مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان در گفتگو با ۸دی:

تریبون انقلاب در دست مداحان است/ دشمن از فضای معنوی حاکم بر هیئت واهمه دارد

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان، گفت: رسانه های غربی بشدت می خواهند بگویند که آمار کرونا قطعاً با گرفتن مراسم محرم بالا خواهد رفت، آیا این افرادی که خود را عالم می دانند چرا وقتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا میگوید به مسافرت نروید، مخالفت می کنند؟! این ها همان کسانی هستند که “نه به محرم” می گویند اما الان کنار دریا هستند.

تریبون انقلاب در دست مداحان است/ دشمن از فضای معنوی حاکم بر هیئت واهمه دارد

“محمد علی نصیبی” مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی هشت دی با بیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفته از فلسفه عاشورا است اظهار کرد: با گذشت ۱۴۰۰سال از واقعه کربلا هنوز این داغ در دل مومنین و شیعیان جهان تازه و زنده است.

وی با تأکید بر ضرورت عاشوراشناسی، گفت:حرکت امام حسین(ع)، وقف خود، اهل بیت(ع) و اصحابش حرکتی در جهت اسلام ناب بود‌. آن شبی که امام حسین(ع) با اصحاب خود می‌نشینند و می‌گویند که ما فردا شهید خواهیم شد در روایت های متعددی داریم که خداوند هزار ملک را آماده می‌کند و این هزار ملک خدمت سیدالشهدا می رسند و می گویند ما آماده ایم در راه شما جانفشانی کنیم ولی خداوند دوست دارد که فلسفه عاشورا را اینچنین ببیند، خداوند نظاره گر این امر بود که حضرت تمام وجود خود را وقف اسلام میکند.

لشکر کفر صلاحیت حکومت بر جامعه اسلامی ندارد

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان از تحت ولی فقیه بودن مطلق بعنوان پارامتری دیگر در عاشورا شناسی یاد کرد و افزود: شناختن، اعتقاد و تحت امر ولایت فقیه بودن در ادب و اطاعت حضرت عباس(ع) در واقعه کربلا مشهود است، اقامه نماز اول وقت در بحبوحه جنگ، امر به معروف و نهی از منکر اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل لشکر یزید که لشکر کفر بودند و صلاحیت حکومت بر جامعه مسلمانان را نداشت از دیگر درس های واقعه عاشورا است.

وی با بیان اینکه ظلم ستیزی جزء وظایف اصلی ما و انقلاب است‌ ادامه داد: امام(ره) بشدت به روضه سیدالشهدا حساس و علاقمند بود،جهت‌گیری‌های سیاسی و انقلابی حضرت امام خمینی(ره) پیوند زده با جهت‌گیری‌های عاطفی واقعه عاشورا است، امام(ره) انقلابی را پایه ریزی کرد که برخاسته از حسینیه‌ها و هیئت های مذهبی بود و انقلاب همچنان در این مسیر رو به حرکت است.

نصیبی با تاکید بر اینکه تنها اشک ریختن برای امام حسین(ع) کافی نیست بیان کرد: آنچه که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران داریم به برکت نهضت عاشورا است، اما معتقدیم علاوه بر اینکه بکاء و گریه بر سید الشهدا ثواب زیادی دارد و باید انجام شود در کنار آن می بایست راه و روش امام حسین(ع) و عاشورا شناسی داشته باشیم، باید عاشورا و امام حسین(ع) بر زندگی ما تاثیر داشته باشد.

هیئت ها پرورش دهنده نیروی طراز اول انقلاب اسلامی

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به تأکید رهبرمعظم انقلاب در دیدار با مداحان در سال ۹۷، گفت: ایشان بارها بر حوزه خانواده و سبک زندگی در هیئت ها تاکید داشتند، زیرا این هیئت ها هستند که پرورش دهنده نیروی طراز اول انقلاب اسلامی هستند.

لزوم بیان سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف، حیا، رزق حلال در هیئت های مذهبی

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف، حیا، رزق حلال از جمله مواردی است که واعض و مداح در هیئت به آن بپردازند بویژه به نحوی که روی جوانان تاثیر داشته باشد افزود: در گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بر روی جوانان تاکید دارند و می‌فرمایند مسئولینی که پیشکسوت هستند راه را برای جوانان باز کنند، بر این اساس مداح و مسئول هیئت باید بر مسائل خود جامعه احاطه داشته باشد و برای مستمع بازگو کند.

 

هیئت سکولار مثل کبریت بی خطر است

نصیبی در ادامه با اشاره به فرمایشی دیگر از رهبر معظم انقلاب که هیئت نباید سکولار باشد گفت: هیئت سکولار مثل یک کبریت بی خطر است، برخی می‌گویند ما کاری نداریم به شرایط، فقط می خواهیم در هیئت روضه ای بخوانیم و گریه کنیم و برویم؛ در صورتی که فلسفه قیام امام حسین(ع) نهی از منکر است، هیئت های مذهبی باید موضع گیری سیاسی داشته باشند و درباره مسائل مختلف نظیر محور مقاومت و درباره بیداری اسلامی صحبت کنند چون سیاست از دیانت جدا نیست.

شمر، امروز نخست‌وزیرِ اسرائیل است

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) منشاء ولایت فقیه هستند ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۸۶ فرمودند، «مرحوم شهید مطهری فریاد می کشید که: والله بدانید شمر، امروز نخست‌وزیرِ اسرائیل است. واقعا هم همین است. ما شمر را لعنت می کنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت میکنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم.»

تریبون انقلاب در دست مداحان است

وی از تأسیس بسیج مستضعفین بعنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: بسیج مستضعفین در تمام اصناف حضور دارد و قشر بسیج مداحان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه به لحاظ اینکه تریبون انقلاب در دست مداحان است، مداحان نقش بسزایی در القاء تفکر و فرهنگ بسیجی در فضای انقلاب اسلامی کشور و هیئت های مذهبی دارند.

 پرورش نوگلان حسینی رسالت بسیج مداحان

نصیبی در تشریح سازمان بسیج مداحان گفت: سازمان بسیج مداحان در سال۸۸ پایه‌ریزی شد، جلوگیری از بدعت ها و خرافه پرستی در فضای هیئت، جلوگیری از هر چیزی خواندن در هیئت ها، آموزش مدون برای مداحان، پرورش نوگلان حسینی از جمله رسالت‌های سازمان بسیج مداحان است‌؛ یک نوجوانی که از سنین کودکی در این فضا پرورش پیدا می‌کند و مداح طراز اول انقلاب اسلامی برای خواندن جریان انقلابی و جریان امام حسین میشود.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس با اشاره به استقبال مداحان از آموزش های مدون گفت: بسیاری از مداحان‌ از این آموزش ها استقبال کردند حتی مداحانی که پیشکسوت هستند، فضای مداحی دریای بیکرانی است که همیشه جا برای یادگیری دارد.

گیلان دارای ۱۸ کانون بسیج مداحان است/برگزاری دوره های تخصصی و عمومی

وی با بیان اینکه در شهرستان های استان گیلان ۱۸ کانون بسیج مداحان دایر است افزود: ما پذیرای همه دوستان مداح و هیئتی در کانون بسیج مداحان هستیم چه کسانی که در هیئت ها نیازمند آموزش های تشکیلاتی هیئت طراز اول انقلاب هستند و چه مداحانی که نیازمند آموزش هستند و از طریق فراخوان های عمومی، فضای مجازی و…دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و دوره ویژه برای خواهران مداح برگزار میکنیم.

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در هیئت های مذهبی است

نصیبی با اشاره به تأکید رهبرمعظم انقلاب در خصوص تفرقه بین عزادارای گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند مراقب تفرقه بین عزاداری ها و مداحان باشید، دشمن برنامه‌ریزی خود را بر روی ایجاد تفرقه در این فضا کرده است، بر این اساس ما توجه ویژه نسبت به پیرغلامانی که امروز امکان مداحی ندارند، خواهران، نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان داریم.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس با بیان اینکه برخی مداح و هیئت را با عناوینی همچون انقلابی و غیرانقلابی جدا می کنند افزود: برخی می‌خواهند فضای هیئت را جدا کنند و بگویند مداح و هیئت انقلابی، همه مداحان و هیئت های ما انقلابی هستند آن مداح و هیئتی که غیر انقلابی باشد بسرعت خود را نشان می‌دهد و بر همه آشکار می شود.

در برگزاری هیئت های عزاداری گوش به فرمان رهبری و تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم

وی درباره برگزاری مراسم های عزاداری در ایام محرم با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت: نقشه راه ما فرمایش رهبرمعظم انقلاب است، ایشان فرمودند: در فضای محرم و برگزاری هیئت های عزاداری تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم و ما هم تابع محض ولی امر هستیم و کاری نداریم کنار دریا و مکان های تفریحی شلوغ است و می گویند در هیئت ها نباید تجمع و برگزار شود ما گوش به فرمان رهبر انقلاب و به تبع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

نصیبی با تاکید بر اینکه هیچگاه عزاداری ها تعطیل نمی شود تصریح کرد: مسئولیت و متولی برگزاری مراسم های عزاداری در استان و کشور سازمان تبلیغات اسلامی است، هیئت ها با این سازمان در تعامل هستند، بسیاری از هیئت ها مراسم خود را در فضای باز و با رعایت پروتکل بهداشتی و برخی به صورت مجازی برگزار می کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس با بیان اینکه امسال با توجه به دستورالعمل ها ایستگاه های صلواتی در شهر نخواهیم داشت افزود: بر این اساس انتظار می رود دستگاه‌های ذیربط مثل شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی در فضای شهر را برای محرم مهیا کنند تا حال و هوای محرم مثل سال‌های گذشته در شهر برقرار باشد.

وی با بیان اینکه همه مردم از هر طیف و با هر گرایش سیاسی فطرتاً عاشق امام حسین(ع) هستند، اضافه کرد: به قول حاج قاسم سلیمانی ما ملت شهادت هستیم، در فتنه ۸۸ هم مردم وقتی دیدند در روز عاشورا به دستگاه امام حسین(ع) اهانت می شود خونشان بجوش آمد و این قائله را خاموش کردند.

هر خانه یک حسینیه

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم برای بسیار اهمیت دارد گفت: کسانی که بیمار هستند و یا به هر دلیلی نمیتوانند در این مراسم ها شرکت کنند خانه‌های خود را حسینیه درست کنند، هرکس جلوی درب خود یک پرچم سیاه نصب کند و روضه های خانوادگی تشکیل دهند.

نصیبی از قرآن کریم بعنوان بالاترین مرجع علمی در عالم نام برد و اضافه کرد: افراد مذهبی و هیئتی افرادی با علم و آگاهی هستند، در اوج بحران کرونا در رشت با وجود زحمات بسیار زیاد کادر بهداشت و درمان برخی از افراد باختند و رفتند و همین بچه هیئتی ها پایه کار آمدند، تمام نهادهای دولتی و غیردولتی میتوانند شهادت دهند که در تمام دوران اوج بحران بچه های بسیجی در میدان حضور داشتند همچنین در رزمایش مومنانه باز هم بسیجی ها و هیئتی ها بودند.

کسانی که “نه به محرم” می گویند الان کنار دریا هستند

وی ادامه داد: رسانه های غربی بشدت می خواهند بگویند که آمار کرونا قطعاً با گرفتن مراسم محرم بالا خواهد رفت، آیا این افرادی که خود را عالم می دانند چرا وقتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا میگوید به مسافرت نروید، مخالفت می کنند؟! این ها همان کسانی هستند که “نه به محرم” می گویند اما الان کنار دریا هستند.

دشمن از فضای معنوی حاکم بر هیئت واهمه دارد

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس با بیان اینکه یک عده هستند که از هیئت و جریان انقلابی واهمه دارند افزود: یک عده افراد هستند که چه کرونا باشد چه نباشد با این نظام، انقلاب و فلسفه هیئت مشکل دارند، آنها از هیئت و جریان انقلابی می ترسند و میدانند شهدا از همه نسل ها چه دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای سلامت از دل همین هیئت ها بیرون آمدند.

پشت جریان مداحی یک حقیقت به نام امام حسین(ع) وجود دارد

نصیبی در ادامه گفت: پشت جریان مداحی یک حقیقت همیشه به نام امام حسین(ع) وجود دارد، بعنوان عضوی کوچک از بسیج مداحان به جامعه مداحی توصیه میکنم فراموش نکنیم که ما سلبریتی نیستیم که هر موضع گیری داشته باشیم، برخی از رفتارها شایسته این فضا نیست، موضع گیری مداح فقط و فقط جریان انقلابی است.

وی در پایان با بیان اینکه فضای بین مداحان یک فضای رقابتی نیست بلکه فضایی رفاقت و برادری است خاطرنشان کرد: امسال به کوری چشم دشمنان با رعایت پروتکل های بهداشتی محرم پرشورتر از سال های قبل برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه