مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در نشست خبری:

محل دفن پسماند در گیلان یک معضل جدی است/ در حفظ محیط زیست استان هیچگونه تساهل و تسامحی ندارم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه موضوع پسماند یک مطالبه ملی است گفت: محل دفن پسماند در گیلان یک معضل جدی است.

محل دفن پسماند در گیلان یک معضل جدی است/ در حفظ محیط زیست استان هیچگونه تساهل و تسامحی ندارم

به گزارش ۸دی،  ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خط قرمز ما حفظ محیط زیست و رعایت سلامت مردم است اظهار کرد: از ابتدای شروع کار شعار استان گیلان قلب محیط زیست ایران انتخاب شد.

وی با بیان اینکه بنا بود با توجه به داشتن تنوع زیستی غنی و قوی و پرسنل خوب ظرف یک سال در تمام شاخص‌های زیست‌محیطی رتبه اول تا سوم را داشته باشیم بیان کرد: خوشحالیم که پس از گذشت حدود سه ماه در موضوع یگان اجرایی رتبه اول حفاظت محیط زیست کشور را گرفتیم که این حاصل تلاش دسته جمعی محیط بانان بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، انزلی را یک اولویت ویژه خواند و اهمیت آن را با دریاچه ارومیه یکسان دانست و افزود: با تمام توان سعی در احیا تالاب داریم، هر سه معاونت محیط زیست اولویت کار خود را در موضوع احیای تالاب قرار دادند و در راستای بهبود آن تلاش کردند.

کفایی مهم‌ترین گام در احیای تالاب بندرانزلی را احیای دبیرخانه تالاب‌های استان دانست و گفت: این دبیرخانه دارای هفت کارگروه است که با عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط در حال بررسی و حل مشکلات زیست‌محیطی ازجمله کاهش ورود فاضلاب، رسوبات و سموم کشاورزی هستند.

تلاش مسئولان گیلان برای تخصیص سهم قابل توجهی از بودجه ۱۰۰۰میلیارد تومانی رفع معضل پسماند

وی تاکید بر اینکه موضوع پسماند یک مطالبه ملی است گفت: محل دفن پسماند در گیلان یک معضل جدی است؛ قرار است برای اولین بار بودجه هزار میلیارد تومانی برای رفع معضل پسماند از صندوق محیط زیست تخصیص یابد؛ تلاش می‌کنیم که رقم قابل توجهی از این مبلغ را به گیلان اختصاص دهیم و در این راستا کمک استاندار گیلان نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان و سایر دستگاه‌های متولی را می‌طلبیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه در موضوع فاضلاب‌های انسانی کاستی‌های بسیاری داریم ادامه داد: تالاب عینک می تواند شاخص عالی برای جذب توریست و ایجاد شغل باشد در این رابطه با مدیرعامل آبفا هماهنگ هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در جهت پیشرفت استان به شدت اهل تعامل سازنده هستم ادامه داد: خطوط قرمزی در این تعامل دارم که در جهت نشان دهنده این است که در حفظ سلامت مردم، حفظ بهداشت گیلان و حفظ محیط زیست هیچگونه تساهل و تسامحی نخواهم داشت.

کفایی در رابطه با مسئله سراوان گفت: چرا مسئله سراوان باید تا سال چهار دهه ادامه پیدا کند اگر در این چهار دهه هر بار فقط قسمت کوچکی از این مشکل حل می شد تا کنون باید این معضل تمام می‌شد و یک خرد و منطق می گوید که یک تعامل سازنده و موثر می تواند به رفع مشکل کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه معضل پسماند، احیای تالاب و مسائل زیست‌محیطی بحث های اصلی ما در حفاظت محیط‌زیست است ابراز کرد: در موضوع برداشت های شن و ماسه از رودخانه ها به شدت حساس هستیم اگرچه در این مدت از حجم این اتفاق کمتر شده اما باید کاملاً ساماندهی شود در این رابطه با استانداری هم هماهنگ هستیم و همه تاکید داریم که برداشت های شن و ماسه ای باید با کمک همه امکان ناپذیر شود.

وی با اشاره به ۱۵ منطقه سازمانی پارک ملی بوجاق در سطح استانی جنگل های هیرکانی ثبت جهانی شده و ویلا سازی و تخریب بافت روستاها گفت: این سرمایه ها نه تنها برای مردم گیلان بلکه برای مردم ایران و جهان دارای ارزش است پس باید در حفظ آن ها کوشا باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه