نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دادستان عمومی و انقلاب استان در ارتباط با اظهارات غیرواقع نماینده رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط با اظهارات غیرواقع نماینده رشت به دادستان عمومی و انقلاب استان نامه ای نوشتند.

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دادستان عمومی و انقلاب استان در ارتباط با اظهارات غیرواقع نماینده رشت

به گزارش ۸دی، نامه سرگشاده بسیج دانشجویی علوم پزشکی گیلان به دادستان عمومی و انقلاب استان در رابطه با اظهارات اخیر غلامعلی جعفرزاده منتشر شد.

در این نامه آمده است:

باسمه تعالی

جناب آقای مهدی فلاح میری
دادستان محترم عمومی و انقلاب استان گیلان

سلام علیکم

احتراما چنان که مستحضرید، در این ایام کادر بهداشت و درمان استان گیلان در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار گرفته اند. در چنین شرایطی، لازم است که آحاد جامعه و دستگاه های اجرایی، حمایت و پشتیبانی از این مجموعه را اولویت نخست خود بدانند. در همین راستا، انتظار می رود دستگاه قضایی نیز ضمن پشتیبانی از خدمات و فداکاری های کادر درمانی، در برابر کسانی که به هر نحوی باعث ایجاد اختلال در روند خدمات رسانی نظام سلامت می شوند، قاطعانه بایستد. به عنوان مثال، شناسایی و برخورد با محتکرین کالاهای بهداشتی و حفاظتی، یکی از مهم ترین مطالبات این روزهای جامعه از دستگاه قضایی است.

علاوه بر این، لازم است تمام تلاش مسئولین و مردم در جهت تحقق مصوبات و توصیات ستاد ملی پیش گیری و مقابله با کرونا به کار گرفته شود. بر این باوریم همان قدر که سهل انگاری و بی توجهی نسبت به توصیات متخصصین امر می تواند در گسترش بحران موثر باشد، از سوی دیگر، القای هیجانات رسانه ای کاذب به جامعه نیز مشکل ساز خواهد بود. تزریق اضطراب کاذب به جامعه، آن جایی تاثیر خود را نشان خواهد داد که خانواده مبتلایان یا افراد مشکوک، با ذهنی مشوش و وحشت زده به مراکز درمانی مراجعه می کنند و کادر درمانی باید قبل از شروع فرآیند تشخیص و درمان، فشار مضاعفی را در مواجهه با این حالت روحی متحمل شوند.

یکی از مصادیق تزریق اضطراب کاذب به جامعه، مصاحبه برخی از سیاسیون است که احتمالا تصوری از تاثیرات غیرمستقیم سخنانشان در افزایش فشار بر کادر بهداشت و درمان استان ندارند. به عنوان مثال، پایگاه خبری رویداد ۲۴، به مدیر مسئولی آقای محمد حیدری و نشانی اینترنتی www.rouydad24.ir در تاریخ ۹۸/۱۲/۱۸، در گزارشی با کد خبری ۲۰۶۹۰۰، طی مصاحبه ای با آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، در توصیف وضعیت کرونا در استان گیلان، به نقل از وی آورده است که: “قبرستان‌ها جا ندارد و اجساد روی هم دفن می‌شوند.” اظهار نظر عجیبی که در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی منعکس شد، اما متعاقبا توسط مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تکذیب گشت.

لذا با توجه به تکذیبیه شهرداری رشت به عنوان متولی آرامستان ها و همچنین عدم تکذیب اصل این مصاحبه از سوی آقای جعفرزاده تا این لحظه، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جناب عالی به عنوان مدعی العموم خواهشمند است که ضمن بررسی این مساله، در صورتی که نامبرده مستنداتی در جهت اثبات ادعای خود ندارد، پی گیری های قضایی لازم را به دلیل نشر اکاذیب به انجام رسانید. پیشاپیش از بذل توجه شما سپاسگزاریم.

والعاقبه للمتقین

آرمان آذرگون

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه