رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات گیلان:

گزارش ۱۰۰ مورد تخلف انتخاباتی در گیلان

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ۱۰۰ گزارش تخلف انتخاباتی از صبح امروز، گفت: این تخلفات جدی نیست و پیگیری های لازم از سوی بازرسان انجام می شود.

گزارش ۱۰۰ مورد تخلف انتخاباتی در گیلان

به گزارش ۸دی، علی اوسط اکبری مقدم عصر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه روز مهمی است برای ملت بزرگ ایران است به ویژه گیلانیان است، اظهار کرد: با ابلاغ وزارت کشور مبنی برگزاری انتخابات در دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ فرآیندها مربوط به حوزه بازرسی انتخابات در دستور کار استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تشکیل این هیئت در استان هیئت‌های شهرستان‌های نیز شکل گرفت، افزود: با مشخص شدن شعب اخذ رأی هزار و ۷۴۴ بازرس برای این شعب انتخاب شد.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ بازرس ویژه و یک بازرس کل نیز تعیین شد، گفت: این تعداد بازرس فرآیند برگزاری انتخابات در گیلان را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا قبل از برگزاری انتخابات و در زمان تبلیغات ۱۵۰ گزارش تخلف به دست این هیئت رسیده است، تصریح کرد: از صبح امروز نیز ۱۰۰ گزارش تخلف انتخاباتی مردمی به دست هیئت بازرسی انتخابات استان گیلان رسیده است.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه اکثر تخلفات جزئی است، بیان کرد: با توجه به وجود سلایق مختلف کاندیدا مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود خواهد داشت اما جدی نیست.

وی در ادامه به برخی از تخلفات گزارش شده نیز اشاره کرد و افزود: مفقود شدن تعرفه در حوزه انتخابیه رشت در همان ساعات ابتدایی رأی گیری یکی از مواردی بود که بلافاصله پیگیری و تعیین تکلیف شد و با پیدا شدن تعرفه‌ها موضوع به صورت مکتوب به وزارت کشور اعلام شد.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به گزارشی مبنی بر شائبه خرید و فروش رأی در برخی حوزه‌ها، اظهار کرد: این موضوع نیز از سوی بازرسان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین گزارش تخلف از شهرستان‌های رشت و فومن به این هیئت گزارش شده است، گفت: جمع بندی نهایی آمار تخلفات تا ساعات آینده مشخص خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه