سرپرست گروه سرود منادیان بصیرت در گفتگو با 8دی:

تولید نماهنگ انتقام سخت را در روز شهادت حاج قاسم آغاز کردیم/ توجه به ذائقه مخاطب در تولید نماهنگ

سرپرست گروه سرود منادیان بصیرت گفت: تولید نماهنگ انتقام سخت در روز شهادت حاج قاسم سلیمانی شروع شده و ساخت ملودی و آهنگ، تهیه شعر فارسی و عربی و انگلیسی توسط هنرمندان مربوطه طراحی و ارائه شد.

تولید نماهنگ انتقام سخت را در روز شهادت حاج قاسم آغاز کردیم/ توجه به ذائقه مخاطب در تولید نماهنگ

اکبر محمودی سرپرست گروه سرود منادیان بصیرت درگفتگو با ۸ دی با بیان این که حوزه هنری انقلاب نیاز به جهاد دارد اظهار داشت: بنا به فرمایش حضرت آقا هنر باید به میدان بیاید. برای نشر فرهنگ انقلاب نیاز به استفاده حداکثری از هنر داریم. فرهنگ انقلاب اسلامی بسیار غنی بوده و هنوز زوایای بسیاری از این پدیده تاریخی نمایانده نشده است.
وی افزود: سرود بستری مناسب برای ارائه این معرفت بوده که به تازگی در حال پیدا کردن جایگاه خود است. در ابتدای انقلاب اسلامی حتی در ساعات اولیه ورود حضرت امام به فرودگاه تهران، سرود به عنوان ابزار هنری کارآمد نقش تبیین این راه را بر عهده گرفت.

محمودی ادامه داد: این بستر پویا حتی در همان روز ۱۲ بهمن در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) پیش از خطابه حضرت امام به تجدید عهد با شهیدان پرداخته و با سرود «برخیزید ای شهیدان راه حق» نقش خود را تکمیل کرد. تا جایی این روند ادامه پیدا کرده که سایر جریان‌های انقلابی مانند حزب‌الله لبنان از سرود به عنوان یکی از برنامه‌های محوری مراسمات استفاده می‌کنند که با گذشت زمان و ورود دستگاه‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد این جایگاه نه تنها پررنگ‌تر نشد بلکه فقط به یک عرصه تزیینی و حتی صرفاً جهت برگزاری مسابقات دانش‌آموزی تبدیل شد.

سرپرست گروه سرود منادیان بصیرت ادامه داد: طی چند سال اخیر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و حضور برخی هنرمندان انقلابی شاهد رشد خودجوش این گروه‌ها هستیم. فعالیت خودجوش گروه‌های سرود تاکنون ثمربخش بوده که البته نیازمند حمایت جدی است. این آتش به اختیار بودن سربازان جبهه فرهنگی مسئولیت را از نهادهای فرهنگی سلب نمی‌کند لذا توجه بیش از پیش نهادها و دستگاه‌ها مورد انتظار است.

وی با اشاره به رونمایی نماهنگ سه زبانه فارسی، عربی و انگلیسی انتقام سخت گفت: تولید این نماهنگ در روز شهادت حاج قاسم سلیمانی شروع شده و ساخت ملودی و آهنگ، تهیه شعر فارسی و عربی و انگلیسی توسط هنرمندان مربوطه طراحی و ارائه شد. در هفته اول تمرین و هماهنگی گروه سرود به پایان رسید و در هفته دوم به مرحله ضبط صدا و میکس پرداخته شد.

این فعال فرهنگی افزود: گروه بین‌المللی منادیان بصیرت با توجه به اقتضای زمان و نیاز و همچنین ذائقه مخاطب اقدام به تولید نماهنگ می‌کند. تاکنون در زبان‌های فارسی، گیلکی، عربی و انگلیسی موفق به ارائه آثار شده و در جشنواره‌های متعددی درخشیده و این چند زبانه بودن آثار وجه تمایز آن نسبت به سایر گروه‌های کشور است.
سرپرست گروه منادیان بصیرت وی ادامه داد: نماهنگ «مادر آسمان» که پنجشنبه ۱۷ بهمن در گلزار شهدای رشت و در حضور پربرکت خانواده شهدا رونمایی و اجرا خواهد شد از جمله آثار در اقدام این گروه است. همچنین سرودهای «امی گیلان»، «نشاط و جوانی»، «پاسدار انقلاب» و «بهار» از آثار در حال تولید این گروه است.
وی ضمن تشکر از شاعران و هنرمندانی که پا به پای گروه سرود منادیان بصیرت حرکت و به این گروه کمک می‌کنند گفت: امیدواریم بتوانیم تولیدات فاخر انقلابی را بیش از پیش ادامه بدهیم که مستلزم تلاش و همچنین حمایت‌های مخاطبین عزیز و نیز حمایت‌های هنری و مالی سازمان‌ها و نهادهاست.
محمودی در پایان گفت: باید از خانواده‌های اعضای گروه سرود نیز تقدیر کنیم که در تمام شرایط سخت گروه را حمایت کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اقای محمودی تشکر تشکر
جمالی
تشکر
در حاشیه