آیت الله فلاحتی در مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع):

اگر مردم عمق راهبردی دین را فراگیرند با کوچک ترین موضوعی ایمان خود را از دست نمی دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان، امام صادق(ع) را بزرگ ترین پرچمدار توحید و مبارزه با شرک و جهل عنوان کرد و گفت: امام صادق(ع) بزرگ ترین تبیین کننده معارف دین خدا بود.

اگر مردم عمق راهبردی دین را فراگیرند با کوچک ترین موضوعی ایمان خود را از دست نمی دهند

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی امشب در سخنرانی مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شبستان حرم حضرت فاطمه اخری خواهر امام رضا(ع) رشت اظهار کرد: امام صادق(ع) بزرگ پرچمدار توحید و مبارزه با شرک و جهل بود.

وی، امام جعفر صادق(ع) را بزرگ ترین تبیین کننده معارف دین خدا عنوان کرد و افزود: تمام گوشه های زندگی امام صادق(ع) برای به سعادت رساندن انسان بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق(ع) دین خدا را به طور شایسته تبیین و عرضه کرد، گفت: امام(ره) فرمودند؛ برای ما افتخار است در دوره ای زندگی می کنیم که پیرو امام صادق(ع) هستیم.

آیت الله فلاحتی، جهل مسلمانان در دوره امام صادق(ع) را به دلیل وجود رهبران نالایق دانست و تصریح کرد: بزرگ ترین رسالت امام صادق(ع) از بین بردن جهل مردم بود.

وی با اشاره به دو هدف مهم بعثت انبیای الهی، بیان کرد: بنده خدا کردن بشر و نجات انسان ها از بندگی و بردگی طاغوت هدف انبیای الهی بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شرک زدایی از جامعه اسلامی را بزرگ ترین رسالت امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: جامعه اسلامی در سایه حکومت بنی امیه در انحطاط قرار گرفته بود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در حکومت بنی امیه انحطاط عقیدتی و اخلاقی در جامعه اسلامی به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری بر شناخت جریان راهبردی تاریخ اصرار دارند به این دلیل است اگر مردم عمق راهبردی دین را فرا گیرند با کوچک ترین موضوعی ایمانی که به دست آورده اند، از دست نمی دهند.

وی به عادی شدن فساد و ظلم در دوره بنی امیه اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد تربیت کرد که مانند پاره های آهن ذوب شده، شرک را از جامعه اسلامی زدودند.

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه