرت را ایجاد کرد که جامعه بشری به بردگی و بندگی کشیده نشود و در مقابل آنها ایستاد.

رمضانی با بیان اینکه نظام مسیر خود را در حال طی کردن است، گفت: نظامی که شعاع فرهنگ عاشورا بوده و هست و اگر آن نگاه و سطح آن پایین آید ضربه می خوریم.

وی با بیان اینکه خونخواهی ترویج فرهنگ خشونت نیست بلکه مقابله با فرهنگ خشونت است، افزود: امام این درس مقابله با گردنکشان و مستبدان، درس ایمان، غیرت و غیرت مندی را آموخت و امروز رهبر انقلاب این دروس را به ما آموختند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نمونه بارز خونخواهی بر علیه خودکامگان و مستبدان در عرصه بین الملل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه