هشت دی گزارش می دهد:

لزوم ورود جدی سازمان سیما، منظر شهرداری رشت در ایجاد فضای محرمی/ هیئت های مذهبی ابتکار به خرج دهند

محرم، ماه اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع) در روزهای کرونایی فرا رسیده و ما چه بخواهیم چه نخواهیم باید سبک زندگی مان را با آن وقف دهیم اما در اینجا نقش شهرداری به خصوص سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در ایجاد فضای محرمی شهر پررنگ تر از همیشه است.

لزوم ورود جدی سازمان سیما، منظر شهرداری رشت در ایجاد فضای محرمی/ هیئت های مذهبی ابتکار به خرج دهند

به گزارش ۸دی، محرم آمده است آن هم در یک سال سراسر کرونایی تا امسال ملت ایران بلکه همه دلدادگان سیدالشهدا(ع) در سراسر جهان محرم متفاوتی را تجربه کنند.

کروناویروس تلخی های زیادی با خود به ارمغان آورده است! چراغ خانه هایی با مرگ عزیزان شان خاموش شده و خانواده های زیادی  را مدت های طولانی درگیر بیمارستان ها کرده است.

اما اکنون محرم، ماه اقامه عزای حسین در همین روزهای کورنایی فرا رسیده و ما چه بخواهیم چه نخواهیم باید سبک زندگی مان را با آن وقف دهیم.

آری بی شک جای عزاداری های پرشور عاشورایی که با حضور انبوه مردم عزادار برگزار می شد در محرم امسال خالی است. اما باید به دنبال ابتکار و خلاقیت بود تا عزای اباعبدالله و یاران کربلایی اش به بهترین وجه مطابق با پروتکل های بهداشتی اقامه شود.

این روزها جای خالی ایستگاه های صلواتی مردمی در سطح شهر خالی است. ایستگاه هایی که با جرعه ای آب و شربت کام عزاداران را به عشق حسین شیرین می کرد و با نوای “حسین” “حسین” دل ها را عاشق. در  اینجا نقش شهرداری به خصوص سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در ایجاد فضای محرمی شهر پررنگ تر از همیشه است.

شهرداری رشت اگر چه می گوید بیش از ۵هزار پرچم در محلات شهر توزیع کرده است. اما هنوز  بلوارها، خیابان ها، میادین شهر آن طور که باید سیاهپوش نشده و گاه این باور برای شهروندان سخت است که محرم آمده در حالی که فضا شهر آنطور که باید مهیای اقامه عزای اباعبدالله(ع) نشده!

از سویی دیگر هیئات مذهبی و جبهه مردمی عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) باید باز هم همچون همه عرصه ها ابتکار به خرج داده و شیوه ها و راهکارهای مختلف عزاداری ها را در فصل شیوع کرونا ارائه دهند.

برگزاری هیئت و تکیه سیار، برگزاری روضه های خانگی، برپایی ایستگاه هایی که نوای یا حسین را در شهر طنین انداز می کند و… روش های خوبی در عزاداری حسینی است.

ابتکار جالب هیئت منتظران ظهور لنگرود با مداحی مداح اهل بیت (ع) “ابوذر روحی”

 

هیأت خادمین الرضا شهر رشت نیز با وجود بارش شدید باران در شب گذشته مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را برگزار کرد تا تصمیمات لحظه ای ستاد مقابله با کرونا مبنی بر “ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در مکان های مسقف” را اجرایی کند.

این هیأت با کم کردن زمان مراسم در اطلاعیه از عزاداران خواست با چتر در مراسم عزاداری حضور یابند.

 

شاید این روزها فرصت خوبی باشد برای برپایی مجالس روضه و عزاداری به پارک ها، معابر و میادین که شاهد حضور عموم مردم هستیم هرچند که گیلان است و هوای بارانی این روزهایش؛ اما باز هم گیلانی ها و رشتی ها ثابت کردند که هیأت امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه