حضرت ام البنین(س) با گریه هایش کربلا را تبلیغ کرد/ خانواده های شهدا مسئولان را دعا کنند تا در مسیر بمانند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: همچنان که انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناحته شده نیست، این انقلاب مدیون خون شهدا و خانواده شهیدان است.

حضرت ام البنین(س) با گریه هایش کربلا را تبلیغ کرد/ خانواده های شهدا مسئولان را دعا کنند تا در مسیر بمانند

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز در دیدار جمعی از مادران و همسران شهدای استان به مناسبت وفات حضرت ام البنین اظهار کرد: سالروز وفات چهارمین بانوی بزرگ اسلام حضرت ام البنین(س) را تسلیت عرض می کنم.

وی حضرت فاطمه(س)، خدیجه(س)، زینب(س) و ام البنین(س) را چهار بانوی بزرگ اسلام عنوان کرد و افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) و ام البنین(س) پس از حادثه کربلا بسیار تلاش کردند تا جایی که می گویند اگر زینب(س) نبود کربلا از بین می رفت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ام البنین(س) با گریه هایش کربلا را تبلیغ کرد و حق بزرگی بر اسلام دارد، تصریح کرد: ام البنین(س) با گریه هایش مدینه را منقلب کرد و نام پر آوازه ای از خود در اسلام به جا گذاشت و پس از ۱۳۰۰ سال همچنان نام ایشان را به زبان می آوریم.

آیت الله فلاحتی به ثبت نام مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: همچنان که انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناحته شده نیست، این انقلاب مدیون خون شهدا و خانواده شهیدان است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد از خانواده شهدا مطالبه گری کند بی انصافی است، بیان کرد: رسالت خانواده شهدا از آنها که در جبهه ها به شهادت رسیدند سنگین تر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه نبرد با دشمنان در میدان جنگ جهاد کوچک است، اشاره کرد و یادآور شد: جهاد بزرگ حفظ و تداوم راه شهدا است.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه شرکت در راهپیمایی حمایت از انقلاب در تداوم مسیر شهداست، خاطرنشان کرد: اگر به این باور برسیم که ابتدا و انتهای همه امور خدا است در آن صورت متوجه می شویم که زینب(س) در پاسخ یزید فرمود که همه کربلا زیبا بود.

امام جمعه رشت ، تحمل سختی ها توسط خانواده شهدا برای رضای خدا دانست و اظهار کرد: خانواده شهدا این ارزش را حفظ کنند و نگه دارند.

وی با بیان اینکه به وجود مادران و همسران شهدا افتخار می کنیم، تصریح کرد: خدا نیاورد روزی را که مسئولان راه شهدا را فراموش کنند بنابراین انتظار داریم خانواده شهیدان مسئولان نظام را دعا کنند تا در مسیر بمانند.

اجرای طرح پایش سلامت مادران و همسران شهدای گیلان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در دیدار مذکور مادران و همسران شهدا را اسوه های صبر، حماسه و ایثار خواند و گفت: سالروز وفات ام البنین(س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

عبدالله پاکاری به وجود ۳۵ شهیده زن در گیلان اشاره کرد و افزود: نقش مادران و همسران شهدا در پیروی از ولایت حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تکریم مادران و همسران شهیدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: طرح پایش سلامت مادران و همسران شهدا به صورت مستمر در گیلان اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از ضبط تصویری ۸۰۰ نفر از والدین شهدا در استان خبر داد و تصریح کرد: در ضبط تصویری، بیش از ۷۵ درصد مادران شهدا هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه